2019-11-23, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är ju du som resonerar substansfattigt och verklighetsfrånvänt. Den fysiska åtgärden är inte att klassa som misshandel eftersom han har laglig rätt till det för att få ut henne när hon blir kvar efter tillsägelse. Det bedöms inte vare sig ett olaga hot eller trakasserier.

Missen från rättsväsendet var kanske att man inte gav ett strafföreläggande till LW för att hon försökte tvinga sig kvar i hans bil? Det finns rimligtvis inte en åklagare i Sverige som skulle döma för misshandel för den åtgärden som SD vidtog respons på den provokationen.

"Analyser" utförda av vem? Postare i tråden som resonerar som sådana Stalin skulle givit något slags medalj för lojala medborgare?

Det finns ju faktiskt fakta som tvärtom utvisar att LW är den som beter sig aggressivt och kontrollerande. Avskrivningsbeslutet är ju ett faktum, till skillnad från postares mer eller mindre fantasifulla "analyser".

"Upptrappningen"? Ja, menar han sig inte ha misshandlat LW så har han väl all rätt att också neka till att ha gjort det. Sedan är det väl inte konstigt om han händelsevis blivit förbannad över en okynnesanmälan från LW. Om han uttryckt att hon ska hålla sig på avstånd från honom så är väl inte heller det något olaga hot sett till omständigheterna. Man har rätt att tala om att man vill slippa umgås med människor även om det händelsevis är olustigt att höra för den som inte är önskvärd.

Men jag kallas hellre "torftig" än att dumma mig med fantasifulla "analyser" om att det nog var ett våldtäktsförsök eller liknande istället för vad LW själv uppgav.

Postare som Remark kanske går ut ur exempelvis sin lägenhet ifall någon tjurig bekant vägrar lämna men det är knappast vad majoriteten anser att man behöver göra. Inte alltså enbart jurister i rättsväsendet godkänner våld i vissa lägen utan det är nog hyfsat förankrat i det så kallade "allmänna rättsmedvetandet" bland kreti och pleti.

Hur resonerar du kring att LW tidigare var gift med någon som är anställd vid Försvarsmakten? Det är ju en verksamhet som ytterst inriktas till våld och kontroll, kanske finns ett mönster omen förväntan hos LW om hon nu ville gänga sig med SD som varit dykinstruktör och pilot? Var LW en av de kvinnor som upplever sig trygg med män som på något sätt har våldskapacitet (genom att partnern har uniformyrken eller är kriminella)?

Antar att du menar att Lena hoppade in i bilen, ville prata men SD inte ville. När hon vägrade kliva ur så attackerade han henne - "för att få ut henne".

Men tänk om det i själva verket förhöll sig tvärtom? Att SD ropade på Lena att hon skulle sätta sig i bilen för att det var HAN som ville prata - och när hon märkte att han var arg så ville hon kliva ur - men då grep han tag i henne och tryckte ner hennes huvud och gnuggade sina knogar på hennes huvud.

Har du aldrig tänkt den tanken?
Senast redigerad av zilvereko 2019-11-23 kl. 14:01.
Citera
2019-11-23, 14:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
LW lär väl ha vetat vad som försiggick i bilen. Hon hade första tjing på att berätta i förhör när hon anmälde. Tycker du inte det är rimligt att anta att hon också berättade vad som faktiskt skett när hon förhördes samma natt?
Om du inte tycker det är rimligt att anta att hennes uppgifter är riktiga så vore det ytterligt intressant om du kunde utveckla varför du tror hon ljugit i förhör.
Stora delar av polisanmälan är sekretessade.
Vet du någon om vad som är dolt eller gissar du bara?
Citera
2019-11-23, 15:03
Medlem
Citat:
Men vilken foliehatt du är!

LW lär väl ha vetat vad som försiggick i bilen. Hon hade första tjing på att berätta i förhör när hon anmälde. Tycker du inte det är rimligt att anta att hon också berättade vad som faktiskt skett när hon förhördes samma natt?
Om du inte tycker det är rimligt att anta att hennes uppgifter är riktiga så vore det ytterligt intressant om du kunde utveckla varför du tror hon ljugit i förhör.

Nej. Jag tror inte bilincidenten är det egentliga motivet för mordet. Men bilincidenten är ett av få uppgifter som finns någon konkret utvärderad händelse som tyvärr också visar ett ganska obehagligt drag av LW. Om det är så att hon i vissa konflikter hade sådant beteendemönster som hon visade frekvent så tror jag det kan finnas som motiv till mordet (eller dråpet?) Det skulle inte ens behöva vara SD som GM. Det kan vara någon annan som sett sig hotad av en ström av missnöjesanmälningar utan verklig förankring.

