2019-11-23, 12:59
Avslutad
Är MrKoll länkad till Lexbase, eller har MrKoll också hämtat ut alla domar? Tas domarna bort efter 5 år?
Jag dömdes 2014, men domen kom aldrig ut på Lexbase o MrKoll förrän typ ett halvår sen. Men den låg där bara några veckor, sen försvann den...
Citera
2019-11-24, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Är MrKoll länkad till Lexbase, eller har MrKoll också hämtat ut alla domar? Tas domarna bort efter 5 år?
Jag dömdes 2014, men domen kom aldrig ut på Lexbase o MrKoll förrän typ ett halvår sen. Men den låg där bara några veckor, sen försvann den...

Försvann du från lexbase också?
Citera
2019-11-25, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrkuuk1
Försvann du från lexbase också?
Ja, samma sak där, kommen lades ut typ 4,5 år efter jag dömdes o togs bort en kort tid efteråt.
Citera
2019-12-10, 04:14
Medlem
Har någon lyckats aktivera "superkoll" på mrkoll sidan? Mitt kortköp blir nekad hela tiden även fast jag har pengar på kontot när jag försöker aktivera tjänsten, är det någon bugg på själva sidan?
Behöver kolla upp en sak ganska bråttom
Senast redigerad av Bwndbdneb 2019-12-10 kl. 04:16.
Citera
2019-12-10, 22:32
Medlem
TorOchPederInkassos avatar
Jag förstår att de som är dömda i tvistemål eller i brott och därigenom får en röd varningstriangel på sig vill att detta inte ska synas för andra.

Däremot har jag inget emot MrKoll, tvärtom så gillar jag sidan.

Om en gäldenär vill undvika att få en dom på sig (för att undvika att få en varningstriangel) så kan ett hot om stämning vara effektivt för att få denne att betala sin skuld eller komma till en uppgörelse.

Mvh
TorOchPederInkasso
Citera
2019-12-16, 11:39
Bannlyst
Får saftiga böter av datainspektionen för att publicerat kreditupplysningar.

https://digital.di.se/artikel/efter-anmalningsvagen-sajt-far-gdpr-boter-for-olaglig-kreditupplysning?loggedin=true
Citera
2019-12-17, 09:34
Medlem
abdews avatar
Någon som vet varför antal besök denna månad och staplarna som ska visa besök per dag inte brukar matcha? Ibland kan det stå att en person har 1 besökare denna månad men på staplarna så kan det stå att det är flera per dag. Kolla Kenza Zouiten som exempel. Hon har bara 16 besökare står det, vilket är lite för någon som är så känd. Men på staplarna vid superkollen så är hon snarare uppe i runt 90 från den 1:a till den 9:e vilket är en mer trolig siffra.
Senast redigerad av abdew 2019-12-17 kl. 09:37.
Citera
2019-12-17, 23:17
Medlem
Brottsforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedolina
Den här skitstöveln Simon Krantz som förstör livet för så många har tydligen för vana att anmäla alla inlägg som på något vis exponerar hans identitet. Han har aktivt motarbetat alla inlägg på nusvar.se samt Flashback som på något vis röjer hans identitet medan han på samma gång hänger ut 9,5 milj av alla Svenskar. Äckligt och vi borde alla ifrågasätta hans annonsörer på hemsidan, han har tydligen hjälp där via ett helt oetiskt bolag som kallas Leeads och hon som hanterar det eländiga bolaget heter Caroline Engström, caroline.engstrom@leeads.com Jag såg att Trygg Hansa blivit lurade via Leeads och jag kommer att kontakta dem samt ledning för Leeads för att undersöka om de vill figurera i sammanhang med skandlabolag.

Din bitterhet gör att jag tror att det inte endast är sajtens fel att du är utstött i samhället.
Citera
2019-12-17, 23:24
Medlem
Vafan sidan visar personers fyra sista siffror av deras personnummer öppet
Senast redigerad av jakob74 2019-12-17 kl. 23:36. Anledning: Fel tråd
Citera
2019-12-18, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakob74
Vafan sidan visar personers fyra sista siffror av deras personnummer öppet
Det är en offentlig uppgift, fattar inte var alla har fått det ifrån att det skulle vara nån slags hemlighet.
Citera
2019-12-18, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abdew
Någon som vet varför antal besök denna månad och staplarna som ska visa besök per dag inte brukar matcha? Ibland kan det stå att en person har 1 besökare denna månad men på staplarna så kan det stå att det är flera per dag. Kolla Kenza Zouiten som exempel. Hon har bara 16 besökare står det, vilket är lite för någon som är så känd. Men på staplarna vid superkollen så är hon snarare uppe i runt 90 från den 1:a till den 9:e vilket är en mer trolig siffra.
har du superkoll aktiverat?
Citera
2020-01-04, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Vad är det så hemskt med Mrkoll? Är det att man kan köpa domar som är hemskt? Det är offentliga handlingar, så vad är problemet? Tycker det är bra att man på enkelt sätt kolla upp folk, har själv näst begått misstaget och åkt hem en dömd brottslingar, dvs hade kunna varit fara för mitt egna liv.

Det visar så lite du kan om detta. Lexbase och Mrkoll har f n i sina register 20000 personer som är friade på alla punkter och ärendena lagts ner. Ändå framställs de som kriminella på deesa sajter och kommer upp på google med texter som "Har varit föremål för brottmål, dom har fallit" etc.

Helt oskyldiga människor alltså. Vad ger Lexbase och Mrkoll rätt att se till att dessa människor inte kan skicka in jobbansökningar som tas på allvar och alla andra problem när folk googlar en ?

Vi är väl ca 1000 pers nu i denna sits med felaktiga registeruppgifter och samtidigt arbetslösa. Vi kommer ingenstans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in