2019-11-24, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Det är självfallet ingens fel att de blir mördade, lägg inga sådana anklagelser på mig.
Vad jag menar är att om man spökar ut sig och beter sig på ett visst sätt så är tyvärr risken större för att råka ut för något tråkigt än om man är en vanlig person inget mer.
Att se ut som på vissa av fotografierna och som en vanlig tjej på vissa väcker misstankar i mig.
Du är en sällsynt stor idiot. Naturligtvis är det GM och ingen annan som bär ansvaret för de här fallen.
Citera
2019-11-24, 02:41
Medlem
För övrigt tror jag det flesta på tråden överdriver med styckning. Nog för att invandrare kan ha tendens till att vara grövre i sina val.. Speciellt om det handlar om någon som sett en del i hemlandet.

Men styckning är inte så vanligt. Och framför allt så krävs det inte så jävla mycket för att transportera en kropp.

Jobbar till vardags med att bära upp tunga tunga sängar och ibland andra föremål för väldigt många trappor dagligen.. Dem är bra mycket tyngre än 50 kg. Försöker inte spela macho.

Killen som döda sin tider date i NZ för ett år sedan. Transportera kroppen i en resväska.

Man behöver inte stycka för att komma undan. Killen må vara sjuk och förtjänar nog inte ens o leva. Men har svårt o tro att det skett styckning osv.

Han har mördat henne. Släpat ut kroppen, grannen hör tunga steg. Antingen fått hjälp eller bara haft tur att ingen noterat. Kanske gjort det med hjälp under en tidpunkt sent på natten när alla sover.

Se fan tror jag polisen har mer kött på näsan men nämner inget. Dem vet säkert vad som hänt. Men kan inte yttra sig för de måste hitta en kropp eller mer bevis för att sätta dit honom
Citera
2019-11-24, 02:42
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetmissyM
Undrar om polisen tar reda på förbrukningen av el i lägenheten? Vad för saker kan det finnas som fördubblar ens förbrukning under ett dygn?
Har man via elleverantören upptäckt fördubblad förbrukning??!! Låter helt otroligt.

Vad skulle MGM kunna köra som I SAMBAND med mord skulle vara behjäpligt med den förbrukningen?

Vare sig en svets eller något annat monster skulle driva upp förbrukningen på det sättet.

Som någon skrev...ett 2kW element...till vad då?

Har jag missat bekräftelse på att polisen verkligen kollat elförbrukningen?

En andra fråga, är ens lägenheterna tim-mätta? Är dom inte schablondebiterade med avläsning varje år?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Styckningar genomförs av noviser och har ingenting med kriminalitet att göra utan kroppen ska ut. Går inte det eller att det är för riskabelt att kånka på en hel kropp delar dom den. Det krävs ingen erfarenhet även om det tar tid och kanske inte så skickligt utfört. Det är dock lite speciella människor som utför det men det är ganska vanligt för just transport. Köksmixer är mer fantasier.

De inre organen i bålen väger en hel del. Så att skära ut dessa och mixa sönder dem och hälla ut dem i avloppet, är nog helt klart en fördel innan man flyttar resten av liket ut ur lägenheten.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Alltså att inte bara polisen kan ta ut honom i smyg till närmaste skog och tortera killen tills han ger vika....

Tortyr ger inga tillförlitliga svar så länge den torterade inser att den har mer att vinna på att tiga än att ge efter för tortyren.

De enda som Erkänner under tortyr är de Oskyldiga, då de är de enda som fruktar vad som kan hända om de Inte erkänner sig skyldiga.

Citat:
Blir så jävla arg för att en sån här människa ens ska få gå igenom en rättslig process.

Rättsliga Processer är tyvärr nödvändiga för att Väst inte skall förvandlas till Sovjet innan kritiska ögon sagt "Hey! What? Stop!".
Citera
2019-11-24, 02:49
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Har man via elleverantören upptäckt fördubblad förbrukning??!! Låter helt otroligt.

