2019-11-25, 01:41
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag kan inte för mitt liv förstå vad man skulle vara avundsjuk LW för.

Hon var frånskild, studerat till präst men kunde inte jobba med det pga eget moraliskt haveri, hon hade problem med sina barn, hon trånade efter grannens äkta man.

Var här någonstans hittar du ingredienser som man borde vara avundsjuk henne för?

Jag anser inte att hon visade tecken på oberoende. Tvärtom. Hon hängde kvar i en hopplös relation mot bättre vetande. Var var hennes ”styrka” att leva ett självständigt liv och strunta i SD?

SD hade ingen anledning att vara avundsjuk. Jag tror intresset för LW baserade sig på något helt annat. Kanske hennes libido? LW var ju available. Hon vissade intresse och det var praktiskt genomförbart när de bodde som grannar. En snabbis i skogen bakom fruns rygg kunde paret fixa utan några större arrangemang.

Själv skulle jag inte vilja leva sånt liv. Varken SD:s eller LW:s. Mina prioriteringar finns någon helt annanstans. Framför allt i barnen..

Jag har väldigt svårt för människor som lägger in sina egna värderingar i andras liv och försöker få det till någon typ av sanning. Tänk att just du tror dig veta vad gemene man inte blir avundsjuk på. Det finns faktiskt mycket annat att bli avundsjuk på såsom personlighet, i intelligens och äkta frihet, dvs att vara obunden tex.

Den fetade texten är intressant, om en skulle tro på det så ligger min granne nr 1 på min gata med granne 3 och nr 2 med mig, granne 4 med nr 5. Nr 3, 6 och 5 har alla har barn, är ensamstående och available😉 tramsteorier eller är det så du fungerar? En snabbis i skogen😂 den var ju riktigt rolig men ..

Vet du mer, jag skiter i vilken typ av liv du vill leva! D

Ps Hon var pastor, inte präst! Ds
Senast redigerad av Bravegirl 2019-11-25 kl. 01:45. Anledning: Tillägg
Citera
2019-11-25, 02:30
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Nej otrohetsaffär hade varit en bättre formulering. Det stämmer bra att det enbart var SD som var gift.

Då rättar jag dig! Lena hade en affär, kärleksaffär förhållande, flirt, fling eller kanske bara en kk. Såna benämningar kan funka men hennes agerande har inget med otro att göra. Då hon var frånskild och singel så fanns,det ingen att vara otrogen mot.

SD var otrogen och hade en otrohetsaffär inte Lena!
Citera
2019-11-25, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Antar att det är spekulation men det måste finnas gränser. Hur kan du ens tänka tanken och sen skriva den här, se det fetade!? Att lägga över ansvaret med SD:s otrohet mot sin fru på LW! Ingen annan än SD själv har ansvaret för att ha förstört sitt äktenskap.

Självklart har SD själv ansvaret för sin otrohet.
Att LW va kompis med HD, hur ser du på det, inte helt ok va?

Citat:
Även polisen blir uppgiven pgr av att anmälningar av den art som LW:s, blir nedlagda Om och om igen. När målsäganden talar om att hen är rädd och känner sig hotad kan polisen som hen talat med, som en ren medmänsklig handling säga, -Dokumentera allt, spela in samtal, skriv ner saker som händer och framförallt, prata med någon du litat på! Det kan vara bra att ha och ta till om det händer något mer.

LWs anmälan om ofredande blev inte nedlagd, hon tog tillbaka den.

Misshandelsanmälan försökte hon ta tillbaka men det gick inte då det
föll under allmänt åtal.
Den anmälan blev nedlagd då brott ej kunde styrkas.
Citera
2019-11-25, 06:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Antar att det är spekulation men det måste finnas gränser. Hur kan du ens tänka tanken och sen skriva den här, se det fetade!? Att lägga över ansvaret med SD:s otrohet mot sin fru på LW! Ingen annan än SD själv har ansvaret för att ha förstört sitt äktenskap.

