2019-11-24, 02:17
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Varför så säker på att han har flyttat kroppen ut ur lägenheten?
Läs mitt förra inlägg.

Därför just nu verkar det som polisen finner hans lägenhet synnerligen intressant. Att man inte hittat henne där tyder ju på att hon är flyttad.
Många tror på ett vredes mord dvs ej planerat. Då slår man inte ihjäl någon på en skogstur.
Citera
2019-11-24, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faxe
Det är väl enklare att städa och få bort blod om det är laminattgolv? är det golv med plankor så droppar det ner blod mellan plankorna
Det är svårt att städa bort DNA helt och hållet, även om all DNA städas bort så hittar dom spår av medlet som användes för att städa, och blodet sätter sig mellan springorna och även sugs in i laminatet.
Citera
2019-11-24, 02:20
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av of.the.South
Fan vad du svamlar.
Du tror på allvar att en 22-årig kille utan erfarenhet i den kriminella världen har både kunskap och psyke för att sitta i flera timmar (ev. dygn i vissa fall) och såga sönder sin sambos kropp innan han bestämmer sig för att pulverisera hennes skelett med en köksmixer? Bara nej.

Du tycker också att det vore en bra idé att kränka vanliga människors privatliv med big-brother kameror i deras hem??

Ja vissa spekulationer här är fullständigt obegripliga. Kan vara John Blund prat
Citera
2019-11-24, 02:21
Medlem
Citat:
Han ville väl bli läkare?
Jag är inte kriminell och har aldrig styckat någon, och ändå kunde jag snabbt tänka ut metoden.

Skelettet ska slipas ner, inte mixas. Och arbetet går nog snabbare om man är väl förberedd.

Ang. människors privatliv så tänker jag inte diskutera det vidare i den här tråden, jag skrev det mest för att markera att jag inte gillar mord och styckning, och för att inlägget inte skulle bli rakt igenom en styckningshandbok.
Det är en sak att tänka hur man skulle gå till väga, det är en helt annan sak att utföra det, och du kan inte pulverisera ett skelett, eller kan kan man, men det är uppernbarligen ingen enkel uppgift, jag förstår att detta är ett diskussionforum där vi hittar på möjligheter osv, men jag tror att dom flesta övertänker helt och hållet, tror inte MGM är kapabel till att stycka en kropp eller något åt det hållet.
Citera
2019-11-24, 02:24
Medlem
Citat:
Jag är inte kriminell och har aldrig styckat någon, och ändå kunde jag snabbt tänka ut metoden.

Skelettet ska slipas ner, inte mixas. Och arbetet går nog snabbare om man är väl förberedd.

Ang. människors privatliv så tänker jag inte diskutera det vidare i den här tråden, jag skrev det mest för att markera att jag inte gillar mord och styckning, och för att inlägget inte skulle bli rakt igenom en styckningshandbok.

Metoden som du beskriver det låter som tagen ur en film, inget som normalt händer i verkligheten. Fall där människor har styckat sina mordoffer i Sverige har normalt tagit ett par dagar då dom inte har insett att dom inte klarar det psykiskt och måste gå och ta ett par pauser för att faktiskt klara av det hela vägen.

Hade MGM styckat sin sambo som du verkar tro, hade det funnits spår av det för polisens tekniker att hitta. Antingen blodspår, eller spår av att någon har försökt städa en brottsplats med väldigt starka medel.
Citera
2019-11-24, 02:24
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:

Ingen vidare bra handbok. Redskapen smutsar ner på tok för mycket och är för tidskrävande. En känd seriemördare minns inte hans namn för tillfället men han plockade män och delade dem och spolade ner i toan mm. Hyresvärden fick stora problem med stock i rören mm. Ända tills de undersökte avlopps systemet och fann massvis med likdelar. Nä, en stackars ung svag, bräcklig pojkstackare som är anhållen. Ingen slug massmördare. Unga män ringer sina polare oxå fixar de biffen tillsammans. Typ lånar polarens båt och sänkte liket med kättingen och ankaret. Sedan hoppas de på det bästa!
Senast redigerad av greta-forveten 2019-11-24 kl. 02:29.
Citera
2019-11-24, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
På ratsit så står det ju "lägenhet" dock. 🤨

Det gör det, reagerade också på det, men kollade via gatuvy på hitta.se, det är typ kedjehus hela gatan.
Gult hus, gröna knutar och ett vidbyggt garage, med BRUNA portar (&#128514 för tydlighetens skull...
Så den mediala person som sett gröna portar göra sig icke besvär hos (påstådda) fadern.
Citera
2019-11-24, 02:27
Medlem
tigerwolfs avatar
Och om det nu är en ”HEDERSGÄRNING”
Så bör de kolla upp hela den här irakiska familjens släktband, kan lika gärna varit någon i ”släktbanden” som hämtade kroppen och kört den till Öresundsbron el Norge etc..
Bakom ett hedersmord, kan det stå 100 gärningsmän.
”Han är ju giftasvuxen nu, dags att göra sig av med svenneh* ehh bruden..”
Citera
2019-11-24, 02:32
Medlem
Alltså att inte bara polisen kan ta ut honom i smyg till närmaste skog och tortera killen tills han ger vika....

