Citat:
Ursprungligen postat av
Siix
Ok. Men vad tror du om kulturen när det kommer till att bli dumpad av en tilltänkt brud?
Väldigt olika. Känner att jag sitter på lite för lite information för att göra en egen slutsats eller teori.
Mina nuvarande och tidigare vänner som jag har med utländsk påbrå presenterade inte sin pojk- eller flickvän för föräldrarna fören det passerat flertalet år och man var bombsäker på att det här var personen som man skulle gifta sig med. Det hör inte till det normala. Handlade om både rädsla och respekt för föräldrarna. En del var livrädda då de inte trodde att de fick ha en partner, andra respekterade sina föräldrar för mycket för att ta in en utomstående i familjen som sedan lämnar.
Med det sagt går min tankar går såhär: om det stämmer att Wilma brukade åka till pojkvännens pappa för tröst efter eventuellt bråk, så är nog inte denna familj speciellt kulturella eller troende av sig. Tänker bara det faktum att sonen faktiskt presenterat Wilma för pappan, tyder på att de inte är den ''typiska'' invandraren. Men jag kan ha fel.