2019-11-24, 12:41
Medlem
DjPuttes avatar
99,9% av alla så har nu lika mycket indicier som polisen har, mycket spekulationer och annat men så långe ingen kropp hittas så måste polisen anta hon är vid LIV!

Tror ni på fullaste allvar att ev MGM transporterat kroppen i tjänstebilen till någon vårdtagare och gömt den där, Nu har man sett för mycket polis action filmer där sker det men nu pratar vi om en rookie som drabbas av panik....

Så länge ingen kropp finns så jobbar polisen enl hypotesen hon är vid liv!

Åklagaren häktar på dem grunder hon får av polisen samt att inte ev MGM ska försvåra eller förstöra bevis, I detta fall så tror jag personligen polisen har bevis lika tunt som ett pappersark so far men likväl så får man MGM häktad på sannolika skäl vilket inte är en omöjlighet!
Citera
2019-11-24, 12:43
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Var finns uppgifter om hans tidigare flickvän?
Har inte nämt flickvän...Allmänt bara mot en annan tjej
Citera
2019-11-24, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
14? Ingen aning, kanner inte hans farsa. Kan du bifoga bakraftad fodelseattest som bekraftar ditt pastaende. Kom inte med skitsnack du inte kan bekraftar med officiella dokument pucko.

Pappan var 22 när MGM föddes enligt vad man ser på Facebook.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
99,9% av alla så har nu lika mycket indicier som polisen har, mycket spekulationer och annat men så långe ingen kropp hittas så måste polisen anta hon är vid LIV!

Tror ni på fullaste allvar att ev MGM transporterat kroppen i tjänstebilen till någon vårdtagare och gömt den där, Nu har man sett för mycket polis action filmer där sker det men nu pratar vi om en rookie som drabbas av panik....

Åklagaren häktar på dem grunder hon får av polisen samt att inte ev MGM ska försvåra eller förstöra bevis, I detta fall så tror jag personligen polisen har bevis lika tunt som ett pappersark so far men likväl så får man MGM häktad på sannolika skäl vilket inte är en omöjlighet!

Det är väl ingen som skrivit att man tror MGM använt tjänstebilen för transport till någon vårdragare. Han kan ha använt vilken bil som helst men kännedomen om hur vårdtagare bor besitter han iom sitt arbete
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
.
Det är ingen som funderat på varför det häktade ynglingen inte har deltagit i sökandet efter Wilma?

Om det nu stämmer det som framkommit, att han var över öronen förälskad i denna flicka, och vore totalt oskyldig till hennes försvinnande, borde han inte då varit delaktig i sökande.

Istället för att kontakta eller svara när hennes föräldrar var oroliga, visade han en total avoghet och arrogans till hennes försvinnande, varför?

Jodå det är ytterst graverande. Verkar vara en helomvändning jämfört med hur hennes familj beskrev honom.

Jag tycker även att hans pappas beskrivningar rimmar illa. När en MGM säger att han ”inte gjort något” så ringer iallafall min varningsklockor. Hans pappa kan inte tro att sonen är skyldig, men det betyder ju ingenting - hur många förälder kan tro det om sitt barn. Initialt iallfall.

”Han kan inte tro att sonen har någonting med Wilmas försvinnande att göra.
– Det är min son och jag väntar på att få höra vad som har hänt. Han var hos mig i går. Han sa pappa, jag lovar jag har inte gjort någonting.
Pappan menar också att sonen var "jätteledsen" över att hon var försvunnen och att han hoppades på att hon skulle hittas. ”

Källa: (ursprungligen publicerat i Expressen, men de har såklart städat bort det nu, säkert ifall det skulle visa sig att MGMs familj är inblandad): https://nyheter24.se/nyheter/936310-mordmisstankte-pojkvannens-pappa-om-forsvunna-wilma-jag-lovar

Funderingar:

”JÄTTELEDSEN”.
Varför kontaktade han inte hennes familj (som han verkade ha god kontakt med)?
Varför höll han sig undan, och svarade inte på deras samtal?
Varför uppförde han sig så otrevligt när de väl fick tag på honom
Varför sökte han inte efter henne?
Varför delade an endast bara ETT YNKA inlägg om hennes försvinnande (inte ens kommentar till inlägget)?

Skärmdump: https://minfil.com/W2f09eB7n7/615DF01A-C8FF-4F51-8DA7-A29B13D2FF68_jpeg
Källa: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2591540387607205&id=100002538 063027
Citera
2019-11-24, 12:48
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:

Nej inte inom tjänsten, efteråt i egen bil han förfogande över
Citera
Medlem
jungfru67ans avatar
Citat:

I vilken film forslar man ett offer i en tjänstebil till en vårdtagare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Var finns uppgifter om hans tidigare flickvän?

Hon har ändå gjort sin fb helt privat nu så man kommer inte se varken bilder eller inlägg. Tyvärr.
Citera
2019-11-24, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Har inte nämt flickvän...Allmänt bara mot en annan tjej

Signaturen Komment1 nämnde ordet flickvän. Oavsett så vore det intressant att veta hur han
betedde sig mot tidigare tjejkontakter.
Citera
2019-11-24, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyjo
Jag såg att någon annan kommenterat hjärta på hennes profilbild INNAN T. Och tänker om dom träffats eller fått intresse? Eller hur deras relation är? Vänskap? Osv... undra om Polisen tänkt på och finkamma sådana saker?🙄
Säkerligen har dom ju kanske gjort det. Men enligt hans FB sida kommer man inte åt så mycket... ska bo i Göteborg

Psht**an Sa**d = * ew och ee

Men Enligt google hittar jag bara en Psht*w*n Sa**d
*= I A och Ee
37 år gammal och bor i Göteborg..
intressant det var inte bara ett hjärta... men han verkar typ släkt med mgm...
Citera
2019-11-24, 12:54
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Nej inte inom tjänsten, efteråt i egen bil han förfogande över
Inte kör han en död kropp till en vårdtagare och gömmer nu diskuterar vi en idiot till klåpare som ev begått brottet, Han är inte kallhamrad eller dyl så nej om det finns en kropp ligger den mycket närmre där ingen ens bor eller än mindre han ngt med hans jobb att göra!
Citera
2019-11-24, 12:56
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Källor jag tror på säger att han inte var den trevligaste killen. Vill inte säga för mycket med risk att avslöja källan.

Det har redan framkommit att han dök upp i W skola och uppförde sig hotfullt. Det har även framkommit att han var svartsjuk. Är det vad du har hört?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in