2019-11-24, 13:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodar
Jag vet nog inte speciellt mycket mer än övriga här på forumet.

Men magkänslan säger att pojkvännen inte bör ses som gärningsman. Han har det inte i sig att neka i två veckor. Men, jag kan absolut ha fel då andra här i kommentarsfältet tror stenhårt på pojkvännen. Så det återstår att se.

Känner du personen? Om inte hur kan du veta att han inte har det i sig? Jag menar ok livstid kanske om du erkänner mot chans att komma undan om du blånekar. Väldigt många kommer ha det i sig att blåneka tills det är över. Dvs kropp hittad, finns bevis så det blir över mot. Erkännande kanske gör att det inte blir livstid utan 14 år.

Sedan kan man tycka som utomstående. Varför inte bara erkänna, säg var kroppen är och ge familjen lite frid. Men det kommer ju kanske innebära livstid.
Citera
2019-11-24, 13:42
Medlem
lyktstolpes avatar
Hoppas de hittar kroppen snart, bäst om man hittar henne levande men det är väl svårare för varje dag.

Kan man inte obducera kroppen går förmodligen MGM fri.
Citera
2019-11-24, 13:43
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av of.the.South
Den styckningen knäckte henne psykiskt eftersom att hon sedan inte klarade av att gräva ner kroppen, utan ringde till sin bror och sedan till polisen när hon stod ute i skogen med sina säckar.
Man ska inte underskatta hur påfrestande det är att stycka någon, läste i ett annat fall att en vuxen kriminell man behövde över fyra dagar för att stycka sin vän, det blev alldeles för jobbigt att sitta och skära i liket i timmar.

Absolut förstår jag den psykiska belastningen.

Jag funderar bara på varför han var otrevlig och inte släppte in Wilmas anhöriga dagen/dagarna efter.

Hade han en kropp därinne? Höll han på att städa? Om han höll på att städa, vad var det han städade bort?
Citera
2019-11-24, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Styckning kräver bara en vass bra kniv. Mellan alla skelettdelar så består kroppen av mjukbrosk. Du kan alltså skära av huvudet och samtliga nack-kotor med enbart kniv genom att skära mellan kotorna. På samma sätt styckar du resten av kroppen med enbart kniv vid alla leder. Du skiljer lårbenet från bäckenbenet och sedan underbenet från lårbenet vid knäskålen. Allt som krävs är vass kniv och minimalt med brytkraft.

sant mycke lätt,men att dölja alla spår spesiellt om gjort i en lägenhet är problem för att minsta lilla spår hittas med dagens teknik
Citera
2019-11-24, 13:45
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Signaturen Komment1 nämnde ordet flickvän. Oavsett så vore det intressant att veta hur han
betedde sig mot tidigare tjejkontakter.
Översittar typ... Lite lätt förnedring något närvarande hade reagerat på
Citera
2019-11-24, 13:46
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Han jobbade/jobbar på söder. Utgår från Walkeskroken
Bra. Har Söder området Vassbovik ner mot Ljungskile?
Citera
2019-11-24, 13:47
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Det har redan framkommit att han dök upp i W skola och uppförde sig hotfullt. Det har även framkommit att han var svartsjuk. Är det vad du har hört?
Svartsjuk vet jag. Läste tidigare i tråden ang skolan, hotet
Citera
2019-11-24, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Bra. Har Söder området Vassbovik ner mot Ljungskile?

Nja... vågar inte svära men tror de stoppar vid Gustavsberg nånstans... Ljungskile har ju egen hemtjänst men kan inte deras områden.
Citera
2019-11-24, 13:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Hoppas de hittar kroppen snart, bäst om man hittar henne levande men det är väl svårare för varje dag.

Kan man inte obducera kroppen går förmodligen MGM fri.

Blir jävligt svårt att fälla någon utan kropp. Men är möjligt.

Citat:
För att få någon fälld för mord när både vapen och kropp saknas krävs det mycket starka bevis säger Josef Zila, docent i straffrätt vid Stockholms universitet

– Om man saknar kroppar är det inte omöjligt att styrka det, men det är naturligtvis mycket svårare. Det kräver en indiciekedja, alltså att det måste finnas ett antal omständigheter som utesluter en annan tolkning än att de är döda, säger Josef Zila.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=1501043
Citera
Medlem
I förmiddags, ca 11:30 stod det två polisbilar (hundpatruller) i centrala Ljungskile. Jag frågade om de letade efter W vilket de bekräftade. Vad har fört dem tillbaka till Ljungskile? Har MGM sagt något, eller har det kommit in tips från allmänheten?
Citera
Medlem
Stones avatar
Hur svårt kan det vara egentligen att hitta en kropp? En kille sitter i förvar. Gör det svårt för honom att inte tala. En persons rörelsemönster måste ju också var där kroppen är gömd. jag menar, skall man dumpa en kropp måste man veta var man skall åka, man tar inga risker. Nu vet man inte så mycket hur arbetet går till väga men det är för mig obegripligt att inte hitta en kropp. En sån ung kille är inte heller cool nog att göra ett bra arbete att gömma.
Citera
2019-11-24, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrScenjy97
I förmiddags, ca 11:30 stod det två polisbilar (hundpatruller) i centrala Ljungskile. Jag frågade om de letade efter W vilket de bekräftade. Vad har fört dem tillbaka till Ljungskile? Har MGM sagt något, eller har det kommit in tips från allmänheten?
Har själv ringt in om tips därifrån. Men har ingen aning om det har något med det att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in