2019-11-24, 20:13
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Ja verkligen. Om vi leker med tanken, hämta något inne på skroten som topplock, en växellåda eller något som väger på natten, binda fast det på en kropp i den verkstaden, åka längre in bakom skroten till sjön där det garanterat finns båtar, släpa i båten i vattnet med kroppen och ro ut, tippa i den ro tillbaka släpa upp båten på sin plats igen. Det ser orört ut, det kan ju ha hänt så, eller?

Tror också på en dumpning i vattnet. Enkelt och svårt att hitta. Det finns för många teorier här om bl.a. syra o dylikt som jag uppfattar som tramsteorier såvida du inte är en professionell seriemördare/hitman vilket MGM och MGM 2 verkligen inte verkar vara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Stämmer att HAN gjorde slut för att han hade träffat W och var kär. Det gillade inte pappa dock.

Så varför tog pappan emot sonen och Wilma med öppna armar i sitt hem då? Varför bjöd pappans vänner henne till kurdiska fester och behandlade henne som familj?

Det du säger stämmer inte.
Citera
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Däck är intressant, de kan ha bytt däck på ev bil. För att dölja bevis mot ev fordon
Blev lite rörigt för mig men nu är hylsorna på plats igen..
MGM2 fadern arbetar som anställd på Verkstaden Däcklagret som ligger på Hovhultsvägen.
Däcklagrets huvudman har bostad vid Rotviksbro.
Finns det grävmaskin på detta företaget?
Citera
2019-11-24, 20:14
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaj.3
MXY 524

Nuvarande ägare på reg nr som du uppgav

https://www.merinfo.se/search?who=Moradi%2C+Morteza&ae6=%C3%96stra+Br%C3% A4ckekroken+12&ae4=Uddevalla&d=p&utm_source=bilupp gifter&utm_medium=owner&utm_term=person
Citera
2019-11-24, 20:14
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Jag har en fundering som kanske någon tagit upp i tråden tidigare men har inte orkat följa alla inlägg slaviskt..
Men min väninna som bor en bit in i skogen precis mitt emellan Uddevalla och Ljungskile har en Svart Mercedes SUV och blev på hemvägen stoppad av en kvinnlig polis som fick total panik när hon insåg att hon följt efter fel bil. Hon sprang fort tillbaka och åkte därifrån i ilfart. Jag har inte kunnat släppa detta då det inte finns ngn svart Mercedes skriven hos pappan. Jag var för ca 15 minuter sedan utanför pappas hus och där stod en svart Mercedes SUV. Och det måste ju vara så att polisen trodde det var denna bil som hon väntade på och som hon följde efter ut i skogen. Men vem äger bilen? Varför inväntade dom den? OM dom nu inväntade den. Kan dom ha avlyssnat telefoner och förväntat sig ett visst fordon? Kanske knäppt och långsökt men jag vill gärna veta vem som äger bilen..😬

Iofs så skulle ju pappan anhållas, så det vore inget konstigt om man försökte hålla koll på var han åkte runt. Ifall han nu äger den där svarta mersan...
Citera
2019-11-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Wilma har länge velat lämna MGM, men MGM har vägrat gå med på det för att det skulle för ännu mer skam över familjen än det redan gjort. Pappa har vart emot deras förhållande sedan länge, så för hederns skull har MGM tagit W liv för att pappan sagt så.

Du är ju uppenbart nära W (och/eller kanske också MGM-klanen). OM det du säger är sant, så är ju allt helt klart, vad gäller W's öde. Har du mer, t.ex. att ni pratat om situationen, förstått vad som kanske skulle kunna hända?
Citera
Medlem
TubbyTommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habilitet
Kraftig ånggenerator med effekt på 4000 Watt. Förbrukning cirka 2-4kWh/tim?!

Kan mkt väl stämma.
Återstår då: hyrdes denna ångmaskin? eller var den befintlig att disponera, tex från faderns bilverkstad?
Grannar som hör en flera timmar lång städprocess?
När jag var svartskalle (bodde i Sverige) så minns jag väl hur man hörde grannar svepa golvet, än mindre dammsuga.

Ugnteorin är långsökt, med tanke på lukten av bränt människokött.
Varför låda det ena utesluta det andra dock. Tvätt + tork + ångmaskin + dammsugare = 30khw.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Batterierna töms inte utan säljs till återvinning då vill dom ha dom fyllda så dom väger så mycket som möjligt och får bäst betalt
Nej det beräknas hur mycket bly dom innehåller inte vikten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Det var detta vi sa i början på tråden att skitstöveln har fått hjälp.
Vi sa brodern, fadern, eller nära vän.
Känns ändå som en bror är lättare o fråga om hjälp än en far?
Tkr också det. Men i många liknande brott har pappan varit inblandad. Brodern dödar och pappan och mindre broder hjälper till att få bort kroppen. Liknande kan ha skett här.
Citera
Medlem
Citat:
MXY 524

Slår du MXY524 på biluppgifter.se då får du även upp 2 ytterligare fordon.
Citera
2019-11-24, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Var det en civilpolis?

Ja, det var det. Dom stod i utkanten på landsvägen och inväntade
Citera
2019-11-24, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -A-81
Slår du MXY524 på biluppgifter.se då får du även upp 2 ytterligare fordon.

Ja du får också upp att ägaren av fordonen är vän med fadern på Facebook
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in