2019-11-24, 07:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Allt vad gäller mord är osannolikt!

Skulle det vara så att MGM haft något med styvmamman att göra vill de förmodligen dölja det för W:s pappa.

Styvmamman kanske vill det. Men vad har pojkvännen för motiv till det?
Oro att bli ihjälslagen av W:s pappa möjligtvis. Men nä, har styvmamman mördat Wilma så har hon nog gjort det på egen hand.
Men jag tror mer på att Wilma i så fall är chockad och därför håller sig borta, och hur ska hon nu förklara var hon varit utan att hennes pappa blir ledsen och hela familjen blir vanärad offentligt?
Citera
2019-11-24, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Liten till växten, alltså tänker du så dumt utifrån dina egna förutsättningar. Kommer från rätt käft som spekulerar om vad hög elförbrukning kan bero på. Varifrån har du fått dess uppgifter? Jag har bara läst ett enda inlägg om det i tråden, men ingenting i media.

Jag äger min bostad. Ett hus.

Britter har ett bra uttryck för det. Steady as she goes. Du ska ta det lite lugnt så att lemmar inte börja röra sig okontrollerat. Jag har flyttat på kyl- och frysskåp på egen hand genom huset så jag vet vad jag snackar om. Har du koll på om MGM har en säckkärra? Ska vi börja spekulera kring säckkärror också nu då?

Tror du är lite bakom flötet min vän. Jag har inte någonstans i denna tråd nämnt någonting om elförbrukning så det faila ju ganska hårt alltså .

Grattis, du äger ett hus. I Nikkaluokta då? Eller det kanske är i Narnia? Jag tror knappast du har en 1000kvm villa ute i Saltis eller i Djursholm med de fattiga argumenten du för och den nivån du visar här.

Du vet inte vad du talar om och du påstår att jag sagt saker som jag inte överhuvudtaget har berört.

Tycker du ska försöka titta tillbaka lite i tråden och dra en snipping tool där jag påstått att elförbrukningen har ökat el. dyl. och huruvida detta har någon form av relevans överhuvudtaget.

Du är välkommen att köra vidare på de fina argumenten du har med noll substans.

Jag står fortfarande fast vid att han inte fraktat kroppen från lägenhetsdörren-dumpningsplats X själv.

Detta självfallet under förutsättning att han har mördat henne såklart.
Citera
2019-11-24, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Påstår inte att det är så - men märkligt att denna normala teori inte kommit upp tidigt.

Sen diskussionen om elförbrukning air cond o skit - finns det något belägg för ökad elförbrukning
polisen lär ju inte berätta - o var kommer ac in i bilden - har han sån öht (sc430 har o har haft
i decennier men det är ovanligt även om det är vanligare nu - villägare kan köra värmepump baklänges o få kyla)
du skriver lite luddigt menar du att han har en?
Citera
2019-11-24, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Styvmamman kanske vill det. Men vad har pojkvännen för motiv till det?
Oro att bli ihjälslagen av W:s pappa möjligtvis. Men nä, har styvmamman mördat Wilma så har hon nog gjort det på egen hand.
Men jag tror mer på att Wilma i så fall är chockad och därför håller sig borta, och hur ska hon nu förklara var hon varit utan att hennes pappa blir ledsen och hela familjen blir vanärad offentligt?
Om det skulle vara så att styvmamman är inblandad och W är i livet så blir nog pappan väldigt glad!
Citera
2019-11-24, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petji
Tror du är lite bakom flötet min vän. Jag har inte någonstans i denna tråd nämnt någonting om elförbrukning så det faila ju ganska hårt alltså .

Grattis, du äger ett hus. I Nikkaluokta då? Eller det kanske är i Narnia? Jag tror knappast du har en 1000kvm villa ute i Saltis eller i Djursholm med de fattiga argumenten du för och den nivån du visar här.

Du vet inte vad du talar om och du påstår att jag sagt saker som jag inte överhuvudtaget har berört.

Tycker du ska försöka titta tillbaka lite i tråden och dra en snipping tool där jag påstått att elförbrukningen har ökat el. dyl. och huruvida detta har någon form av relevans överhuvudtaget.

Du är välkommen att köra vidare på de fina argumenten du har med noll substans.

Jag står fortfarande fast vid att han inte fraktat kroppen från lägenhetsdörren-dumpningsplats X själv.

Detta självfallet under förutsättning att han har mördat henne såklart.
Hela diskussionen om kyl och frys började med att nån skrev ett inlägg om att T hade fördubblat sin elförbrukning och undrade vad det berodde på, vilka apparater som kan dra så mycket el. Jag vet inte när du hakade på den diskussionen, men jag tycker hela diskussionen bara är en massa trams. Varför skulle T stycka kroppen och frysa ner den bara för polisen att hitta den? Det har BEVISLIGEN inte hänt, så lägg ner.

Jag behöver ingen villa i Djursholm för jag arbetar inte där.

En kropp på 50 kg är inte svår att flytta. Jag har som sagt flyttat betydligt otympligare saker.
Citera
2019-11-24, 07:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om det skulle vara så att styvmamman är inblandad och W är i livet så blir nog pappan väldigt glad!

Men det kanske inte Wilma inser. Och så kanske hon väntar på att styvmamman ska erkänna allt. Att pojkvännen sitter häktad är knappast något hon störs av, om han legat med hennes styvmamma. Men kanske att hon i så fall inser snart hur fel det är att "hela" Sverige letar efter henne i onödan, och hör av sig.
Citera
2019-11-24, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Hela diskussionen om kyl och frys började med att nån skrev ett inlägg om att T hade fördubblat sin elförbrukning och undrade vad det berodde på, vilka apparater som kan dra så mycket el. Jag vet inte när du hakade på den diskussionen, men jag tycker hela diskussionen bara är en massa trams. Varför skulle T stycka kroppen och frysa ner den bara för polisen att hitta den? Det har BEVISLIGEN inte hänt, så lägg ner.