Vet att detta inte funkar ur ett rättsligt perspektiv blä blä blä.. och jag vet hur juridik funkar.

Är själv invandrare. Alla klagar på invandrare. Skulle inte förvåna mig om militären i USA osv använder sig av tortyrförhör ofta för att få svar.

I ärlighetens namn vet jag att man är oskyldig tills man är dömd och det är bevisat. Men ingen kan väl på fullaste allvar tro att snubben inte är inblandad?

Killen är skyldig så det skriker om det. Ingen normal funtad person hade suttit hemma om ens tjej varit borta. Det minsta han kunde göra var att spela intresserad iaf...

Även om du bara är på G med någon i några veckor lär du vilja delta och assistera så gott du kan. Speciellt om du är oskyldig.

Hundra procent att han gjort det. Alternativt fått hjälp av familj eller vänner. Oavsett... tortera killen. Få svar så familjen kan få lugn oro. Hitta en ev kropp osv.

Blir så jävla arg för att en sån här människa ens ska få gå igenom en rättslig process. Det fan hånande och lider med familjen.
Citera
2019-11-24, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av of.the.South
Fan vad du svamlar.
Du tror på allvar att en 22-årig kille utan erfarenhet i den kriminella världen har både kunskap och psyke för att sitta i flera timmar (ev. dygn i vissa fall) och såga sönder sin sambos kropp innan han bestämmer sig för att pulverisera hennes skelett med en köksmixer? Bara nej.

Du tycker också att det vore en bra idé att kränka vanliga människors privatliv med big-brother kameror i deras hem??

Styckningar genomförs av noviser och har ingenting med kriminalitet att göra utan kroppen ska ut. Går inte det eller att det är för riskabelt att kånka på en hel kropp delar dom den. Det krävs ingen erfarenhet även om det tar tid och kanske inte så skickligt utfört. Det är dock lite speciella människor som utför det men det är ganska vanligt för just transport. Köksmixer är mer fantasier.
Citera
2019-11-24, 02:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peeero
Det är svårt att städa bort DNA helt och hållet, även om all DNA städas bort så hittar dom spår av medlet som användes för att städa, och blodet sätter sig mellan springorna och även sugs in i laminatet.
Så som jag uppfattat det så är det en granne som ser W festklädd i trapphuset på onsdagkväll om det var på väg till Tishko eller ifrån honom kan jag inte uttala mig om.
Det finns dock en uppgift att man senast såg henne Torsd 14 nov kring Walkesborg.(Media). Det som till viss del kan ifrågasättas om eventuell styckning i lägenheten är ju i så fall att det finns inga vittnesuppgifter på att hon skulle ha återvänt till Tishko och lägenheten på Tordag efter att hon setts kring Walkesborg. Egentligen med de uppgifter som framkommit slutar väl alla spår efter W i Walkesborg.
Senast redigerad av sherlocksnake 2019-11-24 kl. 02:42.
Citera
2019-11-24, 02:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peeero
Det är en sak att tänka hur man skulle gå till väga, det är en helt annan sak att utföra det, och du kan inte pulverisera ett skelett, eller kan kan man, men det är uppernbarligen ingen enkel uppgift, jag förstår att detta är ett diskussionforum där vi hittar på möjligheter osv, men jag tror att dom flesta övertänker helt och hållet, tror inte MGM är kapabel till att stycka en kropp eller något åt det hållet.

Har man mördat någon så förändras man troligen mentalt ganska omgående. Våran föreställning om hur vi skulle hantera en sådan situation behöver alltså inte stämma överens med verkligheten.

Och jag har gjort liknande arbeten med att montera ner och såga sönder möbler som jag inte kan transportera bort själv. Det är svettigt, smärtsamt och det tar tid. Men bara man är envis så går det. Och jag personligen skulle absolut göra på det sättet med ett lik om jag var tvungen, alltså om tex anarki rådde och jag behövde få bort ett lik.

Jag har också varit med om situationer där jag har flyttat tunga saker utomhus, och har väldigt dålig erfarenhet av det. Alltid nyfikna människor som kollar på en och undrar vad man håller på med. Så att hålla sig hemma är helt klart att föredra.

Tänk också på att det kan vara så att de som kommer undan med mord, är just de som gör sig av med liket hemma, och därför hör man sällan om sånt. Och det kan kanske förklara en del försvinnanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in