2019-11-25, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Vilken är källan för att så ska vara fallet, med tanke på förundersökningssekretessen..?
Detta är vad som f4amkommit i tråden.
Citera
2019-11-25, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Tittat på lite för mycket film eller ?

Läst för lite om medicin?

https://illvet.se/manniskan/psykologi/har-ar-verklighetens-sanningsserum

Sanningsserum existerar men det kan även ha motsatt effekt alternativt att en historia berättas utan något intressant gällande sammanhanget.
Citera
2019-11-25, 14:50
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Jag blir lite förvirrad av sammafattning som finns i början av tråden. Wilma sågs senast den 14e(torsdag)? Det står något om den 13e(onsdag i sammafattningen). Vill bara verifiera vilken dag hon tros har försvunnit/sista gången någon hörde ifrån henne.

Är det onsdag kväll(natten mot torsdagen den 14e) eller är det torsdag kväll(natten mot fredagen den 15e)?
Citera
2019-11-25, 14:52
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Detta är vad som f4amkommit i tråden.

Jo, just det. I tråden..
Det där med energiförbrukning får anses vara en trådsanning tills annat konkret bevisats. Just med tanke på att det råder förundersökningssekretess Det innebär att energibolag mm inte lämnar ut sådan info.
Citera
2019-11-25, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Lite i så fall. Wilma ser inte ut som en pundare i de bilder jag sett.

Man har nog inte hunnit
skaffa ett ”pundarutseende” när man bara är 17 år, är min tanke. Men var kom dessa uppgifter ifrån, och hur är det relevant för fallet?
Citera
2019-11-25, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Jo, just det. I tråden..
Det där med energiförbrukning får anses vara en trådsanning tills annat konkret bevisats. Just med tanke på att det råder förundersökningssekretess Det innebär att energibolag mm inte lämnar ut sådan info.
Ja sant. Trådsanning som allt egentligen är innan vi kan läsa förundetsökningen.
Citera
2019-11-25, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag blir lite förvirrad av sammafattning som finns i början av tråden. Wilma sågs senast den 14e(torsdag)? Det står något om den 13e(onsdag i sammafattningen). Vill bara verifiera vilken dag hon tros har försvunnit/sista gången någon hörde ifrån henne.

Är det onsdag kväll(natten mot torsdagen den 14e) eller är det torsdag kväll(natten mot fredagen den 15e)?
På torsdagen har hon varit synlig enligt Expressen tror jag att det var. Orkar inte leta.
Citera
2019-11-25, 14:58
Medlem
Citat:
Wilma försvann på torsdagen, elförbrukningen gick upp på lördagen.
Hur kan du veta?
Citera
2019-11-25, 14:59
Medlem
53....so whats avatar
För att komma nån vart i spekulationer tror jag man får börja i rätt ände.

Offret, Vilma måste kartläggas bättre. Här behövs vänners beskrivningar.

Utifrån det kan man få en uppfattning i hur MGM kan hanterat ev. skeenden som föranlett hennes försvinnande. Då utgår jag i från de uppgifter som säger att det varit oroligt i lägenheten, "tykenheten" mot W. förärälder m.m. som pekar mot MGM är tillförlitliga. Alltså att vi har en gärningsman.

I Vilmas vardagliga liv har det hänt något som föranlett att något har hänt......... vad?
Citera
2019-11-25, 14:59
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
På torsdagen har hon varit synlig enligt Expressen tror jag att det var. Orkar inte leta.

Jag hittade någon artikel på aftonbladet om att grannen hörde skrik och bråk på torsdagkväll så du har nog rätt.
Citera
2019-11-25, 15:05
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Jo, men om man bara hjälper till där den kan tänkas ligga blir ju lite makabert.
Det är ju inget "påskäggs-jakt"

Det är väl ganska bra att leta där man tror sig hitta något, om man är genuint intresserad att hjälpa till. Eller tror du polisen tilldelar sökområden som är ointressanta?

Citat:
Ursprungligen postat av JagHatarSvenskar
Snälla

Bara håll käften, jag ber dig.
Sluta leta också, det är bara onödigt
Hennes kropp finns inte i närområdet din jävla svenne, varför är ni så jävla nonchalanta och naiva för?
Fattar du verkligen inte att hon är begraven någonstans åt Tjottahejti? eller är du bara ett jävla troll kanske? en post-whore?
Blir så sjukt trött på idioter som dig, vad är det du vill få sagt här egentligen? Att du letar och att vi ska se dig?

Sluta göra såna satans smilisar också -_-

Vad får dig att tro att hon är begravd i Tjottahejti?
Citera
2019-11-25, 15:09
Medlem
Nu går polisen ut i Aftonbladet och ber om hjälp från allmänheten att leta i sina bodar och båthus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in