Citat:
Ursprungligen postat av
LinusGlad
Lite lustigt att de är i luven på varandra. Både JÄH och IRM är väl främst till för att motarbeta SD.
På Twitter nyligen om Dennerts jagärhär kontra IRM:
”När dennert inte ens tog avstånd från antisemitiska grupper ruttnande tom irm där hon sedan gjorde allt för att smutskasta Henrik ... Säger en del om organisationen även om inte jag är något fan av just irm.
3:06 em · 17 aug. 2018”
https://mobile.twitter.com/rasul19761/status/1030440854509510656
Tror jag diskuterat detta i en annan tråd vi båda deltar i. Men #jagärhär har alltid varit ett syskon till IRM med samma politiska agenda(vilket är att på alla möjliga sätt motverka SDs tillväxt), bara tack vare paret Dennerts relation till SVT och ministrar i regeringen så kunde mycket mer pengar tjänas jämfört med IRM.
Sen liksom våren har ju det pågått en del konflikter mellan IRM och Dennert angående Sveriges Unga Muslimers deltagande på ett humanitärt event. IRM stärkte sitt förtroende kraftigt efter att både läckt ut #jäh's bidragsstrategi för att kunna göda Dennert med extra cash samt avståndet från antisemitism från muslimer.
Står fortfarande fast i vad jag blev citerad på just för att man ser hemska kommentarer på IRMs facebooksida som bland annat deras följare hyllar Bashir's död just för han trots sin etnicitet vars arbete gynnade högerextrema sidan(och mycket tack vare honom så fick dem högerextrema nya argument för sin sak som vänstern inte kan argumentera emot på ett icke-superutbildat sätt). En människa dör, känd sådan. Man pissar inte på ett lik oavsett man ogillar personen eller inte då personen har familj och vänner vid liv.
När #jagärhär blev mycket av en batikhäxsekt som #vistårinteut så började dem redan då skilja sig åt. När #jäh startades var bland annat jag, min syster och min mor medlemmar i gruppen men såg hur det skiftades från att "stå upp för demokratin och kämpa emot nazister på sociala medier" till hela värdegrundsfascism och censur av oliktänkande. Trots min djupt hjärntvättade vänsterfamilj så valde vi alla att lämna gruppen just för att vi vill inte bli anknutna till den totalitära framfart gruppen blev.
Medan samtidigt har personerna bakom IRM inte gjort detta, hållit fast vid sin anti-SD agenda och är öppna med det. #jäh vill inte erkänna det trots att man kollektivt försöker hjärntvätta sina gruppmedlemmar att avsky SD trots hur fel man än har om partiet.