2018-07-08, 15:04
  #901
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Men om man sa arabjävel, då hade kränkthetsjouren ryckt ut och man hade spärrats in direkt.

Jaha? Men nu var det inte det IRM skrev. https://www.youtube.com/watch?v=YlTukY9fV9Y
Citera
2018-07-08, 15:08
  #902
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Men om man sa arabjävel, då hade kränkthetsjouren ryckt ut och man hade spärrats in direkt.

Glöm inte att kränkthetsjouren endast bemannas av trähattar.
Citera
2018-07-08, 17:04
  #903
Bannlyst
Kolla reaktionen pa interasistmen när publiken reagerar pa kommentaren om att svensk public service media ej är influerat av vänstern. Man kan läsa hans tankar "fan jag vill ju göra antirasistkarriär men det gar at helvete" https://twitter.com/OPappan/status/1015846460158545920
Citera
2018-07-14, 21:50
  #904
Bannlyst
hehehade vart kul att se interasistmen halla ett tal liknande det kent ekeroth höll i england https://www.youtube.com/watch?v=FDxwVfWQYZI (1 timme 32 minuter in) da hade väl obsklassens henrik lyckats antar jag
Citera
2018-08-24, 22:38
  #905
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
IRM är inte helt som JÄH, de använder inte "schysst samtalston" utan hat och personangrepp går hej vilt. Men samma politiska agenda.

Lite lustigt att de är i luven på varandra. Både JÄH och IRM är väl främst till för att motarbeta SD.

På Twitter nyligen om Dennerts jagärhär kontra IRM:

”När dennert inte ens tog avstånd från antisemitiska grupper ruttnande tom irm där hon sedan gjorde allt för att smutskasta Henrik ... Säger en del om organisationen även om inte jag är något fan av just irm.
3:06 em · 17 aug. 2018”

https://mobile.twitter.com/rasul19761/status/1030440854509510656
Citera
2018-08-25, 00:25
  #906
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Lite lustigt att de är i luven på varandra. Både JÄH och IRM är väl främst till för att motarbeta SD.

På Twitter nyligen om Dennerts jagärhär kontra IRM:

”När dennert inte ens tog avstånd från antisemitiska grupper ruttnande tom irm där hon sedan gjorde allt för att smutskasta Henrik ... Säger en del om organisationen även om inte jag är något fan av just irm.
3:06 em · 17 aug. 2018”

https://mobile.twitter.com/rasul19761/status/1030440854509510656

Tror jag diskuterat detta i en annan tråd vi båda deltar i. Men #jagärhär har alltid varit ett syskon till IRM med samma politiska agenda(vilket är att på alla möjliga sätt motverka SDs tillväxt), bara tack vare paret Dennerts relation till SVT och ministrar i regeringen så kunde mycket mer pengar tjänas jämfört med IRM.

Sen liksom våren har ju det pågått en del konflikter mellan IRM och Dennert angående Sveriges Unga Muslimers deltagande på ett humanitärt event. IRM stärkte sitt förtroende kraftigt efter att både läckt ut #jäh's bidragsstrategi för att kunna göda Dennert med extra cash samt avståndet från antisemitism från muslimer.

Står fortfarande fast i vad jag blev citerad på just för att man ser hemska kommentarer på IRMs facebooksida som bland annat deras följare hyllar Bashir's död just för han trots sin etnicitet vars arbete gynnade högerextrema sidan(och mycket tack vare honom så fick dem högerextrema nya argument för sin sak som vänstern inte kan argumentera emot på ett icke-superutbildat sätt). En människa dör, känd sådan. Man pissar inte på ett lik oavsett man ogillar personen eller inte då personen har familj och vänner vid liv.

När #jagärhär blev mycket av en batikhäxsekt som #vistårinteut så började dem redan då skilja sig åt. När #jäh startades var bland annat jag, min syster och min mor medlemmar i gruppen men såg hur det skiftades från att "stå upp för demokratin och kämpa emot nazister på sociala medier" till hela värdegrundsfascism och censur av oliktänkande. Trots min djupt hjärntvättade vänsterfamilj så valde vi alla att lämna gruppen just för att vi vill inte bli anknutna till den totalitära framfart gruppen blev.

Medan samtidigt har personerna bakom IRM inte gjort detta, hållit fast vid sin anti-SD agenda och är öppna med det. #jäh vill inte erkänna det trots att man kollektivt försöker hjärntvätta sina gruppmedlemmar att avsky SD trots hur fel man än har om partiet.
__________________
Senast redigerad av Vem0th 2018-08-25 kl. 00:27.
Citera
2018-10-15, 13:08
  #907
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Henrik Johansson, grundare av bloggen Inte rasist men, åtalas för brott mot ordningslagen efter att ha anordnat en vänsterextrem protest mot den före detta SD-politikern tillika juden Kent Ekeroth


Enligt Avesta Tidning, som var först med att rapportera om åtalet, är Henrik Johansson förvånad över att han åtalas.
– Vi brukar få beröm av polisen, säger Johansson till lokaltidningen.
Henrik Johanssons kollega, vänsterextremisten Axel Luo Öhman, dömdes för en månad sedan till 26.600 kronor i dagsböter för att ha hotat medarbetare på Samhällsnytt med "nackskott".
https://unv.is/avestatidning.com/logga-in/kand-antirasist-atalas-efter-protestaktion-aklagaren-vill-testa-var-gransen-gar
Citera
2019-03-04, 21:21
  #908
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Alltså den här Simon Andersson är en riktig jävla dåre.

