2019-11-25, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Ok. Hoppas att de är polis som varit där och inte någon annan som läst här.
Var kanske lite mycket detaljer igår, men hoppas det blev rätt.
Bra att du tipsade om det.
Vet du om de är någon annan aktivitet i det området nära/runt sjön eller har man släppt de helt?
Ja, jag ska inte skriva ut detaljerat mer. Kan faktiskt ha gjort bort oss. Jag vet att polisen var i området igår. Men vid sjöarna är jag osäker på.
Citera
2019-11-25, 14:09
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Förklara nu lite mer ingående

Ett fall för flertalet år sedan där två tjejer försvann och inte hittades.
Man hittade dock spår av däck som var väldigt distinkt nötta.
Mördaren var medveten om däcken, bytte dem.
När de började granska honom fick polisen upp en slipp på bilservice.
De åkte till verkstaden och återfann däcken. Så manen kunde gripas utan kroppar.
Kropparna hittades senare och fallet blev uppklarat
Citera
2019-11-25, 14:10
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markenswe
Ja, jag ska inte skriva ut detaljerat mer. Kan faktiskt ha gjort bort oss. Jag vet att polisen var i området igår. Men vid sjöarna är jag osäker på.
Nu är de vad det är. Får hoppas att polisen varit där och ingen annan.
Skulle någon annan plockat upp dom bör ju de vara bevis för att platsen är högintressant om inte annat.
Skulle inte vara polis så kanske dom kan vara smarta och leta sko och däckspår vid platsen istället då den som hämtat de helt klart bör hittas.
Citera
2019-11-25, 14:10
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markenswe

Eller så har det gjort riktigt gott, om det nu inte är polis som hämtat fimparna.

Det här med att meddela sig, kan vara ganska komplicerat. Men eftersom man inte har någon kristallkula, är det oftast bäst att hålla igen med infon.
Citera
2019-11-25, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Då var det nog någon som var lik henne.
Mycket talar ju för att det är hennes skor och kappa dom hittat - Har hon då gått runt i Bollnäs utan kappa och skor? Har hon vart och handlat nya kläder?
Polisen har ju kollat Wilmas mobil och kontokort. Att ta sig enda till Bollnäs (tåg, buss) kräver ju att man använt sitt kontokort eller mobiltelefon (app)

Hon kan ju ha någon kompis hon i så fall lånat pengar av.
Citera
2019-11-25, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Speciellt om hans släktingar har hjälpt till. Då har han ju hela familjens heder att tänka på.

Hade han agerat helt ensam så tror jag redan att han hade avslöjat allt.

Nu blandar du ihop heders-begreppet lite med skyddande av brottslling va?

Han vill nog inte sätta dit släkten för det är såklart obekvämt att vara frihetsberövad, samt han kan hälsa hem ifall han sätter dit "hövdingen! i familjen.
Men vad gäller "hedern" så är mordet liksom inget dom skäms inför varann i sina kretsar ifall mordet/försvinnandet från början var "heders-relaterat",
I så fall var mordet till för att upprätta "hedern" igen inför sin omgivning.
Dom skulle alltså inte ens skämmas inför sina polare ifall det kom fram. Du har missförstått vad "heders"-relaterat handlar om
Citera
2019-11-25, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanRoefven
Nej. Han heter Ahmed, vilket är en kortvariant på Muhammed.

Jag är inte generellt fördomsfull mot islam, har flera muslimska bekanta som är mycket bra människor. Men sluta skriva skit och killgissa i tråden, om ni inte har nåt riktigt att tillföra om själva brottet? Tackar på förhand.

Många kunder är kristna. Det finns nämt tråden.
Citera
2019-11-25, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Hon kan ju ha någon kompis hon i så fall lånat pengar av.

Och den kompisen har inte sagt någonting, trots att hela Uddevalla letar efter Wilma och en person isåfall sitter oskyldigt häktad för mord...
Citera
2019-11-25, 14:26
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hur vet man detta? Har han en elmätare med loggning?

Jag säger inte att det inte finns sådana, men min elmätare funkar inte så.

Förr satt mätarna i husen så de kunde läsas av manuellt, var de satt är olika i förhållande till hur husen såg ut, i stora hus, som i detta fallet satt de ofta i gemensamma skåp i källaren.
Numera har väl alla gamla mätare bytts till digitala modeller som mäts av i datorer på energibolagen.
Möjligt att det går komma åt dom och se förbrukningen i skåpen, men dom brukar vara låsta för allmänheten.

OBS, kan inte säga att detta råder i aktuellt hus.

EDIT: kan tillägga att det kan vara möjligt att knappa på dessa så att loggar under viss tid går att se,beroende på vilka modeller det är.
Senast redigerad av 53....so what 2019-11-25 kl. 14:28.
Citera
2019-11-25, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
På adressen är dessa personer folkbokförda

Shabaz Ahmed Saed (44, man, gift) pappa
Shahwnam Aziz (39, kvinna, gift med pappan)

Kamaran Ali Ghafoor Ghafoor (43, man, ogift)
Rebwar Hama Salih Salih (43, man, ogift)

Shaysta Nadjmaddin Mahmoud (22, kvinna)

Källor:
https://mrkoll.se/resultat?n=&c=Friarleksvägen+3+Uddevalla&min=16&ma x=120&sex=a&c_stat=all&company=
https://www.ratsit.se/19750624-Shabaz_Ahmed_Saed_Uddevalla/aHv9tE_qQDVpUXR6wMDxsnhziPlNJGfTEfvi-ENibw8#merInfo

Så frågan är - Vad sysslar de två andra 43-åriga männen med?

Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Jag har nog misstagit mig här. Jag fick för mig att alla var män.

Den 22 åriga kvinnan kan man ju undra vem hon är menad för. Är det en syster till mgm ?

Sh*ysta är klädd i helsvart muslimsk dräkt och gillar Anas Khalifa på Facebook. Kurder brukar ju inte vara fundamentalister så lite konstigt är det att hon bor i den familjen.
Citera
2019-11-25, 14:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Nu blandar du ihop heders-begreppet lite med skyddande av brottslling va?

Han vill nog inte sätta dit släkten för det är såklart obekvämt att vara frihetsberövad, samt han kan hälsa hem ifall han sätter dit "hövdingen! i familjen.
Men vad gäller "hedern" så är mordet liksom inget dom skäms inför varann i sina kretsar ifall mordet/försvinnandet från början var "heders-relaterat",
I så fall var mordet till för att upprätta "hedern" igen inför sin omgivning.
Dom skulle alltså inte ens skämmas inför sina polare ifall det kom fram. Du har missförstått vad "heders"-relaterat handlar om
Jag fattar givetvis att det inte är ett brott mot hederskulturen att mörda en svensk kvinna som man misstänker för otrohet. Men att gola på klanledaren är definitivt ett brott mot "hedern".
Citera
2019-11-25, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Och den kompisen har inte sagt någonting, trots att hela Uddevalla letar efter Wilma och en person isåfall sitter oskyldigt häktad för mord...

Dessutom så skulle hon ha fastnat på övervakningskamerorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in