2019-11-24, 19:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Jag är utbildad elektriker och det är ganska enkelt att kringgå säkringar.

Jaha, kan du inte ta det i en tråd för elektriker eller fuskbyggare, vad är relevansen i det här fallet?

Ingen förutom du och kanske en handfull personer tror att MGM har kokat soppa på W i badkaret och kryddat med bliverkstadssyra.

Ditt påstående tillför ingenting till trådens kärnfråga, eller gör det, vänligen förklara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Troligen är det total bullshit att hon brukade åka dit efter bråk. Han var noga på att påpeka att han brukade köra tillbaka henne sen. Troligen för att kunna förklara hennes DNA i hans bil? Tänker jag.

Ja, det är ju klart möjligt. Är det ingen annan som bekräfta dessa uppgifter, så skulle jag nog misstänka att det är lögn från hans sida.
Citera
Medlem
nordiceagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
I dom flesta religioner/kulturer är det skamligt överlag att skilja sig/separera. Det man bör ha i åtanke här, är att MGMs pappa själv har skiljt sig en gång tidigare. Ex-frun bor relativt nära, och lever.
Tror snarare att MGM utfört mordet själv, medvetet eller omedvetet, och sedan bett pappan om hjälp med kroppen.
Pappans uttalande i media är en förklaring till varför polis möjligtvis kommer hitta hennes DNA i hans bil.

Här har vi en sansad och analyserande skribent. Gör samma bedömning i stort. Pappan är inte med på något planerat mord, ingen annan heller, för det är ett mord, men det är inte planerat. Det är där och då. Däremot hjälper pappan till med röjningen efteråt, helt klart. Något gör MGM så rasande så att han tappar fattningen helt och dödar henne. Troligtvis har pappan rört sig på ett konstigt vis dagarna innan W anmäls försvunnen, vilket polisen kunnat se med hjälp av telefonspårning osv. Något i stil med att pappan kört till och från MGM's lägenhet upprepade gånger, stannat länge i lägenheten osv osv… Troligtvis hjälps minst MGM och pappan åt med kroppen, röjning och städning efteråt. Elförbrukningen alla pratar om, är säkert tvättmaskin om sådan finnes, tillsammans med allehanda andra rengöringsmaskiner av alla slag, samt luftrenare och avfuktare osv. Dom har haft ett försprång eftersom det tar flera dagar innan W anmäls försvunnen. Det är förmodligen inte bara EN stor monstermaskin som står och drar el. Det är flera olika saker.

Utgår från MGM's lägenhet var riktigt ren och fläckfri när polisen väl kom upp där. Så pass kliniskt ren och fläckfri att bara det i sig skapade stora misstankar. Varav man bryter upp golv osv som varit svårare för MGM att röja undan, om det sipprar ner blod etc in under golvet. Kroppen? Som sagt, flera dagars försprång. Man ska inte krångla till det, chanserna är väl goda för att den ligger någonstans i närområdet, och då menar jag inom 10 mils radie. Men med försprånget MGM och hans medhjälpare har, så kan kroppen också finnas i en helt annan del av riket. Då får vi vänta tills en svampplockare springer på den om 2-10 år.

Mordet är ett affektmord, det är jag helt övertygad om. Det är inte planerat, med många inblandade osv. W vill göra slut, eller har varit med någon annan eller liknande... Eller så räcker det att den svagbegåvade MGM bara tror att det är så, då klickar den medeltid han är uppväxt i in, och det blir som det blir.
Senast redigerad av nordiceagle 2019-11-24 kl. 19:52.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Igår morse brann dock en bil vid ställverket i Uddevalla. Totalt utbränd. Men vi har ingen bild från det fallet, så kan inte se huruvida det var en Ford Fokus.

Ok! Hittade inget om det i nyheterna!
Citera
Medlem
Läge att kolla pappans gps men han har haft många dagar på sig nu att förstöra bevis. Pappan och sonen har gömt henne tillsammans det är vad jag tror.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KumlaSugerKuk
Det lär ha att göra med detta att göra, tror ni polis kollat upp detta?
vet inte, har denna bilbranden i Lysekil förra söndagen länkats i tråden tidigare?
Citera
2019-11-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Då har hon alltså skrivit ett annat förnamn i Sverige än vad hon faktiskt heter.
Hur har du kommit fram till att det inte är mamman?
För alla deras 3 barn har ju samma mamma, varav den yngsta är cirka 3 år idag och de bor tillsammans..?

Någon sa i tråden igår att någon kvinna egentligen heter något annat?
Citera
2019-11-24, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Ja eller en kik inne på skroten?

Vi vet ju inte om gårdagens rykte stämmer?

Skroten har syra tillräckligt för att lösa upp en kropp gott om använda batterier.
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Då har hon alltså skrivit ett annat förnamn i Sverige än vad hon faktiskt heter.
Hur har du kommit fram till att det inte är mamman?
För alla deras 3 barn har ju samma mamma, varav den yngsta är cirka 3 år idag och de bor tillsammans..?

Tja, märkligt oavsett.
Om jag inte missminner mig så var det någon som tog fram information via folkbokföringen tidigt i tråden. Då framgick det tydligen att pappan var omgift. Men, jag kan ju minnas helt fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Har också varit inne på det här spåret. Bråket kan förklara varför MGM o BO inte haft kontakt o MGM inte gjort en anmälan eller frågat familjen var hon tagit vägen. Har det varit rejält bråk så är man kanske inte direkt sugen på att höra av sig på några dagar.
Men som sagt, spåren pekar allt mer på att vi har rätt personer inblandade.

Varför skulle då inte MGM släppt in BO's pappa på lördagen? Nej, ingen "random" rövare här, mycket gräl, mycket heder, mycket tonårshormoner, mycket av naiv tjej mm....
Citera
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Ja eller en kik inne på skroten?

Vi vet ju inte om gårdagens rykte stämmer?
Jo dom lär gå igenom det området fort om nu det är där pappan har sin verkstad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det behöver inte vara sant.
Nej, det behöver det inte vara. Det ljugs friskt bland banditer - och är det pappan som är anhållen nu i eftermiddag så kan man nog säga att allt han sagt är lögn. Men en användare behöver inte skrika och gapa på andra som faktiskt citerar tidningen. Inte ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in