Tydligen direkt rekryterad från EXPO och öppet inspirerad av George Soros finansierade Media Matters maskineri (enligt eget utsago).

I sitt senaste inlägg försöker han desperat sätta dit en SD:are från Hörby för att han spekulerar en del om Bilderberg och Stefan Löfvens band till den globala eliten.
----
Simon Andersson verkar vara en sådan dåre som sitter och smårunkar till Nordfront på kvällarna. Och utgår från att om man råkar angripa ett fenomen som också Nordfront råkar angripa (till exempel massinvandring) så är man per definition en nazist.

Vänsterextremist från Inte rasist men blev Annika Strandhälls nye pressekreterare
https://samnytt.se/vansterextremist-fran-inte-rasist-men-blev-annika-strandhalls-nye-pressekreterare/
Citat:
Simon Andersson, känd som medlem i den vänsterextrema gruppen Interasistmen (IRM), har utsetts till pressekreterare för socialförsäkringsminister Annika Strandhäll (S).

I februari ifjol bjöd Socialdemokraterna i Göteborg in IRM-medarbetaren Simon Andersson till ett möte. Nu meddelar socialförsäkringsminister Annika Strandhäll att Andersson blir hennes nye pressekreterare. I nuläget är det oklart om Andersson kommer att kombinera sin nya roll med engagemanget i den vänsterextrema gruppen.
Citera
2019-03-04, 22:08
  #909
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Vänsterextremist från Inte rasist men blev Annika Strandhälls nye pressekreterare
https://samnytt.se/vansterextremist-fran-inte-rasist-men-blev-annika-strandhalls-nye-pressekreterare/

Jag undrar hur länge IRM ska fortsätta att förneka sina band till LO och Sossarna. Nu arbetar de för fan hos regeringen!

De är i praktiken att betraktas som regeringens förlängda arm.

De utbildas dessutom av EXPO och inspireras av dylika rörelser från utlandet.

Minns fortfarande att EXPO precis som IRM förnekar att de är fortsättningen av IB.

Kom ihåg hur EXPO alltid hänvisade till Moderaten Cecilia Stegö Chilos plats i styrelsen som alibi för att de inte var vänster eller Sossar. Men det gick så klart åt skogen när Cecilia Stegö Chilo ställde upp på intervju hos Granskning Sverige där hon berättade en del som EXPO nog inte ville skulle komma ut.
Citera
2019-03-06, 10:29
  #910
Medlem
p1x3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jag undrar hur länge IRM ska fortsätta att förneka sina band till LO och Sossarna. Nu arbetar de för fan hos regeringen!

De är i praktiken att betraktas som regeringens förlängda arm.

De utbildas dessutom av EXPO och inspireras av dylika rörelser från utlandet.

Minns fortfarande att EXPO precis som IRM förnekar att de är fortsättningen av IB.

Kom ihåg hur EXPO alltid hänvisade till Moderaten Cecilia Stegö Chilos plats i styrelsen som alibi för att de inte var vänster eller Sossar. Men det gick så klart åt skogen när Cecilia Stegö Chilo ställde upp på intervju hos Granskning Sverige där hon berättade en del som EXPO nog inte ville skulle komma ut.

De här konspirationsteorierna är kul, men ni är dessvärre ute och cyklar. Extra kul för att ingen från IRM direkt hävdat att de inte haft koppling till sossarna när de har det.

Simon, Henrik och Christopher har alla jobbat som ombudsmän i facket.

Resten av organisationen har ingen koppling till sossarna.

Att någon rekryteras från facket till sossarna är inte så konstigt.

IRM har inte "utbildats av Expo" med undantag för Henrik.

Simon har (precis som jag) valt att lämna organisationen det senaste året, och har ytterst lite att göra med den idag.

/Myra (före detta IRM, varken Expo-utbildad eller sosse)
Citera
2019-07-22, 20:47
  #911
Medlem
Ytterigare ett litet gräv av Rebecca Weidmo Uvell:
"Så nu är jag nödgad att skriva om dem igen för att reda ut det här med LO, pengarna och att de inte är små söta gräsrötter utan sedan många år en del av den mäktiga arbetarrörelsen opinionsbildningsmaskineri – just deras jobb är att skrämma LO-medlemmar att inte överge S för SD. "
https://uvell.se/2019/07/22/los-ungdomsklubb-inte-rasist-men-far-svar-pa-tal/
Citera
2019-11-25, 20:26
  #912
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av p1x3l
De här konspirationsteorierna är kul, men ni är dessvärre ute och cyklar. Extra kul för att ingen från IRM direkt hävdat att de inte haft koppling till sossarna när de har det.

Simon, Henrik och Christopher har alla jobbat som ombudsmän i facket.

Resten av organisationen har ingen koppling till sossarna.

Att någon rekryteras från facket till sossarna är inte så konstigt.

IRM har inte "utbildats av Expo" med undantag för Henrik.

Simon har (precis som jag) valt att lämna organisationen det senaste året, och har ytterst lite att göra med den idag.

/Myra (före detta IRM, varken Expo-utbildad eller sosse)
Är interasistme nedlagt? Görs inga uppdateringar mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in