2019-11-24, 15:14
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Blir jävligt svårt att fälla någon utan kropp. Men är möjligt.

Jag tänker mer ju längre kroppen är borta desto större risk att bevis försvinner från kroppen.
Citera
2019-11-24, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, vi har inte så ingående klankunskap i Sverige. Än.
Det fordras förslagenhet för att splitta upp en klan i enskilda personer.
Kan man det kan man spela ut dom mot varann.

Det är lite så upplägget från åklagarens sida känns. Man plockade in den "svaga" för att knäcka honom, i alla få resten av klanen att tro så. Hetsa, stressa och försöka få någon som helst aktivitet från pappan och hans klan som säkert har span på sig.

Man har ingen aning egentligen vad som hänt. För allt vi vet kanske hon blivit gravid, vägrat konvertera och gifta sig på sin 18-års dag. Problemet måste lösas med gemensamma klankrafter. Ingen vet något egentligen än, förutom MGM med familj och klan.
Citera
2019-11-24, 15:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Jag tänker mer ju längre kroppen är borta desto större risk att bevis försvinner från kroppen.

Det blir ju svårt att fälla någon för mord om inte W*lmas dödsorsak kan fastställas. Var det inte därför MA kom undan?
Citera
2019-11-24, 15:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe

Jo dröjer det alltför lång tid blir det svårt att ens fastställa dödsorsak. Så om vi har att tala om en kallblodig mördare så ligger det i hans intresse att hålla käft.
Citera
2019-11-24, 15:20
Medlem
Kan ni som idisslar om att vara kurd eller inte ta det i pm,?
Läste att sökområdet är uppe i en 10km radie utifrån den MT bostad, dvs, där Wilm@ är senast sedd.

Jag har hela tiden trott att hon är dumpad i vatten med anledning av att hon ännu inte blivit anträffad.
Frågan är när en kropp i aktuella väderförhållanden kommer flyta upp till ytan?
Vattnet är tillräckligt kallt för att hålla kroppen sänkt i flera dagar och ger därmed GM ytterligare försprång.
Visst måste man naturligtvis söka i terräng också, men hade gärna sett fler sök på vatten. I panik är nog vattnet det första bästa plats en GM boende i Uddevalla kommer att tänka på om man vill göra sig av med kropp fort som fan.
Jag personligen tror inte att han fått hjälp med detta. Sedan tror jag inte heller att den MT åkt över 15km för att göra sig av med kroppen. Närmas bästa vattendrag max 10km från bostaden är vad jag tror.
Citera
2019-11-24, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det blir ju svårt att fälla någon för mord om inte W*lmas dödsorsak kan fastställas. Var det inte därför MA kom undan?
Man hittade inget att binda MA med. Men här kan man ha hittat blod i lägenheten, eller andra bevis som gör att man kan fälla GM. Vi vet ju inte - men lär få veta så småningom. Vore förjävligt om han är skyldig men sopat igen spåren så noga att han går fri.
Citera
2019-11-24, 15:21
Medlem
Pandalina4s avatar
Hitta min iPhone visar senaste position där uppkoppling var med meter precision.

Självklart har anhöriga å vänner förhörts, å förhör fortgår allt eftersom nya uppgifter framkommer ang mobiler, NFC osv.
Lika självklart söker de med luminol i mgm lägenhet. Är väldigt väldigt svårt att få bort blodspår. Snarare så att många åkt fast pga blodstänk, spår och DNA.

Statiskt sett brukar aldrig en kropp bli hittad inom några dagar, det brukar ta månader.

Att pappan har flera okända skrivna på sin adress bör undersökas mer. Kanske ev hjälper landsmän. De i så fall talar för hur han ser på samhället.

Förvånad att häktningen blev för mord och dråp togs bort i rubricering. Talar starkt för att de hittat något.
Senast redigerad av Pandalina4 2019-11-24 kl. 15:23.
Citera
2019-11-24, 15:28
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrScenjy97
I förmiddags, ca 11:30 stod det två polisbilar (hundpatruller) i centrala Ljungskile. Jag frågade om de letade efter W vilket de bekräftade. Vad har fört dem tillbaka till Ljungskile? Har MGM sagt något, eller har det kommit in tips från allmänheten?
Känner du till områden söder om Ljungskile och väg 167? Mot lilla edet?
Citera
2019-11-24, 15:30
Medlem
lolita-xs avatar
Hittade detta :

WATER TEMPERATURE DAYS TO SURFACE
40 degrees 14-20 days
50 degrees 10-14 days
60 degrees 7-10 days
70 degrees 3-7 days
80 degrees 1-2 days

1. Victims that have drowned in 30-40 degree water will not surface until water warms.

40 degrees ca 4.4 grader Celsius
Citera
2019-11-24, 15:30
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Det är lite så upplägget från åklagarens sida känns. Man plockade in den "svaga" för att knäcka honom, i alla få resten av klanen att tro så. Hetsa, stressa och försöka få någon som helst aktivitet från pappan och hans klan som säkert har span på sig.

Man har ingen aning egentligen vad som hänt. För allt vi vet kanske hon blivit gravid, vägrat konvertera och gifta sig på sin 18-års dag. Problemet måste lösas med gemensamma klankrafter. Ingen vet något egentligen än, förutom MGM med familj och klan.

Så har jag också tänkt. Jag såg en åklagare i Tingsrätten visa fram ett sociogram han gjort över en familjeklan. Han gjorde en väldigt bra utläggning om hierarkin inom klanen (med färgglada pilar)och att lojaliteten alltid går uppåt.
De yngsta på den nedersta pinnen kunde klanen saka om det räddade pappa stormogul.
Det där gick att tillämpa i fler konstellationer förstås.
Nu väntar jag på att åklagaren ska låta hämta in pappsen.
Att betänka: Även om en på den nedersta pinnen erkänner är det inte säkert att det är just han som är skyldig. Han kan få klä skott för nån högre upp i klanträdet.
Citera
2019-11-24, 15:35
Medlem
Farenheit nedan. Så kroppen dyker ev upp tidigast 14 dgr efter en dumpning. I den bästa av världar. Kanske inte förrän till tidig vår

Citat:
Ursprungligen postat av lolita-x
Hittade detta :

WATER TEMPERATURE DAYS TO SURFACE
40 degrees 14-20 days
50 degrees 10-14 days
60 degrees 7-10 days
70 degrees 3-7 days
80 degrees 1-2 days

1. Victims that have drowned in 30-40 degree water will not surface until water warms.

40 degrees ca 4.4 grader Celsius
Citera
2019-11-24, 15:36
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markenswe
Jag gör det iaf.
Bra, skrev tidigare i tråden att jag satt och tittade på satelit bild och funderade på dom grusgroparna. En stor är lite sydväst om Ljungskile och tre eller fyra på väg mot lilla edet tror det är väg167. Vet du vilka jag menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in