Citat:
Ursprungligen postat av
Kumabjorn
Tyvärr är nog det där mest kosmetika, vi får nog se tiden an för att få klarhet i hur mycket substans det innehåller.
På en annan front har det hänt att jag fått lägga Mattis bok åt sidan en stund. NYT debattören som från insidan av Vita Huset kritiserade Trump har nämligen kommit ut med en bok, A Warning. I den nämner han (om det nu är en han, men det är nog ganska sannolikt) att Trump internt blir skogstokig och svär och har sig när det dyker upp förslag på åtgärder mot Kim Jong-un eller andra nordkoreaner. Det har gått så långt att de som håller i frågorna inte ens längre bryr sig om att försöka ta upp dem med presidenten.
Absolut, vi får se tiden an.
Men, ett steg i rätt riktning är det trots allt.
————
Jag har precis fått ”A Warning”, och jag misstänker att det blir streckläsning, jag insåg det redan efter de första sidorna....
Vem är den anonyme författaren?
Floran av rykten och spekulationer ökar för varje timme som går nu.
Den ena briljanta analytikern efter den andra, gör allt, för att var den som först träffar rätt......
En klassiskt skolad Republikan och tillika, som det verkar, en stor John McCainvän.
Vokabulärvalet i vissa sammanhang, och i vissa citat, indikerar att författaren är seriöst intresserad av historia och att bevara den Amerikanska traditionen av djup avsky för diktatorer och autokrater.
Det blir en analys om vem mina misstankar riktas mot, efter streckläsningen!