2019-11-24, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Menar du att om den här killen har mördat henne, så är han en person som aldrig tänker innan han gör något?

Menar du att han planerat detta och ändå mördat henne i sin egen bostad i ett lyhört hus? Sååå korkad? Det motsägs av hans skolbetyg, allmänna intryck, hans arbetsintyg mm.

Jag avvaktar nog utredningens fortsatta utredning.
Citera
2019-11-24, 05:06
Medlem
Citat:
Men fattar ni inte att om man har mördat någon i sin lägenhet, så är man i en situation som man måste göra något åt, man kan inte bara ignorera den situationen.
Och om ni tror att alla som har mördat någon direkt går och hämtar en väska och lägger i liket, och kör iväg det till en sjö och dumpar det där, då tror ni nog fel. Man tänker nog en hel del på hur man ska göra innan, och man gör inte alltid det mest logiska och rationella.

Och om man då bestämmer sig för att såga sönder liket först för att underlätta transporten, då gör man nog vanligen det i badrummet. Och då kan det nog bli så att man ser hur det rinner ut en massa blod som rinner ner i avloppet, och det blir en del köttslamsor när man sågar. Och så tänker man kanske att man kan fortsätta såga i kroppen för att öka mängden blod och köttslamsor som man kan spola ner i toaletten.
Det är nog ett högst troligt händelseförlopp om man väl har bestämt sig för att stycka.

Att det blir kladd tänker man nog att man kan fixa senare, speciellt om styckningen genomförs i badrummet. Finns det dessutom redan blod från mordet i lägenheten så måste man ju ändå städa ordentligt efteråt.

Jag förstår hur du tänker. Du betraktar fallet med klar hjärna utifrån.

Om det nu är så att denne grabb på något sätt har mördat sin flickvän funkar inte hans hjärna lika klarsynt som du verkar tro.

Om nu den häktade har begått detta brott i lägenheten var nog hans första tanke flykt. Han drabbas av total panik, hans tankeförmåga blockeras.

Nästa tanke som dyker upp hos en GM är, jag behöver hjälp vem ringer jag, hur gör jag nu. Samtidigt börjar en tanke gnaga, hur blir jag av med liket.

Det mest rationella är att ringa 112 och meddela att en olycka skett. Istället brukar vederbörande trassla in sig de mest konstiga irrationella beteenden.

Styckning brukar inte ligga högst på prioriteringen. Det brukar var sista tanken när ingen bärhjälp finns att tillgå.
Citera
2019-11-24, 05:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Menar du att han planerat detta och ändå mördat henne i sin egen bostad i ett lyhört hus? Sååå korkad? Det motsägs av hans skolbetyg, allmänna intryck, hans arbetsintyg mm.

Jag avvaktar nog utredningens fortsatta utredning.

Nej, jag menar att han har planerat hanteringen av liket, men mordet var en impulshandling.
Citera
2019-11-24, 05:08
Medlem
Fullt möjligt att radera all DNA, ja även blod med Klorin och Vanish finns det till och med forskning på. Har även hänt i tidigare styckningsfall och tror den misstänkte kom undan Mindre troligt att styckning skett och att en 20 åring har klorin och vanish liggandes hemma men kan inte vara svårt att promenera till ICA. Sedan har han garanterat minst 300 kusiner som har 20 års erfarenhet av att städa
Citera
2019-11-24, 05:09
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av of.the.South
Tror på vatten över något annat. Hade MGM styckat henne hade polisens tekniker hittat spår av blod eller att någon har försökt städa med väldigt starka medel. Dumpad i en skog känns inte särskilt troligt heller, det är väl alldeles för kallt i marken vid den här tidpunkten i Uddevalla? Borde vara väldigt jobbigt att försöka gräva en grav med stenhård mark.

Vatten är det mest troliga. Finns hur mycket hav som helst runt Uddevalla. Alldeles för mycket hav att söka igenom och så här års blåser det mycket och strömmarna drar igång när vattnet blir kallare. Jag är inne på att han dumpat henne snabbt ifrån en bro. Men självklart inte en större sådan med mycket trafik, utan en mindre bro med mindre väg. Men ändå med hav nedanför. Det finns rätt många broar runt omkring där, tyvärr, såg jag på kartan
Citera
2019-11-24, 05:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Skulle han haft 1 eller 2 extra frysar stående i lght i väntan på att frysa in något stort eller fraktat in dessa frysar i lägenheten tänker du då?

Ursäkta lite sent svar, och jag har ännu inte läst ikapp tråden, man har ju "tyvärr" familj som "stör" i mitt brinnande intresse för mord/krimtrådar på Flashback.

