2019-11-24, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Vem är den nye anhållne namn tack

Läser du längre bak i tråden tror folk att det är mgm pappa Allt är dock bara spekulationer än så länge. Han heter *habaz *aed

*=S
Citera
2019-11-24, 19:54
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Pappan berättar till media att W var hemma hos honom när hon och sonen (mgm) tjafsat. De brukade prata hon och pappan. Därefter brukade pappan skjutsa hem W till mgm. Så ta nu och lugna ner dig.

Sluta tro vad media skriver. Sanningen är att Wilma var ett hot , punkt slut
Citera
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Tvärtom skulle jag tycka

Ja, eftersom säkring eller JFB löser.
Citera
Medlem
Jag har en fundering som kanske någon tagit upp i tråden tidigare men har inte orkat följa alla inlägg slaviskt..
Men min väninna som bor en bit in i skogen precis mitt emellan Uddevalla och Ljungskile har en Svart Mercedes SUV och blev på hemvägen stoppad av en kvinnlig polis som fick total panik när hon insåg att hon följt efter fel bil. Hon sprang fort tillbaka och åkte därifrån i ilfart. Jag har inte kunnat släppa detta då det inte finns ngn svart Mercedes skriven hos pappan. Jag var för ca 15 minuter sedan utanför pappas hus och där stod en svart Mercedes SUV. Och det måste ju vara så att polisen trodde det var denna bil som hon väntade på och som hon följde efter ut i skogen. Men vem äger bilen? Varför inväntade dom den? OM dom nu inväntade den. Kan dom ha avlyssnat telefoner och förväntat sig ett visst fordon? Kanske knäppt och långsökt men jag vill gärna veta vem som äger bilen..😬
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lums
Undrar varför polisen undviker att ta in pappan till förhör och genomför en husrannsakan? Kan ju inte ta så lång tid att spräcka deras historia om dom far med osanning och man finner bevis.

Det har jag undrat hela tiden och jag tror att det är honom de har tagit in nu.
Citera
2019-11-24, 19:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Kan inte säga adressen hoppas att detta inlägg kan vara till hjälp.
Sidan 675 Pappans ena jobb plats!
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Kan någon uppdatera mig om fadern
Vart arbetade han?
Hade han restaurang på Björbäcks ind område?
Bilmekverkstad?

Ena jobbet, där polisen kom för en stund sedan, är på Hovhult nära hans hus. Precis framför busshållplatsen för gånglåtsvägen, också med bilar.1

Frågan är löst, jag hittade Däcklagret och rotesau en Facebookkoppling mellan pappan och företagets huvudman.
Citera
2019-11-24, 19:55
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Eller hon som packat en resväska med kläder mm och lämnat pojkvännen?
Nej det tror jag inte. Isf skulle hennes anhöriga fått ett livstecken från henne
Citera
2019-11-24, 19:56
Medlem
sodars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ok. Men vad tror du om kulturen när det kommer till att bli dumpad av en tilltänkt brud?
Väldigt olika. Känner att jag sitter på lite för lite information för att göra en egen slutsats eller teori.

Mina nuvarande och tidigare vänner som jag har med utländsk påbrå presenterade inte sin pojk- eller flickvän för föräldrarna fören det passerat flertalet år och man var bombsäker på att det här var personen som man skulle gifta sig med. Det hör inte till det normala. Handlade om både rädsla och respekt för föräldrarna. En del var livrädda då de inte trodde att de fick ha en partner, andra respekterade sina föräldrar för mycket för att ta in en utomstående i familjen som sedan lämnar.

Med det sagt går min tankar går såhär: om det stämmer att Wilma brukade åka till pojkvännens pappa för tröst efter eventuellt bråk, så är nog inte denna familj speciellt kulturella eller troende av sig. Tänker bara det faktum att sonen faktiskt presenterat Wilma för pappan, tyder på att de inte är den ''typiska'' invandraren. Men jag kan ha fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Sluta tro vad media skriver. Sanningen är att Wilma var ett hot , punkt slut

Vad tror du har hänt? Från början till slut?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Havet är väl en större högoddsare, det var ju någon filmregissör som druttade i tjurpannan utanför Tanumshede och han hittade man aldrig, trots snabb sökinsats.

Pirålen gör jobbet snabbt.

Ja jag tror till 100% hon är dumpad i havet.Leta efter en plats med bilväg nära havet.Där det är folktomt på natten långt från hus.Och mer en 5 meter djupt intill berget.
Citera
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Däcklagret i Uddevalla handelsbolag lär vara rätt verkstad.
Pappan är facebookvän med en av firmans huvudmän, en man född -83.
En av dessa huvudmän har en fastighet utanför Rotviksbro mot Orust? Förstår jag dig rätt är MGM2 anställd på denna verkstaden?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det har jag undrat hela tiden och jag tror att det är pappan de har tagit in nu.

Stämmer det att det här varit polisaktivitet vid Däcklagret ligger det nära tillhands att den anhållne är pappan, kan dock handla om någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in