Den så kallade "bilincidenten" handlade om att LW ville återfå sin dörrnyckel som hon då, tidigare hade anförtrott SD, detta med anledning av SD:s dåvarande nattliga spring till LW, SD dök plötsligt upp som oväntad nattlig gäst hos LW och barnen klockan två på natten vilket till sist inte accepterades av LW, vilket slutligen resulterade i att LW ville återfå sin dörrnyckel.

Slutligen sagt, så är det mycket troligt att det är SD som ligger bakom mordet på LW, det finns en del mycket besvärande omständigheter gällande SD som för närvarande inte ligger allmänheten till kännedom.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-23, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det blir inget åtal om alla SD:s trakasserier och hot blivit framprovocerade från LW
Precis som vid bilincidenten. Om det nu var så alla de andra gångerna som SD hotat och trakasserat henne.

Man kan inte tvinga sig på folk på olika sätt utan att de reagerar. Jag har själv delat ut ett par örfilar och sparkar och även hotat med vapen utan att ens motparten anmält för de insett att det var lönlöst.

Man har rätt att freda sig om man känner sig träng och någon närmar sig ens privata "space" och vägrar lämna. Det var vad SD gjorde och det var lönlöst av LW att anmäla och det blev hon också varse om när det blev nedlagt.

Jösses, Rosa amalia! Du skriver att du hotat med vapen. Kände du människan du hotade?

Att SD tog till nävarna när han kände ilska och hat, har vi fått veta genom rapportering i media. Plus att han sagt sig haft både fysiskt och mentalt övertag över LW. Han var sitt egna vapen med andra ord.
Citera
2019-11-23, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Den så kallade "bilincidenten" handlade om att LW ville återfå sin dörrnyckel som hon då, tidigare hade anförtrott SD, detta med anledning av SD:s dåvarande nattliga spring till LW, SD dök plötsligt upp som oväntad nattlig gäst hos LW och barnen klockan två på natten vilket till sist inte accepterades av LW, vilket slutligen resulterade i att LW ville återfå sin dörrnyckel.

Slutligen sagt, så är det mycket troligt att det är SD som ligger bakom mordet på LW, det finns en del mycket besvärande omständigheter gällande SD som för närvarande inte ligger allmänheten till kännedom.

Mvh/ @JokerMannen

Stämmer det så förstår man verkligen varför LW inte ville släppa iväg SD. Hans gränslösa beteende passerade ytterligare en gräns?
Citera
2019-11-23, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
De flesta har vapen i US. Ja tur för mig. Men det var otur för Lena. Om hon också hade haft ett skulle hon levt idag.

Kanske du ska ta upp vapenfrågan med beslutsfattare om du verkligen vill göra något meningsfullt för Lena och andra kvinnor.
I stället för att häckla skribenter och tro att du blir hjälte genom att skydda Lenas rykte.

Men hade hon skjutit ihjäl eller sårat någon (t.ex SD) fått ett fängelsestraff. Så är det ju här i Sverige - det finns redan tillräckligt med vapen här.
Citera
2019-11-23, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
De alltid "felfria" Bror Duktig1,2, 3 och 4 kommer aldrig ge sig. De ser genom sina Gamla Testamentet-talibanska ögon och kommer alltid döma LW, som skyldig. Och SD och HD som oskyldiga. Det kvittar om de blir serverade med de få fakta som finns, de kör ändå på och vänder det till LW´s nackdel.

Jag har sagt det förr och säger det nu för sista gången: Om vi låter bli att luras in i dessa meningslösa diskussioner med de som redan bestämt sig för att LW är skyldig och de förmodade mördaren/mördarna är oskyldig/oskyldiga offer - så kanske fler av både gamla och nya vill börja skriva här igen.

Jag vet folk som tittat och in och skrivit ett inlägg och direkt blivit påhoppade och så slutar de att skriva. Igen.

Men även vi som inte är med i Gamla Testamentet-talibanska sekten har ett stort ansvar att göra denna tråd lockande för nya och för gamla, genom att inte leka dessa meningslösa lekar.

Fler än jag har info som man absolut inte vill dela med sig av numera, då det är så infekterat i denna tråd.

Fick mail om det häromdagen: "Kommer inte i i tråden igen, förrän rättegång", skriver en kunnig och insatt person i mail till mig.

Själv funderar jag också på att lämna tråden helt tills rättegång sker.

Nej, stanna kvar. Du behövs i tråden.

