2019-11-24, 21:33
Medlem
-Mystics avatar
Är fan osäker, först så hatade jag designen, men den växer på mig varje dag.
Citera
2019-11-24, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Fiaskot var att Musk trodde att glaset var okrossbart och blev märkbart förvånad när det gick sönder, vilket stärker kritikernas bild av att företagsledningen inte riktigt vet vad de håller på med. Det var därför aktiekursen dök, inte för att rutan gick sönder.

De hade testat tidigare. De hade bara inte tagit in alla faktorer. Förklarande video: https://www.youtube.com/watch?v=PnPcMAwcJJ0
Citera
2019-11-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damppp
De hade testat tidigare. De hade bara inte tagit in alla faktorer. Förklarande video: https://www.youtube.com/watch?v=PnPcMAwcJJ0
Den förklaringen låter som en vandringsskröna. Kör man händelseförloppet i slowmotion så ser man att rutan krackelerar radialt från anslagspunkten ut med en distinkt krosskada i centrum, vilket indikerar att materialet inte kunde absorbera den kinetiska energin vid anslaget. Har inget med nedvevade rutor att göra.

Den enkla förklaringen är att de monterat fel glas i visningsbilen och att det var en annan bil man övade på innan.
Citera
2019-11-24, 22:51
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Ett eller två dussin kanske? Vet inte hur länge det tar att ladda teslan. Men då förutsatt att resan går genom tättbebyggda områden där det går att ladda.

Det jag är mest tveksam till när det gäller teslan är hur de ska lyckas få den godkänd när det gäller säkerhet. De påstår att den är i princip en stridsvagn, vilket betyder noll krockskydd för vare sig de som befinner sig inuti Teslan eller i en krockande motpart. Dessutom ser det inte ut som att det är speciellt bra "fotgängarskydd" som är så hett nu för tiden.

Laddas med 250 kW med Teslas Supercharger V3. 80 mil mellan tätorter är väl inte direkt tättbebyggt.

Glöm det med krockzoner. Elektroniken ersätter den med en massa videokameror och superdator som klarar självkörning. Teslabilarna är redan idag 9 ggr säkrare än andra bilar.

Nya tider, nya möjligheter.
Citera
2019-11-24, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Back to the future the, the ugly version. Ja ja, design förrändras och jag betvivlar att denna design är den slutgiltiga. Vilken shitshow med de krossade glasen. Men men, Musk har mycket av andras tid till sitt förfogande.

Nåt för Malmö eliten om den går beställas skottsäkert 😂
Citera
2019-11-24, 22:57
Medlem
Hugo.Draxs avatar
En delförklaring till formen

https://twitter.com/elonmusk/status/1198700591465156608
Citat:
Reason Cybertruck is so planar is that you can’t stamp ultra-hard 30X steel, because it breaks the stamping press

Even bending it requires a deep score on inside of bend, which is how the prototype was made

Men varför använda den här legeringen av rostfritt stål då? SpaceX, ett annat av Elons bolag har tagit fram denna legering för att användas i deras nästa raket benämnd Starship. Där behövs en legering som kan hantera temperaturer från −218 grader upp till +800 grader. Jag antar att det finns synergieffekter att hämta här om dom kan beställa legeringen i större kvantiteter än vad som behövs för Starship, dvs det blir billigare för både SpaceX och Tesla.
Citera
2019-11-24, 22:58
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Det här är troligtvis den råaste bil jag någonsin sett. Cyperpunk 2020😎
Kolla interiören och framlyktorna på kvällen:

https://youtu.be/oTZ84U-K_5k

Men jag förstår inte hur priset bara kan vara ca 40.000$? En vanlig Volvo ligger runt 600.000SEK och de flesta Tesla kryper upp kring miljonen.
Hur kan den vara så billig? Vad är haken?

Ingen lackering.
Inga komplicerade pressverktyg, endast bockningsmaskin.
Batteriet är betydligt billigare om två år.
Citera
2019-11-24, 23:46
Medlem
Ful och ser ut som 80-tals ritning av hur bilar kom till att se ut i framtiden. Tror dock den kommer vara rätt häftig att se i verkligheten, maffig, enorm, "billig" och heeelt annorlunda från allt annat. Tror den kommer att sälja bra, och jag kommer definitivt vända mig för att se efter den första gångerna jag ser den.
Citera
2019-11-25, 00:06
Medlem
Det ser ut som att typ Philippe Starck har designat en bil som ska vara tillbehör till en mega yacht. En intressant konceptbil men som produktionsbil är det ofattbar katastrof. Jag vet inte om Elon menar allvar.
Citera
2019-11-25, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Det här är troligtvis den råaste bil jag någonsin sett. Cyperpunk 2020😎
Kolla interiören och framlyktorna på kvällen:

https://youtu.be/oTZ84U-K_5k

Men jag förstår inte hur priset bara kan vara ca 40.000$? En vanlig Volvo ligger runt 600.000SEK och de flesta Tesla kryper upp kring miljonen.
Hur kan den vara så billig? Vad är haken?

Priset avser bilar köpta i USA, där skatten för bilar är betydligt lägre än i Sverige. Räkna med minst 600 tkr för den billigaste varianten i Sverige.
Citera
2019-11-25, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolesterol
Priset avser bilar köpta i USA, där skatten för bilar är betydligt lägre än i Sverige. Räkna med minst 600 tkr för den billigaste varianten i Sverige.

Gissar på närmare 700 000 med tanke på att det är vad en Model 3 kostar ca.
Visst, du kan komma undan lite billigare, men då om du tar enklaste versionen och väljer standardfärgen vit osv och inga tillägg.
Citera
2019-11-25, 07:44
Medlem
PeterNosters avatar
fp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in