Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Jag kan inte för mitt liv förstå vad man skulle vara avundsjuk LW för.
Hon var frånskild, studerat till präst men kunde inte jobba med det pga eget moraliskt haveri, hon hade problem med sina barn, hon trånade efter grannens äkta man.
Var här någonstans hittar du ingredienser som man borde vara avundsjuk henne för?
Jag anser inte att hon visade tecken på oberoende. Tvärtom. Hon hängde kvar i en hopplös relation mot bättre vetande. Var var hennes ”styrka” att leva ett självständigt liv och strunta i SD?
SD hade ingen anledning att vara avundsjuk. Jag tror intresset för LW baserade sig på något helt annat. Kanske hennes libido? LW var ju available. Hon vissade intresse och det var praktiskt genomförbart när de bodde som grannar. En snabbis i skogen bakom fruns rygg kunde paret fixa utan några större arrangemang.
Själv skulle jag inte vilja leva sånt liv. Varken SD:s eller LW:s. Mina prioriteringar finns någon helt annanstans. Framför allt i barnen..
Jag har väldigt svårt för människor som lägger in sina egna värderingar i andras liv och försöker få det till någon typ av sanning. Tänk att just du tror dig veta vad gemene man inte blir avundsjuk på. Det finns faktiskt mycket annat att bli avundsjuk på såsom personlighet, i intelligens och äkta frihet, dvs att vara obunden tex.
Den fetade texten är intressant, om en skulle tro på det så ligger min granne nr 1 på min gata med granne 3 och nr 2 med mig, granne 4 med nr 5. Nr 3, 6 och 5 har alla har barn, är ensamstående och available😉 tramsteorier eller är det så du fungerar? En snabbis i skogen😂 den var ju riktigt rolig men ..
Vet du mer, jag skiter i vilken typ av liv du vill leva! D
Ps Hon var pastor, inte präst! Ds