2019-11-24, 12:03
Medlem
y.ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWMeister
Jag tror du kommer ändra dig när du väl sätter dig i en. Och föraren säger, sätt på bältet och håll dig i hatten. Sen sätter han gasen i botten. Ni är på 100km/h på under 3 sekunder.

Komforten i bilen är underbar. Känner knappt nån stöt. Pga. Teslas nya fjädringssystem.

Och det kommer inget motorvrullande heller för att bilen går på el. Så det är i princip en tyst acceleration skulle jag gissa. Men man kan nog fixa några högtalare från Tesla som gör ljud för motorn. Fejkljud.

Rymdskepp är kanske inte heller så fina, men dom är gjorda för praktikalitet istället.
Varför är det praktist att ha 8-kantiga däck och fälgar? Finns det runda som val eller får man köpa nya hjul vid första däckbytet?
Citera
2019-11-24, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y.y
Vad är felet med säkerhetsglaset?

Verkar mest vara korkade journalister som tror kulor studdsar på skottsäkertglas ala 80-talens actionfilmer.

En vanlig bilruta hade blivit splittrad och bilen öppen för angrepp.
Fiaskot var att Musk trodde att glaset var okrossbart och blev märkbart förvånad när det gick sönder, vilket stärker kritikernas bild av att företagsledningen inte riktigt vet vad de håller på med. Det var därför aktiekursen dök, inte för att rutan gick sönder.
Citera
2019-11-24, 12:40
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av az-Zarqawi
Sjukt cool. Om två år kommer jag köra runt i Stockholm och peka finger åt alla feminiserade hipster-farsor som läser DN och sippar ärtmjölkslatte. CANT WAIT!
Haha det är ju du som är en hipster. Det är en hipsterbil
Citera
2019-11-24, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y.y
Varför är det praktist att ha 8-kantiga däck och fälgar?

Det är inte alls bra, för det ska vara 7-kantiga. Jämna antal tenderar man att para ihop på olika sätt, så udda antal brukar anses snyggare.
Citera
2019-11-24, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Även om den inte är den finaste bilen man sett direkt, så kommer den nog sälja bra ändå eftersom vi går mot elbilar mer och mer och speciellt USA älskar pickups och starka motorer, så folk kommer köpa den, det är jag helt övertygad om. Tror dock inte den kommer bli särskilt vanlig i Sverige.

Det finns en hel del folk på vår egen glesbygd som gillar pick ups och starka motorer också. Den här Teslan skulle kunna få många av dem att lämna bensin och diesel. Trots att den varken ryker eller mullrar så är den tuff och macho ändå.
Citera
2019-11-24, 16:24
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Den blir nog ganska rakbladsliknande för eventuella fotgängare som blir påkörda av den i alla fall.
Ja, det ser inte bättre ut. Jag gillade verkligen designen på Tesla modell 3, men den här är ett rejält lågvattenmärke måste jag säga.
Citera
2019-11-24, 17:03
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Har aldrig gillat tesla, men detta fick upp mina ögon för märket.

Fyfan va cool bil, visst inte snygg, men jävligt COOL. Samt att dem har en Atv man kan ladda i bagaget är ännu coolare. samt att den har 700 hk är ganska fett.

hade ja haft pengarna och behovet hade jag köpt den direkt
Citera
2019-11-24, 18:22
Medlem
Random-Walks avatar
Varje gång jag ser den förbannade bilen så blir den snyggare och snyggare. Tyckte verkligen den såg förjävlig ut först. Detta skrämmer mig.
Citera
2019-11-24, 18:23
Medlem
Avva66s avatar
Finns det laddstolpar där detta fordon avses användas?
Citera
2019-11-24, 19:21
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Random-Walk
Varje gång jag ser den förbannade bilen så blir den snyggare och snyggare. Tyckte verkligen den såg förjävlig ut först. Detta skrämmer mig.
Haha känner precis likadant!
Citera
2019-11-24, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Finns det laddstolpar där detta fordon avses användas?

Det finns mer eller mindre 2 standarder för laddning idag och Cybertruck har stöd för båda (samma kontakt i grunden).

Standard laddning upp till ca 11-22 kW görs med så kallad Typ2-kontakt. Finns på alla hemmaladdare, köpcentrum och publika laddstolpar.

Snabbladdning görs med CCS-kontakt som finns med effekt från ca 50kW upp till 350kW. Cybertruck ska enligt uppgift klara upp till 250kW effekt.
Citera
2019-11-24, 21:17
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Fiaskot var att Musk trodde att glaset var okrossbart och blev märkbart förvånad när det gick sönder, vilket stärker kritikernas bild av att företagsledningen inte riktigt vet vad de håller på med. Det var därför aktiekursen dök, inte för att rutan gick sönder.

Okrossbart och skottsäkert är inte samma sak.

Ingen vore väl så korkat att tro ett skottsäkert glas inte ens skulle spricka av ett 50 kaliber skot4.

Kanske ville Musk ha dessa fönster utan att själv veta något om det vilket resulterade i det konstiga testet?
Senast redigerad av Bbobi 2019-11-24 kl. 21:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in