Jag förstår dock att de som kände de inblandade håller sig undan tråden eftersom JG har ägnat sig åt identifiering av ts utanför tråden. Dessutom finns det en misstänkt som rör sig fritt. Jag skulle absolut bli orolig om jag geocachade och såg henne bland trädstammarna.
Citera
2019-11-23, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Stämmer det så förstår man verkligen varför LW inte ville släppa iväg SD. Hans gränslösa beteende passerade ytterligare en gräns?

Som jag tidigare inom några av mina skrivna inlägg berättat om, har jag vid ett antal tidigare tillfällen fått träffat två oberoende personer av varandra och som kände LW mycket väl sedan många år tillbaka i tiden, speciellt en av dessa två personerna som LW hade mycket god kontakt med och hade anförtrott sig till på djupet åt med sina problem, det är just denna personen som har berättat för mig om när LW besökte vederbörande en kväll och bland annat berättade för sin vän att det hade skurit sig mycket rejält mellan henne [LW] och SD, och detta handlade bland annat då om den dörrnyckeln som LW då, tidigare hade anförtrott till SD och som SD vägrade att återlämna till LW.

Gällande även många av LW:s dåvarande riktiga vänner som jag också har fått pratat med, har bara haft fina ord att säga om LW, till exempel, att LW älskade sin lilla "miniman" och tillbringade mycket tid med honom, bland annat på gymmet i Örebro. Dom har berättat att LW var en fantastisk och mycket hjälpsam individ och som alltid ställde upp och hjälpte till när hon hade tid och kunde, inte ett enda ont ord om LW har flutit ut från dessa LW:s vänners läppar.

Efter allt som jag har fått höra om LW som person, så var vederbörande en både god och mycket omtyckt människa av sina riktiga vänner.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2019-11-23 kl. 16:07.
Citera
2019-11-23, 16:39
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Som jag tidigare inom några av mina skrivna inlägg berättat om, har jag vid ett antal tidigare tillfällen fått träffat två oberoende personer av varandra och som kände LW mycket väl sedan många år tillbaka i tiden, speciellt en av dessa två personerna som LW hade mycket god kontakt med och hade anförtrott sig till på djupet åt med sina problem, det är just denna personen som har berättat för mig om när LW besökte vederbörande en kväll och bland annat berättade för sin vän att det hade skurit sig mycket rejält mellan henne [LW] och SD, och detta handlade bland annat då om den dörrnyckeln som LW då, tidigare hade anförtrott till SD och som SD vägrade att återlämna till LW.

Gällande även många av LW:s dåvarande riktiga vänner som jag också har fått pratat med, har bara haft fina ord att säga om LW, till exempel, att LW älskade sin lilla "miniman" och tillbringade mycket tid med honom, bland annat på gymmet i Örebro. Dom har berättat att LW var en fantastisk och mycket hjälpsam individ och som alltid ställde upp och hjälpte till när hon hade tid och kunde, inte ett enda ont ord om LW har flutit ut från dessa LW:s vänners läppar.

Efter allt som jag har fått höra om LW som person, så var vederbörande en både god och mycket omtyckt människa av sina riktiga vänner.

Mvh/ @JokerMannen

Mycket trovärdigt och fint skrivet, JM!

Ja, dörrnyckel alt. tagg trodde jag också redan i ett tidigt inlägg. Sen verkar det väl som att när hon inte ens finns tillbaka nyckel/tagg efter han misshandlat henne i bilen, så bytte hon helt enkelt lås.

Från nyckel (som SD hade en kopia på) till tagg, som aldrig förärades den barnsliga mannen med de sociopatiska dragen. LW var troligen redan både fysiskt och mentalt på väg från honom efter detta, och hade troligen utsatts för mycket mer våld och ständig psykning, än vi i nuläget vet.
Citera
2019-11-23, 17:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Mvh/ @JokerMannen

Jag antar att dessa vänner är män?

Inte några kvinnor som hon försökt
stjäla partnern ifrån?

Varför poängtera just att hon älskade sin
lilla ”miniman”? De andra barnen då?
Älskade hon inte dem?
Det får mig åter igen att undra vem som
är far till honom? Var han speciellt älskad
pga att hon älskade hans far mer än de
andra barnens far?
Citera
2019-11-23, 17:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Mvh/ @JokerMannen

LW hade ju en massa manliga vänner.
Hon kunde väl lätt ha fått ihop 20 stycken
som hämtat nyckeln hos SD och förklarat
läget för honom?
Citera
2019-11-23, 17:10
Medlem
Citat:

Mvh/ @JokerMannen

Ja LW hade verkligen ett stort hjärta. Väldigt mån om att alla runt henne skulle må bra. Även den som tyckte illa om henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in