2019-11-24, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nu blandar du ihop det MGM jobbar inom hemtjänsten det vad jag läst är att pappan har en bilverkstad!
Nej! Jag vet att MGM var timvikarie inom hemtjänsten men någon skrev att de trodde pappan jobbade på inom hemtjänsten.
Citera
2019-11-24, 19:12
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har familjen tillgång till båt där?

Nej
Citera
Medlem
okok1s avatar
Har han en bilverkstad kanske han har använt en kunds bil...
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Familjen till den tilltänkta bruden lär bli tyken. Och pappan med klan utskämda i hemlandet för brutet äktenskapslöfte. Kanske ingivet redan när barnen var bebisar.
Hedersgrej. Skrik och panik. Död och pina.
Jag hade en kurdisk vän i gymnasiet. Han vägrade att åka till hemlandet och gifta sig med sin tilltänkta. Då hotade hans egen familj med att döda honom.
Han försökte sen ta sitt liv. Det här är dödsallvarliga saker.

Ok. Intressant. Tack för den infon. Förändrar mycket vad som kan ha skett.
Citera
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Är väl inte så vanligt att bilverkstäder har en hel tunna med syra att sänka kroppen i. Du kan liksom inte bara pyttsa på lite från en literflaska och så försvinner kroppen utan den måste ligga ett bra tag helt sänkt i syran.
Det där går bort helt. En liten bilverkstad får inte förvara dessa mängder ni pratar om
Citera
2019-11-24, 19:13
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Ja fortsätter att tjata om iakttagelsen som kvinnan med hunden gjort natten mot fredag.
Det har ju helt klart varit någon ute vid sjön som hennes hund märkt samt att hon sett ljus.
De ligger ju inte långt bort med bil.
En avsides sjö måste va en bra och enkelt plats att dumpa en kropp.
Har man sökt där nåt mer?
Är de sjön Kolbengtseröd?
Ser ut att vara enkel väg dit också.
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/iakttagelsen-vid-sj%C3%B6n-fick-kvinna-att-sl%C3%A5-larm-1.20575370
Bara att polisen letat där med drönare hundar mm Det finns säkert massor av tips om ”konstigheter”.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Ja fortsätter att tjata om iakttagelsen som kvinnan med hunden gjort natten mot fredag.
Det har ju helt klart varit någon ute vid sjön som hennes hund märkt samt att hon sett ljus.
De ligger ju inte långt bort med bil.
En avsides sjö måste va en bra och enkelt plats att dumpa en kropp.
Har man sökt där nåt mer?
Är de sjön Kolbengtseröd?
Ser ut att vara enkel väg dit också.
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/iakttagelsen-vid-sj%C3%B6n-fick-kvinna-att-sl%C3%A5-larm-1.20575370

Utan att veta, men har forskat lite, och jag tycker att huset väster om, och intill sjön, stämmer väl med vittnet beskrivning. Alltså en väg som inte leder någonstans mer än mitt ut i skogen.

Aröd 3*0 om jag inte missminner mig. *7

Har sagt det tidigare, det är en intressant väg och sjö.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Jag har haft min bil på rep och dem blev tvungen rengöra ngt som dem tog lös i högfrätande syra som var farlig, Jag såg resultatet efter och det var skinande rent efter den doppat det i syra badet så nog finns det högfrätande syror som bilverkstäder får tag på!
Förmodligen saltsyra som du kan köpa över disk. Jefrey Dahmer använde saltsyra för att lösa upp sina mordoffer. Restriktionerna på syror handlar om vad man kan göra bomber av inte om de kan lösa upp lik eller ej.
Citera
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Within-justice
Är MGM normalbegåvad eller IQ badboll? Kanske som att förhöra hunden som vart inne i köket och snott en korv : Du kan fråga ut och förhöra hunden hur länge som helst, hunden lär aldrig erkänna.

Proffsiga förhörsledare har mött den typen många gånger..
De kan hantera dessa.
Citera
2019-11-24, 19:14
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har han en bilverkstad kanske han har använt en kunds bil...

Vi har ingen info om att han ska ha koppling till någon bilverkstad. Allt kommer från att ett medium fått en syn med gröna portar. Ungefär på den nivån.
Citera
Medlem
Antagligen så har hon sänkts i sjön, att dragga hela sjön under den här delen av året är svårt. Dels så kan inte dykarna vara nere särskilt länge trots tempererade våtdräkter. Kroppen är också troligtvis sänkt med tyngder och då det är så pass kallt så bildas heller inga gaser. Man kan helt enkelt se det som att den är konserverad för närvarande..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Trött just nu..men hur länge kan åklagaren hålla mgm häktad just i detta fall?
I princip hur länge som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in