Vad skulle MGM kunna köra som I SAMBAND med mord skulle vara behjäpligt med den förbrukningen?

Vare sig en svets eller något annat monster skulle driva upp förbrukningen på det sättet.

Som någon skrev...ett 2kW element...till vad då?

Har jag missat bekräftelse på att polisen verkligen kollat elförbrukningen?

En andra fråga, är ens lägenheterna tim-mätta? Är dom inte schablondebiterade med avläsning varje år?

En gammal kupé värmare kan göra slut på 700 spänn under en natt om man behöver torka extremt blöt tvätt. Varmt och torrt fort.
Citera
2019-11-24, 02:55
Medlem
Citat:
För övrigt tror jag det flesta på tråden överdriver med styckning. Nog för att invandrare kan ha tendens till att vara grövre i sina val.. Speciellt om det handlar om någon som sett en del i hemlandet.

Men styckning är inte så vanligt. Och framför allt så krävs det inte så jävla mycket för att transportera en kropp.

Jobbar till vardags med att bära upp tunga tunga sängar och ibland andra föremål för väldigt många trappor dagligen.. Dem är bra mycket tyngre än 50 kg. Försöker inte spela macho.

Killen som döda sin tider date i NZ för ett år sedan. Transportera kroppen i en resväska.

Man behöver inte stycka för att komma undan. Killen må vara sjuk och förtjänar nog inte ens o leva. Men har svårt o tro att det skett styckning osv.

Han har mördat henne. Släpat ut kroppen, grannen hör tunga steg. Antingen fått hjälp eller bara haft tur att ingen noterat. Kanske gjort det med hjälp under en tidpunkt sent på natten när alla sover.

Se fan tror jag polisen har mer kött på näsan men nämner inget. Dem vet säkert vad som hänt. Men kan inte yttra sig för de måste hitta en kropp eller mer bevis för att sätta dit honom

Instämmer.

Tror inte ett dugg att han har styckat henne. Tror det är större sannolikhet att han eldat än styckat.

Han har kastat henne i vattnet. Alternativt i en skog 1-8 mil från brottsplatsen; 20-50 meter från någon större led i skogen.
Citera
2019-11-24, 03:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av of.the.South
Metoden som du beskriver det låter som tagen ur en film, inget som normalt händer i verkligheten. Fall där människor har styckat sina mordoffer i Sverige har normalt tagit ett par dagar då dom inte har insett att dom inte klarar det psykiskt och måste gå och ta ett par pauser för att faktiskt klara av det hela vägen.

Hade MGM styckat sin sambo som du verkar tro, hade det funnits spår av det för polisens tekniker att hitta. Antingen blodspår, eller spår av att någon har försökt städa en brottsplats med väldigt starka medel.

Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Ingen vidare bra handbok. Redskapen smutsar ner på tok för mycket och är för tidskrävande. En känd seriemördare minns inte hans namn för tillfället men han plockade män och delade dem och spolade ner i toan mm. Hyresvärden fick stora problem med stock i rören mm. Ända tills de undersökte avlopps systemet och fann massvis med likdelar. Nä, en stackars ung svag, bräcklig pojkstackare som är anhållen. Ingen slug massmördare. Unga män ringer sina polare oxå fixar de biffen tillsammans. Typ lånar polarens båt och sänkte liket med kättingen och ankaret. Sedan hoppas de på det bästa!

Om man gör allt arbete i badrummet och tar av sig kläderna först, då går det nog lätt att städa sen, bara spola med duschen på sig själv och rummet och redskapen.

Men att spola ner händer och annat i toaletten är förstås ingen bra idé, det blir lätt stopp då. Men köttslamsor och sånt går nog bra.
Har man väl börjat med en sådan metod, så inser man nog att man måste fortsätta, även om man inser att det var svårare än man trodde. Att bära runt utomhus på ett lik som man har skurit upp och som droppar, är nämligen en dum idé. Vilket också talar för en sådan metod om han har knivmördat henne.