Var det därför hon blev mördad? För att GM tyckte att ansvaret låg hos honom?

Knappast. Han skyllde allting på LW och enligt honom var det hon som hotade förstöra allting genom att inte hålla tyst om affären.

Du kan inte beskylla OSS för vad GM tänkte och kände innan han dödade.
Citera
2019-11-25, 06:20
Medlem
Är det någon som vet hur det är med JG idag? Är han inne och loggar något på sin geo-sida?

Har han slutat med geo och ägnar sig åt bandy i stället?
Citera
2019-11-25, 06:45
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Var det därför hon blev mördad? För att GM tyckte att ansvaret låg hos honom?

Knappast. Han skyllde allting på LW och enligt honom var det hon som hotade förstöra allting genom att inte hålla tyst om affären.

Du kan inte beskylla OSS för vad GM tänkte och kände innan han dödade.

Det kan vara jag om uppfattar ditt inlägg som dina egna tankar om Lena och situationen och inte MGM:s tankar in situationen. Vi uttrycker oss olika och det kan vara svårt att urskilja. Är det så så ber jag om ursäkt. Jag är också triggad av att just många vill skuldbelägga LW och är liksom många, färgad av det när man läser flera inlägg på raken. Sorry
Citera
2019-11-25, 07:06
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ja LW hade verkligen ett stort hjärta. Väldigt mån om att alla runt henne skulle må bra. Även den som tyckte illa om henne.
Påstår du att tro LW var omedveten om att hon gjorde andra illa eller är det du som inte förstår det?
Det var väl denna brist på konsekvenstänk som gjorde det gick åt H-E.

Hon var så mån om HD och glömde tillfällighetsvis bort att vara mån när hon särade på benen för hennes man.
Sanningen är väl att hon var mån av om att slippa ta ansvar för vad hon gjort och att du postumt försöker hjälpa henne med det.
Citera
2019-11-25, 07:20
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Påstår du att tro LW var omedveten om att hon gjorde andra illa eller är det du som inte förstår det?

Hon var så mån om HD och glömde tillfällighetsvis bort att vara mån när hon särade på benen för hennes man.
Sanningen är väl att hon var mån av om att slippa ta ansvar för vad hon gjort och att du postumt försöker hjälpa henne med det.

Skärp dig. SD hade lika mycket ansvar i deras relation, till och med lite större ansvar eftersom han begick äktenskapsbrott! Vad har du för allmän kvinnosyn egentligen? Svara inte, för jag vill inte veta.
Citera
2019-11-25, 07:27
Medlem
Citat:

Så är det naturligtvis inte. Alla har vi ett moraliskt ansvar över vårt egna beteende. Spelar ingen roll att allt negativt beteende inte är direkt olagligt.

Om vi inte hade något ansvar då skulle man ju inte lära barnen om moral och etik.

Lena om någon kände mycket väl till var gränsen för olämpligt beteende gick. Men hon struntade i det för egen vinnings skull.
Citera
2019-11-25, 07:28
Medlem
Citat:
Skärp dig. SD hade lika mycket ansvar i deras relation, till och med lite större ansvar eftersom han begick äktenskapsbrott! Vad har du för allmän kvinnosyn egentligen? Svara inte, för jag vill inte veta.

Jag har en kvinnosyn enligt vilken båda könen är ansvariga för sitt beteende.
Citera
2019-11-25, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Det är ju fritt fram att gissa hej vilt så du är naturligtvis välkommen med ditt bidrag.

LW hade ett stort hjärta och månade om alla. Ett klart större hat rådde/rår hos HD och SD.
Citera
2019-11-25, 07:38
Medlem
Citat:
Det är ju fritt fram att gissa hej vilt så du är naturligtvis välkommen med ditt bidrag.

LW hade ett stort hjärta och månade om alla. Ett klart större hat rådde/rår hos HD och SD.

LW hade kanske lite väl för stort hjärta. Åtminstone borde hon ha begränsat sitt hjärta att inte innehålla gifta män. Sånt beteende leder aldrig till någon gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in