2019-11-25, 11:33
Medlem
longbow4ys avatar
Att de tog in en närstående och delgav misstanke och snabbt släppte var nog för att kunna utföra DNA-topsning för att kontrollera mot fynd på snabbaste möjliga sätt.
Fordon fimpar mm.

Har bara haft möjlighet att följa tråden sporadiskt men är det någon som har koll på den yngre person med samma efternamn som mgm mamma som bott i Umeå och nyligen flyttat till Uddevalla? Han har brottsdomar på sig.
Citera
2019-11-25, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
https://minfil.com/xa03H2B1nb/D9F8830C-475F-4E08-9527-C03A07F3798A_png

https://minfil.com/v605H7B4na/FB51EB50-B4D3-4221-A561-BD13B55132E9_png

https://minfil.com/z908HeB7ne/65F275A6-C04E-456F-B0D6-EA2A58820070_png

Häktningsprotokoll. Tack Ladyjo för hjälpen!

Lysande!

Jag vet att "skäligen misstänkt" är lägre än "på sannolika skäl misstänk"
Men varför får man inte veta på vilka grunder den misstänkte är häktad?
Citera
2019-11-25, 11:38
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr F
Lysande!

Förundersökningssekretess antar jag.
Citera
2019-11-25, 11:39
Medlem
tinkyminkys avatar
Enligt häktningsprotokollet så ska åtal väckas senast 6 december. Snabba bud i detta ärende.
Citera
2019-11-25, 11:40
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr F
Lysande!

Det får man. Står klart och tydligt att det är för att han inte ska kunna undanröja bevis eller fly landet.
Citera
2019-11-25, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs88
MGM's tystnad verkar hålla då han känns typ 100% säker på att kroppen aldrig kommer hittas.

Har för mig att jag läste att MGMs pappa hade kontakter i 'undre världen'?
Kan ju vara så att han akut bett om en tjänst efter att MGM kommit med en död W (som pappan ändå inte gillade?) och att det kan vara så att MGM faktiskt inte själv vet vart kroppen finns längre, och kanske inte heller pappan.
Och det behövs ju inte heller finnas telefonlistor med in och utgående samtal för detta heller, MGMs pappa kan ju ha vetat vart han kan åka vilken som helst tid på dygnet och kan ju därför bli ännu svårare att ens koppla.

Och att pappan sagt till MGM att hålla tyst i förhör - 'detta har inte hänt' typ..
(därför mgm fortsatte jobba som att inget hänt innan pådraget startade..?)

Skulle ovan inte stämma så tror jag absolut att det kan vara så att mgm gömt kroppen hos någon av de han är hos inom hemtjänsten, många sjuka äldre har ingen som helst koll på deras tomter eller uthus och det vet mgm om och har hittat ett perfekt gömställe?
Har mgm gömt kroppen själv så tror jag inte den är långt borta utan någonstans där han känner sig 'säker'.

Måste även tillägga (i mitt långa svamlande inlägg) att det är så HIMLA förjävligt att han inte bara kan säga vart kroppen är så hennes anhöriga får hem henne och alla kan få ro.
(men han kanske som sagt själv inte vet vart hon är..)

Det är nog så att familjen håller tyst,
De har haft flera dagar på sig att gömma kroppen, de kan ha skaffat någon stark pressenning på ÖB eller liknande och lindat in kroppen ihop med massa sänke så det kan ta flera år innan något flyter upp eller liknande.

Är det som du misstänker att det finns kontakter i familjen så ökar nog chansen att de fått hjälp att flytta och städa bort bevis, detta förstår ju polisen då de har varit med tidigare
Citera
2019-11-25, 11:42
Medlem
Det pratas väldigt mycket om elförbrukning, vart kommer detta påstående ifrån?
Eller är det en teori som blivit sanning ?
Citera
2019-11-25, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Enligt häktningsprotokollet så ska åtal väckas senast 6 december. Snabba bud i detta ärende.

Det är alltså max två veckor innan åtal ska veckas. Men det är mer regel än undantag att det förskjuts tills alla bevis är klara. De förlänger häktningen var 14:e dag. ALLTID!
Citera
2019-11-25, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo

Någon i tråden hade uppgifter om MGMs elförbrukning i lägenheten. Förbrukningen gick upp markant under ett dygn (minns ej vilket) och det har diskuterats vad detta kan bero på.
Citera
2019-11-25, 11:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Någon i tråden hade uppgifter om MGMs elförbrukning i lägenheten. Förbrukningen gick upp markant under ett dygn (minns ej vilket) och det har diskuterats vad detta kan bero på.
Hur vet man detta? Har han en elmätare med loggning?

Jag säger inte att det inte finns sådana, men min elmätare funkar inte så.
Citera
2019-11-25, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo

Är inget som blivit bekräftat. Var en som påstod sig ha hört av någon, att MGN elförbrukning ökat. Så än så länge är det bara ett påstående och inte en bekräftad sanning.
Citera
2019-11-25, 11:46
Medlem
Jag är kanske lite sent på det, i så fall ber jag om ursäkt.
https://minfil.com/bc7cH1B8ne/AA_Wilma_Uddevalla_TR_B_3280-19_Aktbil_11_Protokoll_h_ktningsf_rh_pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in