Citat:
Ursprungligen postat av
Mrs88
MGM's tystnad verkar hålla då han känns typ 100% säker på att kroppen aldrig kommer hittas.
Har för mig att jag läste att MGMs pappa hade kontakter i 'undre världen'?
Kan ju vara så att han akut bett om en tjänst efter att MGM kommit med en död W (som pappan ändå inte gillade?) och att det kan vara så att MGM faktiskt inte själv vet vart kroppen finns längre, och kanske inte heller pappan.
Och det behövs ju inte heller finnas telefonlistor med in och utgående samtal för detta heller, MGMs pappa kan ju ha vetat vart han kan åka vilken som helst tid på dygnet och kan ju därför bli ännu svårare att ens koppla.
Och att pappan sagt till MGM att hålla tyst i förhör - 'detta har inte hänt' typ..
(därför mgm fortsatte jobba som att inget hänt innan pådraget startade..?)
Skulle ovan inte stämma så tror jag absolut att det kan vara så att mgm gömt kroppen hos någon av de han är hos inom hemtjänsten, många sjuka äldre har ingen som helst koll på deras tomter eller uthus och det vet mgm om och har hittat ett perfekt gömställe?
Har mgm gömt kroppen själv så tror jag inte den är långt borta utan någonstans där han känner sig 'säker'.
Måste även tillägga (i mitt långa svamlande inlägg) att det är så HIMLA förjävligt att han inte bara kan säga vart kroppen är så hennes anhöriga får hem henne och alla kan få ro.
(men han kanske som sagt själv inte vet vart hon är..)
Det är nog så att familjen håller tyst,
De har haft flera dagar på sig att gömma kroppen, de kan ha skaffat någon stark pressenning på ÖB eller liknande och lindat in kroppen ihop med massa sänke så det kan ta flera år innan något flyter upp eller liknande.
Är det som du misstänker att det finns kontakter i familjen så ökar nog chansen att de fått hjälp att flytta och städa bort bevis, detta förstår ju polisen då de har varit med tidigare