2019-11-24, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Pappan var starkt emot ett förhållande med en svensk tjej, vad är det du inte fattar????

Är det så? Jag läste tidigare i tråden att Wilma skulle ha kommit till pappan då och då, när hon och sonen hade bråkat.

Däremot kanske det är en skam att bli dumpad? Att släkten hade henne som tilltänkt brud?

Jag känner inga kurder, och har ingen insyn i deras kultur...Aldrig hört något gott om kurder av andra invandrar-grupper, men det är en annan diskussion....
Citera
2019-11-24, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Är inte detta från 2018?

Jo tyvärr, jag hittade länken i en av sammanställningarna.
Citera
Medlem
sodars avatar
Ni får spekulera hur mycket ni vill, men snälla: förtydliga i inlägget huruvida du har belägg för det du skriver, om det är rykten du hört alternativt om du helt enkelt bara häver ur dig påhittade teorier som skulle kunna vara möjliga enligt dig själv. Så slipper man även få tio följdfrågor samt att andra som följer tråden då kan hänga med bättre.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TealSeamTix
Vet vi att det är pappan som är anhållen? Eller är det trådsanning?

Du kan läsa mitt inlägg angående det;
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Citera
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Är det någon som vet om elförbrukningen går upp om man slänger ner något i badkaret så det blir strömförande?
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyjo
Så om farsan var emot förhållande med svensk tjej.. varför i hela he.....e satt han o fika,käka bit mat o körde runt på henne?🤨

Vi vet inte om det är sant iom att det är MGM:s pappa som själv sagt det.
Citera
2019-11-24, 19:31
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Jag tycker det är högintressant spår och skrev redan om det igår!

Det var någon tidigare i tråden som skrev om en bilverkstad och att denna verkstad skulle ligga vid Ängebacken.

Då finnes det 2 alternativ ,det kan vara nära Ängeback*ns bildelar eller den gamla bilskroten på samma väg längre bort.

På samma väg som dessa är också infarten till där bilbranden var.

Vid bilbranden ligger också Garagelängor

Men fortfarande har ingen bekräftat kopplingen till bilverkstad eller rekond
MGM2 har bilverkstad vid Hovhult. Ängebackens bilskrot är det inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag tolkar det som att du verkar känna till familjen. Känner du till någonting om var MGM:s mamma finns (pappans ex-fru)?

Exfru? De är tillsammans och bor tillsammans ju?
Vem har sagt att de är separerade? måste isåfall vara falskt då jag med säkerhet vet att de är tillsammans.
Citera
Medlem
JacanDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Är det så? Jag läste tidigare i tråden att Wilma skulle ha kommit till pappan då och då, när hon och sonen hade bråkat.

Däremot kanske det är en skam att bli dumpad? Att släkten hade henne som tilltänkt brud?

Jag känner inga kurder, och har ingen insyn i deras kultur...Aldrig hört något gott om kurder av andra invandrar-grupper, men det är en annan diskussion....
Det är såvitt jag förstått det fadern till MGM som uttryckt sig så att W kommit till honom efter eventuella bråk.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix

Troligen är det total bullshit att hon brukade åka dit efter bråk. Han var noga på att påpeka att han brukade köra tillbaka henne sen. Troligen för att kunna förklara hennes DNA i hans bil? Tänker jag.
Citera
2019-11-24, 19:32
Medlem
meas19s avatar
Säkringen går ¨

Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Är det någon som vet om elförbrukningen går upp om man slänger ner något i badkaret så det blir strömförande?
Citera
2019-11-24, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Håller med allt du säger, jävla trams om syra. Det har inte hänt.

Tvivlar även på att pappan (eller nån annan) har varit inblandat och då menar jag i mordet och praktiska vad gäller hennes döda kropp Känns så hemskt att man tror sig veta att hon ligger ensam och död.

Han är misstänkt för grovt skyddande av brottsling. Har aldrig sett att man använder ”grovt” i detta sammanhang. Kan tänka mig att de misstänker (vet) att han vet mer än han har sagt hittills och kanske hjälp till med bil eller bränt upp kläder. Är det pappan som är anhållen, har det bekräftats?

Mgm måste ha råkat försäga sig i sitt sista förhör. Nu hoppas jag att polisen sätter in svinduktiga förhörsledare som får dem att tro att de inte längre kan lita på varandra.

Jag vidhåller att han inte anhållen för så som du och andra uttrycker det - "grovt skyddande av brottsling". Han är anhållen för "skyddande av brottsling, grovt brott" men polisen själva glömde ett kommatecken och då blev det "skyddande av brottsling grovt brott".

Och det har vissa här i tråden tolkat som att det brott som det nu anhållne misstänks för är grovt. Jag hävdar att man åsyftar att skyddandet av brottslingen har skett i ett fall där DET brottet är grovt - som nu i detta fall, mord.
Senast redigerad av Outsider-Man 2019-11-24 kl. 19:35. Anledning: citationstecken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in