Jag behöver ingen villa i Djursholm för jag arbetar inte där.

En kropp på 50 kg är inte svår att flytta. Jag har som sagt flyttat betydligt otympligare saker.

Jag väntar fortfarande på var JAG har deltagit i DEN delen av diskussionen. Vänligen screenshotta, qoute el. dylikt. "tips, du kommer inte att hitta att jag nämnt det överhuvudtaget".

Otympligare saker som är fasta. En kyl är fast, en frys är fast. Det är inte en kropp med rörliga delar och organ. Jag skulle orka lyfta kroppen. Men inte "#semiljudlöst" mitt i natten själv och det hade inte du klarat heller om du flög solo (vilket var grunden i min första tes).

Men vet du vad, nu ska jag sluta argumentera med dig, för du påstår att man säger saker som man inte har påstått överhuvudtaget. Så det är faktiskt ingen idé att fortsätta diskussionen med dig huruvida det är jobbigt att flytta en kropp på 50 pannor utan att föra en jävla massa liv mitt i natten.
Citera
2019-11-24, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ok, så bra! Vet du när det gjordes?

Ja jag själv var där.

Det var i Fredags!
Citera
2019-11-24, 08:15
Medlem
Hoppas självklart att man ska hitta Wilma A. 17 år gammal.

Bara ett par kommentarer:

* Många här i tråden har börjat kalla MGM för 'killen' och även 'ynglingen'. I det här fallet är den MisstänkteGärningsMannen faktiskt en myndig man. Han är 22 år gammal och vuxen och har inte rätt till särskilda "ungdomsrabatter" eller hänsyn som kräver skyndsam handläggning. Han är man, kort sagt.

Det gäller att inte falla in i den gamla 80-talsfällan där en sadistisk mördare och våldtäktsman kallades "pojken" i media och mordoffret kallades "den 16-åriga kvinnan" (Mordet på Sabina Asinger i Karlshamn 1984). Den gossen var nybliven far och satte skräck i flickorna i kommunen. Han var 23 år gammal vill jag minnas och deltog aktivt i sökandet efter Sabina. Ett våldtäktsoffer var så skräckslagen för denne man, att hon förbjöd sin mamma att polisanmäla och hon vägrade länge att alls vittna mot mannen. Mannen som inte alls var en blåögd och naiv liten gosse.

* Flera har här i tråden talat om hur lealös en död person är och därmed lätt att hantera om man bara orkar kasta upp 50 kg över axeln och bära nedför några trappor, lasta in i en bil och forsla iväg. Ingen har nämnt ett ord om att vi när vi dött så drabbas kroppen strax av s.k. likstelhet. En död kropp är inte lätthanterlig så som en medvetslös person kan vara. Om Wilma dog framför MGM:s ögon så bör han behövt lite tid på sig för att ringa sin far och be om hjälp. Där har vi några (ett par) timmar för att Wilmas kropp ska ha blivit mer svårhanterlig och omöjlig att trycka ned i en resväska eller stor Ullaredskasse.
Citera
2019-11-24, 08:18
Medlem
Snubban007s avatar
Enligt advokaten så ställer man sig frågande till rubriceringen mord. Då det saknas teknisk bevisning osv..
Vad kommer det sig att man kan använda den rubriceringen ? Dom måste väl ha hittat något som indikerar mord? Eller är det enbart de brända kläderna som är anledningen ?
Dessutom att åklagaren ansåg att han skulle häktas på den högre skalan av misstanke .. tycker det hela är lite skumt.. 🤔

Undrar om det kanske finns någon ytterligare kille runt W som borde kollas.. kanske hon träffat en ny och att mgm svartsjuka sida kommer därifrån. Den nye kan vara lika svartsjuk han och kan ha reagerat på att W var hemma hos sin fd..
spekulation absolut, men kan ju ligga något i det..
Citera
2019-11-24, 08:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Enligt advokaten så ställer man sig frågande till rubriceringen mord. Då det saknas teknisk bevisning osv..
Vad kommer det sig att man kan använda den rubriceringen ? Dom måste väl ha hittat något som indikerar mord? Eller är det enbart de brända kläderna som är anledningen ?
Dessutom att åklagaren ansåg att han skulle häktas på den högre skalan av misstanke .. tycker det hela är lite skumt.. 🤔

Undrar om det kanske finns någon ytterligare kille runt W som borde kollas.. kanske hon träffat en ny och att mgm svartsjuka sida kommer därifrån. Den nye kan vara lika svartsjuk han och kan ha reagerat på att W var hemma hos sin fd..
spekulation absolut, men kan ju ligga något i det..

Kanske har polisen frågat den närmaste familjen om Wilma kan ha haft ihop det med någon annan kille. Familjen säger då att Wilma inte är en sån flicka, och så nöjer sig polisen med det.
Senast redigerad av vemsa 2019-11-24 kl. 08:29.
Citera
2019-11-24, 08:25
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabnoralex
Det är ju inte alls omöjligt att fadern är inblandade. Men har polisen rätt att kolla t.ex faderns bil även om fadern inte är misstänkt än så länge ?

De kan undersöka allt de anser behövs och gör det också. I synnerhet personer och föremål runt en misstänkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in