2019-11-24, 20:07
Medlem
Om dom som sitter häktade har tillgång till verkstad/skrot, Är jag helt fel ute om jag leker med tanken att dom kan ha bundit ihop henne med något skrot (läste någonstans att hon inte var så stor) och sänkt henne antingen i havet eller i någon sjö? Så att hon inte ska komma upp igen så att säga
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Okey... Jag tänkte på Däcklagret. Du menar att den ligger på Hovhult?

Japp, här:
https://dacklagretuddevalla.se/om-oss
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Wilma har länge velat lämna MGM, men MGM har vägrat gå med på det för att det skulle för ännu mer skam över familjen än det redan gjort. Pappa har vart emot deras förhållande sedan länge, så för hederns skull har MGM tagit W liv för att pappan sagt så.
Det borde blivit mindre komplikationer om han tagit livet av sonen på något fiffigt sätt.
Citera
2019-11-24, 20:08
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Fast varför skulle det vara skam att göra slut? Han hade ju en kurdisk flickvän innan Wilma, de gjorde slut och ingen dog.
Hederskulturer är ologiska
Citera
2019-11-24, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Japp, här:
https://dacklagretuddevalla.se/om-oss

Det ligger precis bredvid Faderns bostad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Kan du inte köra dit igen och kolla.

MXY 524
Citera
Medlem
Har inte läst sen igårkväll så ursäkta om jag hoppar in ovetandes om vad som skrivits.
Blev mycket nöjd när Aftonbladet ploppade upp med rubrik om att ytterligare en man nu har anhållits.. läste nu att mannen ska vara i 40 årsåldern.. det är ju med största sannolikhet MGM’s pappa då han ska vara 44 år.

Ja, många här inne har ju en hel del teorier som verkar fullt rimliga. Var själv inne på att pappan har haft ett finger med i spelet. Pappan vet helt säkert var kroppen finns, dags att snacka nu!
Citera
Medlem
Groggnaks avatar
Sitter o funderar på vändan polisen gjorde i Ljungskile... Kan det vara orkestrerat av MGM#2 AKA Pappan (inte bekräftat)? Om han är inblandad visste han naturligtvis att sonen skulle få åka in på förhör. Han uppmanade då sonen att vilseleda polisen i syfte att ge han själv tid att röja undan de sista i Uddevalla. Därav villospåret i Ljungskile.
Citera
2019-11-24, 20:10
Medlem
nordiceagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Först, en detalj, om det är ett dödande i plötslig affekt, rubriceras det nog som dråp, men det spelar kanske inte så stor roll för W, men är en skillnad.

Sedan, ja, mycket talar för att pappan till MGM hjälpt till med "efterarbetet", förmodligen så mycket att häktningsordern lyder grovt skyddande av brottsling. Oavsett hur mycket, har uppenbarligen MGM och fadern lyckats relativt bra med att gömma liket. Om man har flera dagar på sig, och är kunnig och kylig, kan man nog få en kropp att mer eller mindre omvandlas till vatten och CO2......Nu vet vi inte, men det finns en riska att kroppen/delar kan bli mycket svåra att hitta....

Skulle man inte kunna få ett sådant scenario till mord ändå? Dråp är väl mer när du tillfogar någon våld som resulterar i offrets död, fast att det inte var meningen att personen skulle dö. Det kan givetvis vara ett dråp i lagens mening som detta handlar om. Men om han drabbas av vredesmod och där och då bestämmer sig för att hon ska dö, och agerar på det, då måste det väl vara mord?

I övrigt delar jag din analys. Tror också det kan bli riktigt knepigt att hitta kroppen. Man har ändå hållit på ett tag nu....
Citera
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodar
Min personliga uppfattning om kurder är att de är relativt civiliserade i samhället, många kurder vidareutbildar sig OM MAN JÄMFÖR MED ANDRA FOLKGRUPPER eller arbetar åtminstone. Jag menar alltså inte att en majoritet av kurderna är högutbildade i Sverige, innan någon hoppar på mig om det, utan jag syftar på om man ska ställa kurderna gentemot några andra folkgrupper som finns i Sverige.

Samtidigt som det finns en del civiliserade kurder så håller de fortfarande hårt på sin kultur och religion, men att de håller det för sig själva i så fall.

Det är MIN uppfattning om kurder.

Ja de är mer framåt och nytänkande så länge det gagnar dem. Däremot är hederskulturen i den gruppen (Kurder) extremt stor. Man tillåter inte en Svensk man att gifta sig med en dotter eller syster.
Balkong flygningar och en mängd olika (olyckor) i hemmet är också vanligt och konstigt nog är det alltid kvinnor och flickor som blir skadade eller dödade i dessa olyckor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordiceagle
Skulle man inte kunna få ett sådant scenario till mord ändå? Dråp är väl mer när du tillfogar någon våld som resulterar i offrets död, fast att det inte var meningen att personen skulle dö. Det kan givetvis vara ett dråp i lagens mening som detta handlar om. Men om han drabbas av vredesmod och där och då bestämmer sig för att hon ska dö, och agerar på det, då måste det väl vara mord?

I övrigt delar jag din analys. Tror också det kan bli riktigt knepigt att hitta kroppen. Man har ändå hållit på ett tag nu....
Dråp är icke överlagt. Mord är överlagt.
Citera
2019-11-24, 20:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det bekräftat att det är pappan som är misstänkt?

I så fall dags att reda ut ett och annat, var jobbar han, var har han jobbat, fritidsaktiviteter, släktingar, umgänge etc.

En plats han känner väl till, där bör man också leta.

Enligt GP hade de varit och knackat på hos familjen bara en kort stund innan för en intervju men då var inte mannen där och strax därefter meddelade polisen officiellt att mannen var anhållen och gripen. Tror inte att GP haft någon som helst anledning till att intervjua någon av de två andra manliga inneboende.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in