2019-11-24, 20:02
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Inte Rotviksbro, jag baserade min sökning på detta inlägg:
Okey... Jag tänkte på Däcklagret. Du menar att den ligger på Hovhult?
Citera
2019-11-24, 20:02
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalops84
Jag börjar tänka i banan att detta inte har med svartsjuka att göra ifall pappan nu också är anhållen. Wilma kanske hade kommit på/fått veta, något om familjen och bråk uppstod när MGM sa åt henne att inte prata med någon om detta och hon satte sig emot. Därav att pappan är inblandad. Man kan ju inte röja något inom familjen vilket hon kanske var på väg att göra?

Om du lever med en psykopat är den farligaste tiden för partnern när de lämnar en störd individ.
Det är omg dödsrisk
Citera
2019-11-24, 20:03
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel4444
Vad tror du har hänt? Från början till slut?

Wilma har länge velat lämna MGM, men MGM har vägrat gå med på det för att det skulle för ännu mer skam över familjen än det redan gjort. Pappa har vart emot deras förhållande sedan länge, så för hederns skull har MGM tagit W liv för att pappan sagt så.
Citera
2019-11-24, 20:04
Medlem
tomyhockeys avatar
Det är lite långsökt men kollar på mgms pappas Facebook som har vänner i Stockholm
Finns det alternativ att MGM mördat och pappan kört up kroppen ända upp till Stockholm till sin kompis. Det är långsökt men inte helt omöjligt .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordiceagle
Här har vi en sansad och analyserande skribent. Gör samma bedömning i stort. Pappan är inte med på något planerat mord, ingen annan heller, för det är ett mord, men det är inte planerat. Det är där och då. Däremot hjälper pappan till med röjningen efteråt, helt klart. Något gör MGM så rasande så att han tappar fattningen helt och dödar henne. Troligtvis har pappan rört sig på ett konstigt vis dagarna innan W anmäls försvunnen, vilket polisen kunnat se med hjälp av telefonspårning osv. Något i stil med att pappan kört till och från MGM's lägenhet upprepade gånger, stannat länge i lägenheten osv osv… Troligtvis hjälps minst MGM och pappan åt med kroppen, röjning och städning efteråt. Elförbrukningen alla pratar om, är säkert tvättmaskin om sådan finnes, tillsammans med allehanda andra rengöringsmaskiner av alla slag, samt luftrenare och avfuktare osv. Dom har haft ett försprång eftersom det tar flera dagar innan W anmäls försvunnen. Det är förmodligen inte bara EN stor monstermaskin som står och drar el. Det är flera olika saker.

Utgår från MGM's lägenhet var riktigt ren och fläckfri när polisen väl kom upp där. Så pass kliniskt ren och fläckfri att bara det i sig skapade stora misstankar. Varav man bryter upp golv osv som varit svårare för MGM att röja undan, om det sipprar ner blod etc in under golvet. Kroppen? Som sagt, flera dagars försprång. Man ska inte krångla till det, chanserna är väl goda för att den ligger någonstans i närområdet, och då menar jag inom 10 mils radie. Men med försprånget MGM och hans medhjälpare har, så kan kroppen också finnas i en helt annan del av riket. Då får vi vänta tills en svampplockare springer på den om 2-10 år.

Mordet är ett affektmord, det är jag helt övertygad om. Det är inte planerat, med många inblandade osv. W vill göra slut, eller har varit med någon annan eller liknande... Eller så räcker det att den svagbegåvade MGM bara tror att det är så, då klickar den medeltid han är uppväxt i in, och det blir som det blir.

Först, en detalj, om det är ett dödande i plötslig affekt, rubriceras det nog som dråp, men det spelar kanske inte så stor roll för W, men är en skillnad.

Sedan, ja, mycket talar för att pappan till MGM hjälpt till med "efterarbetet", förmodligen så mycket att häktningsordern lyder grovt skyddande av brottsling. Oavsett hur mycket, har uppenbarligen MGM och fadern lyckats relativt bra med att gömma liket. Om man har flera dagar på sig, och är kunnig och kylig, kan man nog få en kropp att mer eller mindre omvandlas till vatten och CO2......Nu vet vi inte, men det finns en riska att kroppen/delar kan bli mycket svåra att hitta....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Sluta tro vad media skriver. Sanningen är att Wilma var ett hot , punkt slut
Mördade MGM W på pappans begäran eller var det hans eget val om han nu inte fick träffa henne?
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Okey... Jag tänkte på Däcklagret. Du menar att den ligger på Hovhult?

Däck är intressant, de kan ha bytt däck på ev bil. För att dölja bevis mot ev fordon
Citera
2019-11-24, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Inte Rotviksbro, jag baserade min sökning på detta inlägg:

Att pappan är facebookvän med en av huvudmännen på Däcklagret är kanske inget att dra stora växlar på, men det sammanfaller ju med inlägget jag sökte utifrån.
Kan mycket väl vara här pappan jobbar, på Hovhultsvägen 6 i UA alltså.

GMGs Facebook vän jobbade på en rekondfirma på en av sina bilder igår!

Men det går inte att se bilden idag?
Den är alltså borta, hmm?
Citera
2019-11-24, 20:06
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Wilma har länge velat lämna MGM, men MGM har vägrat gå med på det för att det skulle för ännu mer skam över familjen än det redan gjort. Pappa har vart emot deras förhållande sedan länge, så för hederns skull har MGM tagit W liv för att pappan sagt så.

Känner du w personligen?
Citera
2019-11-24, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Hur mördar man någon omedvetet?

🤦‍♀️ har han haft avsikt att döda henne? Huggt 15 gånger med kniv?
Eller tog svartsjukan över, han fick en blackout, ströp henne och när han släppte så insåg han att det var försent?
Dom kanske bråkade, han knuffade henne, hon slog i huvudet i något och dog?

Tror du mycket väl förstod att jag inte menade "hoppsan hon dog hehe, jaja, shit happens".
Citera
2019-11-24, 20:07
Medlem
Citat:

Fast varför skulle det vara skam att göra slut? Han hade ju en kurdisk flickvän innan Wilma, de gjorde slut och ingen dog.
Citera
2019-11-24, 20:07
Medlem
Willow1s avatar
Är det konstaterat att han har bilverkstad?
Inga bilar som skrotats nyligen om i fall att
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in