Citat:
Ursprungligen postat av
Peeero
Det är en sak att tänka hur man skulle gå till väga, det är en helt annan sak att utföra det, och du kan inte pulverisera ett skelett, eller kan kan man, men det är uppernbarligen ingen enkel uppgift, jag förstår att detta är ett diskussionforum där vi hittar på möjligheter osv, men jag tror att dom flesta övertänker helt och hållet, tror inte MGM är kapabel till att stycka en kropp eller något åt det hållet.
Har man mördat någon så förändras man troligen mentalt ganska omgående. Våran föreställning om hur vi skulle hantera en sådan situation behöver alltså inte stämma överens med verkligheten.
Och jag har gjort liknande arbeten med att montera ner och såga sönder möbler som jag inte kan transportera bort själv. Det är svettigt, smärtsamt och det tar tid. Men bara man är envis så går det. Och jag personligen skulle absolut göra på det sättet med ett lik om jag var tvungen, alltså om tex anarki rådde och jag behövde få bort ett lik.
Jag har också varit med om situationer där jag har flyttat tunga saker utomhus, och har väldigt dålig erfarenhet av det. Alltid nyfikna människor som kollar på en och undrar vad man håller på med. Så att hålla sig hemma är helt klart att föredra.
Tänk också på att det kan vara så att de som kommer undan med mord, är just de som gör sig av med liket hemma, och därför hör man sällan om sånt. Och det kan kanske förklara en del försvinnanden.