Och att ringa någon annan och be om hjälp är nog det dummaste man kan göra, då skapar man ju vittnen. Dagens ungdomar har sett en massa kriminaldraman och är nog därför ganska härdade, och vet vad man ska och inte ska göra när man har mördat någon.
Senast redigerad av vemsa 2019-11-24 kl. 03:03.
Citera
2019-11-24, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
De inre organen i bålen väger en hel del. Så att skära ut dessa och mixa sönder dem och hälla ut dem i avloppet, är nog helt klart en fördel innan man flyttar resten av liket ut ur lägenheten.
Sluta trolla. Vad har du för utsagor (eller insider-kunskaper i ärendet) som stöd för din spekulation? För även om man spekulerar bör man ha något att gå på, innan man bidrar till att förleda tråden.

Tror knappast någon rationell person skulle ge sig på att dels rensa ut och sedan mixa inälvorna, för att vinna några kg i transporten av likdelar. Vad kan Wilma väga / ha vägt? Ca 50 kg? Inget praktiskt är vunnet med att förfara på det sätt som du trollar.
Citera
2019-11-24, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Instämmer.

Tror inte ett dugg att han har styckat henne. Tror det är större sannolikhet att han eldat än styckat.

Han har kastat henne i vattnet. Alternativt i en skog 1-8 mil från brottsplatsen; 20-50 meter från någon större led i skogen.

Tror på vatten över något annat. Hade MGM styckat henne hade polisens tekniker hittat spår av blod eller att någon har försökt städa med väldigt starka medel. Dumpad i en skog känns inte särskilt troligt heller, det är väl alldeles för kallt i marken vid den här tidpunkten i Uddevalla? Borde vara väldigt jobbigt att försöka gräva en grav med stenhård mark.
Citera
2019-11-24, 03:06
Medlem
Har också tänkt lite på dom här ''tunga stegen'' som skulle ha hörts i trapphuset under natten. Ja, det har diskuterats i en oändlighet men jag kan inte sluta tänka på det.

Alternativ 1 skulle ju helt enkelt kunna vara MGM som slängt upp kroppen på axeln och vandrat ner vilket jag ser som fullständigt orimligt. Främst pga risken att bli upptäckt i trapphuset med en kropp på axeln miss i nassen. Det ser förmodligen inte jättebra ut, och det kan nog även en panikslagen mördare knåpa fram. Och sen tror jag helt enkelt inte att han är kapabel att skuffa upp 50 kilo på axeln och bära ner 3 våningar själv, baserat på hur killens kroppsbyggnad verkar se ut. Självklart finns chansen att han lagt BO i en väska eller dyl. men det är fortfarande 50 kilo inkl väskans vikt och även detta ska alltså ner för egen maskin, 3 trappor. Så jag tror helt enkelt att man kan utesluta den metoden.

Alternativ 2 tror jag helt enkelt är att han med största sannolikhet har haft hjälp att frakta bort BO. Ska jag bära något tungt i flera trappor tar jag hjälp av någon. En i ena änden och en i den andra änden sen går en baklänges och en framlänges neråt. Detta brukar kunna vara rätt otympligt om man inte är extremt samspelta och kan lätt uppfattas som just ''tunga steg'' för någon som sitter inne i en lägenhet. Och här är det dessutom enklare att maskera det man bär ner, eventuellt i en stor låda, kista, väska. Detta ser alltså lite bättre ut om någon eventuellt skulle drutta ut i trapphuset under tiden och undra vad som försiggår.

Med andra ord, om detta är de alternativ som finns att välja mellan, är i alla fall jag bensäker på att MGM har fått hjälp att forsla iväg BO. Jag tror att det åtminstone finns en person till i den där stan som vet vad som hänt BO.
Citera
2019-11-24, 03:07
Medlem
Superlongshot kanske och kanske är det vanligare längre norrut, men ingen som har börjat bygga upp majbrasa inför våren? Kanske skulle mgm tänka att en kropp i en sådan inte upptäcks och försvinner vid valborg? 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in