2019-11-25, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rueall
Sh*ysta är klädd i helsvart muslimsk dräkt och gillar Anas Khalifa på Facebook. Kurder brukar ju inte vara fundamentalister så lite konstigt är det att hon bor i den familjen.

Shaysta är bara skriven där, tillhör egentligen en annan kurdisk familj i området som är kända IS-stödjare.
De var det för några år sedan, vet dock inte hur det är nu. Men som sagt, hon tillhör inte MGM's familj.
Citera
2019-11-25, 14:34
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Nu är de vad det är. Får hoppas att polisen varit där och ingen annan.
Skulle någon annan plockat upp dom bör ju de vara bevis för att platsen är högintressant om inte annat.
Skulle inte vara polis så kanske dom kan vara smarta och leta sko och däckspår vid platsen istället då den som hämtat de helt klart bör hittas.

Utan att veta var detta är, har inte följt alla inlägg, men är det farbar väg händer det väl ibland att man tömmer sina askkoppar i bilen, skakar ur mattor m.m.
Kan det vara en sån plats ni hittat.
Citera
2019-11-25, 14:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Shaysta är bara skriven där, tillhör egentligen en annan kurdisk familj i området som är kända IS-stödjare.
De var det för några år sedan, vet dock inte hur det är nu. Men som sagt, hon tillhör inte MGM's familj.
Intressant att en kristen kurdisk familj inte har något emot att hjälpa en muslim som stöder IS att bidragsfuska. Tyder på att den etniska grupptillhörigheten är viktigare än religionen.
Citera
2019-11-25, 14:36
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Någon i tråden hade uppgifter om MGMs elförbrukning i lägenheten. Förbrukningen gick upp markant under ett dygn (minns ej vilket) och det har diskuterats vad detta kan bero på.

Den gick upp samma dag som Wilma tros har försvunnit/mördats. Om det nu stämmer som någon skrev att han/hon hade en bekant som har tillgång till elförbrukningen.
Citera
2019-11-25, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Intressant att en kristen kurdisk familj inte har något emot att hjälpa en muslim som stöder IS att bidragsfuska. Tyder på att den etniska grupptillhörigheten är viktigare än religionen.

Fast MGM's familj är inte kristna, utan muslimer de också. Dock inte praktiserande.
Citera
2019-11-25, 14:38
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo
Helt ärligt så låter det som skitsnack , att någon i denna tråd skulle ha koll på det. Konstigt att inte samma person då har koll på vattenmätaren.

El & vatten kanske ingår i hyran & då kan det finnas andra anledningar att elen går upp i fastigheten. Behöver ju inte bero på Han.

Det kan ju vara så enkelt som att någon som jobbar på något elbolag söker på adressen och eftersom den läser i tråden så kollar den vad den kan kolla och det är just elförbrukning och ser då en differens.
Citera
2019-11-25, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Jag har nog misstagit mig här. Jag fick för mig att alla var män.

Den 22 åriga kvinnan kan man ju undra vem hon är menad för. Är det en syster till mgm ?
Knappast syster. Det är bara en månad mellan dom. Hon är född dec -96 och MGM föddes i jan 97. Antagligen nån kusin. Det vimlar av kusiner i de där familjerna med tanke på att alla generationer har ganska många barn.
Citera
2019-11-25, 14:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Fast MGM's familj är inte kristna, utan muslimer de också. Dock inte praktiserande.
OK, jag hade fått för mig, från trådens uppgifter, att dom var kristna. Men det kanske bara var en sk. "trådsanning".
Citera
2019-11-25, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Förr satt mätarna i husen så de kunde läsas av manuellt, var de satt är olika i förhållande till hur husen såg ut, i stora hus, som i detta fallet satt de ofta i gemensamma skåp i källaren.
Numera har väl alla gamla mätare bytts till digitala modeller som mäts av i datorer på energibolagen.
Möjligt att det går komma åt dom och se förbrukningen i skåpen, men dom brukar vara låsta för allmänheten.

OBS, kan inte säga att detta råder i aktuellt hus.

EDIT: kan tillägga att det kan vara möjligt att knappa på dessa så att loggar under viss tid går att se,beroende på vilka modeller det är.
Det är ganska vanligt att man har en gemensam elräkning för fastigheten och att hyresgästerna betalar på hyran istället. Detta är OK enligt reglerna som bara förhindrar vidareförädling till annan fastighet.

När jag bodde i lägenhet hade alla lägenhetsinnehavare möjlighet att komma åt att läsa av elmätarna då de var i tvättstugan...
Citera
2019-11-25, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Den gick upp samma dag som Wilma tros har försvunnit/mördats. Om det nu stämmer som någon skrev att han/hon hade en bekant som har tillgång till elförbrukningen.
Wilma försvann på torsdagen, elförbrukningen gick upp på lördagen.
Citera
2019-11-25, 14:45
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil

Ah ok, då missuppfattade jag det hela. Den ökade i samband med försvinnandet då innan han greps. (trådsanning)
Citera
2019-11-25, 14:46
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil

Vilken är källan för att så ska vara fallet, med tanke på förundersökningssekretessen..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in