2019-11-24, 18:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Finns olika sorters syra. En bilverkstad lär inte ha tillgång till alla. Därför är det en viktiga fråga om dom har tillgång till rätt sorts syra.

Innan du förpestar tråden med mer detaljer kring olika sorters syror kan du väl visa oss skeptiker att pappan har en bilverkstad eller tillgång till en sådan och också adressen.

Det vore en välgärning.
Citera
2019-11-24, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tycker mig minnas att bråket och dunsarna och den plötsliga tystnaden hände samma dag som W*lma förmodas ha försvunnit/blivit dödad.

Polisen har väl sagt att deras hypotes är att hon försvann på torsdagen?

Stämmer-
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Finns olika sorters syra. En bilverkstad lär inte ha tillgång till alla. Därför är det en viktiga fråga om dom har tillgång till rätt sorts syra.

Absolut! Men jag reagerade på att det skulle vara konstigt att en verkstad har tillgång till syra. Vad menar du med tillgång? Du kanske menar om de har det på lager i verkstaden? För mig är tillgång, om jag har möjlighet att köpa in syra. Vilket inte är något konstigt om jag har en verkstad.
Citera
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Den bilden är från 18 september 2018? Tror inte den är aktuell i detta fall?

Det brann en bil igår vid något ställverk i Uddevalla. Den bilen är jag intresserad av. Om det finns bild på det. Skulle förklara pappans anhållande också.

Är den?? Vad skumt! Hittade info några sidor tillbaka i sammanställning #8253!
Citera
2019-11-24, 19:00
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Läs mitt inlägg 8225. Det är mycket pengar som står på spel när söner ger sig i lag med svenska flicka.
Nej, det blir en hård nöt att knäcka. Alla ljuger.

Riskera åratal i fängelse för några hundratusen? Jag tvivlar.
Om nu fadern var så dominerande, då borde han bara ha behövt säga åt sin son att dumpa w.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Kolla Saltsyra & Svavelsyra han kan lätt få tag i dyl saker till en bilverkstad ingen omöjlighet!
Du vet vi diskutera inte en dag i syran utan sedan natten till Fredag!!

Kan du ge oss adressen till aktuell bilverkstad, vilken koppling har den anhållne till verkstaden?
Citera
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08pucko
”Under eftermiddagen idag har åklagare anhållit en man i den redan häktade mannens närhet”, skriver polisen på sin hemsida.

Enligt uppgift till GT handlar det om en man i 40-årsåldern.

Kan det vara MGM pappa?
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Mrkoll ar knappast palitligt. Han kan vara domd utan att det syns dar.

Bättre att kolla på Lexbase:

https://lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=&Search%5Bpersonal_ id%5D=19750624-0816&Search%5Bcity%5D=&_=&

Ratsit: https://www.ratsit.se/19750624-Shabaz_Ahmed_Saed_Uddevalla/aHv9tE_qQDVpUXR6wMDxsnhziPlNJGfTEfvi-ENibw8
Citera
2019-11-24, 19:01
Medlem
känner gm eller pappan en städfirma? eller från restaurang? elförbrunknining/städning med stora damsugare?
Citera
2019-11-24, 19:02
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Se Igår, 21:32 #6980
SweetmissyM och framåt
Tack! Nu klarnade det för mig.
När ja såg alla inlägg i natt kändes de väldigt offtopic men nu måste ja erkänna att de blev lite intressant...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Kolla Saltsyra & Svavelsyra han kan lätt få tag i dyl saker till en bilverkstad ingen omöjlighet!
Du vet vi diskutera inte en dag i syran utan sedan natten till Fredag!!
Är väl inte så vanligt att bilverkstäder har en hel tunna med syra att sänka kroppen i. Du kan liksom inte bara pyttsa på lite från en literflaska och så försvinner kroppen utan den måste ligga ett bra tag helt sänkt i syran.
Citera
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Gå till bildtagg.se
Sök tagg: utbrunnen bil uddevalla

Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Jo. Först hördes högljudda röster tidigare på kvällen 18.00-19.00 - tiden . Under natten mellan 02- 04 - tiden hade det hörts tunga steg i trappen.
Det är vad jag läste från början, det var citat av uttalanden från granne-
Så mgm mördade Wilma genom slag och/eller strypning..får panik..försöker få liv i Wilma..ringer sen pappan och berättar att han måste komma till honom..där säger pappan åt honom att hålla käften.. åker iväg med Wilmas kropp i natten och antingen slänger ut henne i havet med tyngder eller gräver ner henne i skogen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in