2019-11-24, 16:47
Medlem
Det är garanterat pappan som blivit anhållen. Min teori är att Wilma tröttnade på sin pojkväns kontrollbehov(som tonåringar gör) och sa att hon skulle gå på fest trots hans protester. Gärningsmannen pratade med sin far och fick rådet att döda henne, eftersom hela familjens heder står på spel. Sen hjälpte pappan till med att gömma kroppen och skydda sonen. Kurderna har en riktigt sjuk kultur när det gäller sånt här. Dom dödar hellre en ung flicka som står vid början av livet, än att deras övriga släktingar och vänner ska tycka sämre om dem. #justkurdishthings

P. S
Jag talar av erfarenhet. Jag var tillsammans med en kurdisk tjej när jag gick på Högskolan. Hennes familj tog avstånd från henne när hon blev tillsammans med en svennebanan som mig. Som tur är så har inte hennes pappa eller bröder mördat henne.. Ännu...
Citera
Medlem
Skyddande av brottsling..kan det vara att han hjälpt till att städa bort kroppen? Eller anat bevis.
han har ju inte gömt gärningsmannen i fråga.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ytterligare en man gripen av polisen – Wilma inte hittad

Polisen har anhållit en man under sökandet efter försvunna Wilma, 17.

Han ska ha kopplingar till den redan häktade mannen i ärendet.
Mannen anhölls under söndagseftermiddagen och misstänks på sannolika skäl för grovt skyddande av brottsling, skriver polisen på sin hemsida.

Han kommer att förhöras under kvällen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6jM6eQ/ytterligare-en-man-gripen-av-polisen--wilma-inte-hittad

Konstigt att förhör ska hållas med den anhållne fast?

https://via.tt.se/pressmeddelande/ytterligare-en-person-anhallen-i-utredning-om-misstankt-mord-i-uddevalla?publisherId=3235540&releaseId=3265973

Citat:
Målsäganden är ännu inte funnen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
"Skyddande av brottsling är ett brott enligt 17 kap 11 § brottsbalken. Brottet kan bestå i att man hjälper den som begått ett brott undkomma eller genom att undanröja bevis. Straffet är böter eller fängelse i högst ett år. Är brottet grovt är påföljden lägst fängelse i sex månader och högst fyra år."
Detta fallet var det ju grovt.
Citera
2019-11-24, 16:48
Medlem
Skyddande av brottsling kan ju helt enkelt betyda att den redan häktade MGM Har råkat försäga sig om något i förhör som inte stämmer överens med vad den här nya filuren sagt. Då är dom nog rätt kvicka på att anhålla honom om han redan varit intressant i utredningen.
Citera
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Hon kan ju bokstavligen bara ha blivit nergrävd på något udde ställe eller på någon åkermark. Är ju helt omöjligt i princip att hitta henne då? Såvida inte en hund springer precis bredvid.

Ja, alltså. Nu har ju inte åklagaren gått ut med vad det finns för teknisk bevisning, men det skulle inte förvåna mig om en bil är högst intressant i utredningen. Och i sådana fall så har han/de haft jävligt lång tid på sig att åka iväg med kroppen för att tex gräva ner den utanför länet. Sannolikheten att hitta kroppen då är extremt liten.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Skyddande av brottsling... vad kan de innebära i de här läget?
Måste ju vara grövre än så.
Sista åtgärd, sonen är bevisligen misstänkt o har kanske uppgett han varit hos fadern, således tar dom denne o pressar bägge.

Tror ärligt dom går fria o ingen Wilma återfinns. Känns som sista halmstået av åklagare.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ytterligare en man gripen av polisen – Wilma inte hittad

Polisen har anhållit en man under sökandet efter försvunna Wilma, 17.

Han ska ha kopplingar till den redan häktade mannen i ärendet.
Mannen anhölls under söndagseftermiddagen och misstänks på sannolika skäl för grovt skyddande av brottsling, skriver polisen på sin hemsida.

Han kommer att förhöras under kvällen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6jM6eQ/ytterligare-en-man-gripen-av-polisen--wilma-inte-hittad
Detta borde ge möjlighet till mer omfattande husundersökningar på fler håll.

Hade jag varit polis så hade dom blivit waterboardade & snackat på 5 minuter, men nu är jag ju inte det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Skyddande av brottsling..kan det vara att han hjälpt till att städa bort kroppen? Eller anat bevis.
han har ju inte gömt gärningsmannen i fråga.
Det räcker med att han har kunskap av vad som hänt och ljugit i förhör om det. Nu är det inte förbjudet att ljuga för polisen, men det är förbjudet att skydda en brottsling genom att ljuga, om man har vetskap av vad som hänt. Om jag inte är ute och cyklar.
Citera
2019-11-24, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Så har jag också tänkt. Jag såg en åklagare i Tingsrätten visa fram ett sociogram han gjort över en familjeklan. Han gjorde en väldigt bra utläggning om hierarkin inom klanen (med färgglada pilar)och att lojaliteten alltid går uppåt.
De yngsta på den nedersta pinnen kunde klanen saka om det räddade pappa stormogul.
Det där gick att tillämpa i fler konstellationer förstås.
Nu väntar jag på att åklagaren ska låta hämta in pappsen.
Att betänka: Även om en på den nedersta pinnen erkänner är det inte säkert att det är just han som är skyldig. Han kan få klä skott för nån högre upp i klanträdet.

Man verkar ha en strategi, en klan strategi. Såg just en skribent som la ut en länk från dagens expressen igen om hur pojkvännen pressas i förhör, till och med längden på förhören återges. Man vill få klanen i gungning men ovisst om det funkar för precis som du skriver så finns här en hierarki där lojaliteten går uppåt.

På nedersta pinnen sitter W, eller hon får säkert inte ens en pinne.
Citera
2019-11-24, 16:49
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Har försökt skriva till dom att tråden spårar ur och behöver rensas på jidder men ingen reaktion hittills.

On topic. Grovt skyddande av brottsling. Wtf? Man vet att någon vet mer än dom säger då. Telefonanalysen måste ha lett fram till detta. Det hettar till ordentligt. Nu får vi hoppas denna anhållna person berättar vad hon finns.

Bra!

Ja vi är många som varit inne på att han måste haft hjälp av någon. Bra att det börjar röra på sig!
Citera
2019-11-24, 16:50
Medlem
Hummm..s avatar
Tippar på farsan eller farsans far. Bra, då kan Polisen snart genomföra husrannsakan även där..!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in