Nej, men kan dunsningarna/tunga steg som grannen hörde på torsdagsnatten/mycket tidig fredagsmorgon vara att något tungt fraktades/lyftes upp till lgh??

Alltså, att en stor, eller 2-fler frysar flyttats IN i lgh.....

Det enda som kan förklara en plötslig elkonsumption måste vara ett plötsligt påslag av värme eller kyla.....

Även "lätt" att flytta en kropp i en "trasig" frys......även på dagen.....ingen bryr sig eller tycker att det är konstigt....."Jag är på väg till återvinningen"....behöver man nog inte ens säga till nyfiken granne.

Och att frysa kroppen köper tid, speciellt vid denna årstid, har man lite tur blir det snart ordentliga frysgrader ute, samt att en frys sluter ordentligt tätt.....ingen lukt direkt. Och går att lasta ur nästan var som helst utan att någon direkt lägger det på minnet.

Men spekulation/teori.
Citera
2019-11-24, 05:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Googla Luminol och blod.

Om man känner till Luminol så är man förstås ännu mer försiktig vid styckningen. Man spolar med slangen, men man använder förstås också tvål eller annat lösningsmedel innan spolningen, precis som när man tvättar sig själv efter styckningen.

Men tror du att polisen har undersökt med Luminol i killens lägenhet, speciellt i badrummet?
Citera
2019-11-24, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ursäkta lite sent svar, och jag har ännu inte läst ikapp tråden, man har ju "tyvärr" familj som "stör" i mitt brinnande intresse för mord/krimtrådar på Flashback.

Nej, men kan dunsningarna/tunga steg som grannen hörde på torsdagsnatten/mycket tidig fredagsmorgon vara att något tungt fraktades/lyftes upp till lgh??

Alltså, att en stor, eller 2-fler frysar flyttats IN i lgh.....

Det enda som kan förklara en plötslig elkonsumption måste vara ett plötsligt påslag av värme eller kyla.....

Även "lätt" att flytta en kropp i en "trasig" frys......även på dagen.....ingen bryr sig eller tycker att det är konstigt....."Jag är på väg till återvinningen"....behöver man nog inte ens säga till nyfiken granne.

Och att frysa kroppen köper tid, speciellt vid denna årstid, har man lite tur blir det snart ordentliga frysgrader ute, samt att en frys sluter ordentligt tätt.....ingen lukt direkt. Och går att lasta ur nästan var som helst utan att någon direkt lägger det på minnet.

Men spekulation/teori.
Ingen byter kyl eller frys själv i en hyresrätt. Släpp det där med hög elförbrukning. Varifrån kommer dessa uppgifter? Jag har bara sett ett inlägg i tråden om det, sen satte spekulationerna igång.
Citera
2019-11-24, 05:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faxe
Några större mängder blod lär inte sippra igenom ett parkettgolv heller.

Parkettgolv brukar ha sand under.....för att ligga plant.
Citera
2019-11-24, 05:20
Medlem
Citat:
Om man känner till Luminol så är man förstås ännu mer försiktig vid styckningen. Man spolar med slangen, men man använder förstås också tvål eller annat lösningsmedel innan spolningen, precis som när man tvättar sig själv efter styckningen.

Men tror du att polisen har undersökt med Luminol i killens lägenhet, speciellt i badrummet?
Du borde verkligen läsa på om Luminol. Blod syns även på tvättade ytor efter att Luminol applicerats. Det enda som hjälper mot blodspår är klor vad jag vet. Högkoncentrat.
Citera
2019-11-24, 05:30
Medlem
.
Det är ingen som funderat på varför det häktade ynglingen inte har deltagit i sökandet efter Wilma?

Om det nu stämmer det som framkommit, att han var över öronen förälskad i denna flicka, och vore totalt oskyldig till hennes försvinnande, borde han inte då varit delaktig i sökande.

Istället för att kontakta eller svara när hennes föräldrar var oroliga, visade han en total avoghet och arrogans till hennes försvinnande, varför?
Citera
2019-11-24, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
.
Det är ingen som funderat på varför det häktade ynglingen inte har deltagit i sökandet efter Wilma?

Om det nu stämmer det som framkommit, att han var över öronen förälskad i denna flicka, och vore totalt oskyldig till hennes försvinnande, borde han inte då varit delaktig i sökande.

Istället för att kontakta eller svara när hennes föräldrar var oroliga, visade han en total avoghet och arrogans till hennes försvinnande, varför?

För att han har dödat henne självfallet. Jag förstår inte varför vi ens diskuterar att hon är vid liv. Hon är död. PUNKT. Statistiskt sett är hon död. Efter c.a. 3 dygn är sannolikheten att hon hittas vid liv nära noll under dessa / liknande omständigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in