Citat:
Ursprungligen postat av
Kjelle83
Skulle han haft 1 eller 2 extra frysar stående i lght i väntan på att frysa in något stort eller fraktat in dessa frysar i lägenheten tänker du då?
Ursäkta lite sent svar, och jag har ännu inte läst ikapp tråden, man har ju "tyvärr" familj som "stör" i mitt brinnande intresse för mord/krimtrådar på Flashback.
Nej, men kan dunsningarna/tunga steg som grannen hörde på torsdagsnatten/mycket tidig fredagsmorgon vara att något tungt fraktades/lyftes upp till lgh??
Alltså, att en stor, eller 2-fler frysar flyttats IN i lgh.....
Det enda som kan förklara en plötslig elkonsumption måste vara ett plötsligt påslag av värme eller kyla.....
Även "lätt" att flytta en kropp i en "trasig" frys......även på dagen.....ingen bryr sig eller tycker att det är konstigt....."Jag är på väg till återvinningen"....behöver man nog inte ens säga till nyfiken granne.
Och att frysa kroppen köper tid, speciellt vid denna årstid, har man lite tur blir det snart ordentliga frysgrader ute, samt att en frys sluter ordentligt tätt.....ingen lukt direkt. Och går att lasta ur nästan var som helst utan att någon direkt lägger det på minnet.
Men spekulation/teori.