2019-11-24, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Värme brukar ingå, men den är inte alltid tillräcklig för den frusne.
Då kanske ett el element får ge extra värme
I dagens läge så har dom flesta lägenheter element som korrigeras utefter temperaturen utomhus, någon som vet ifall dagen ifråga hade låga temperaturer?
Citera
2019-11-24, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Han kan skydda någon också. Därför han inte berättar. Han kan vara psykotisk eller ruva på grymma hemskheter. Eller så känner han sig bara säker på att komma undan om de inte hittar henne. Wilma är späd och inte tung. 50 kilo är ingen match för en ung stark man att bära nerför en trapp. Tunga steg låter mer som att någon förflyttar något tungt nerför en trapp i säck typ. En kropp måste läggas i en säck ganska snart om den ska vara lätt att hantera. Likstelheten gör kanske att någon vill dela på kroppen om armar och ben petar ut åt fel håll.

Bor han inte högst upp?
Citera
2019-11-24, 01:30
Medlem
tigerwolfs avatar
Ibland kan jag tycka att tortyr vore tillåtet i utredningar.. sätt fast ett par elektroder i testiklarna och säg att elen kopplas bort när kroppen är återfunnen..så lär han sjunga !
Citera
2019-11-24, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Ibland kan jag tycka att tortyr vore tillåtet i utredningar.. sätt fast ett par elektroder i testiklarna och säg att elen kopplas bort när kroppen är återfunnen..så lär han sjunga !
Och sedan visar det sig att personen i fråga är oskyldig, hur mycket är då en rimlig summa ut ge i skadestånd?
Citera
2019-11-24, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf

Ja iallafall något... Ganska sjukt vad GM gör emot BOs men rättsväsen i Sverige bjuder säkert GM på bullar och hoppas de ska sjunga som kören i kyrkan
Citera
2019-11-24, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
På denna länken står det en del bra info om detta fallet

https://www.expressen.se/gt/krim/pojkvannens-ambitiosa-liv-och-relationen-med-wilma/

Tack!!!

Där framgår källan till höjningen av misstankegraden sannolika skäl.

"– Efter [u]förhör med den misstänkta[u] och med personer som allteftersom är intressanta i utredningen samt utifrån omständigheter som framkommit i tekniska undersökningar har jag beslutat att begära mannen häktad på sannolika skäl misstänkt för mord, sa Caroline Fransson i ett pressmeddelande inför häktningsförhandlingen."

https://www.expressen.se/gt/krim/pojkvannens-ambitiosa-liv-och-relationen-med-wilma/
Senast redigerad av Remark 2019-11-24 kl. 01:49.
Citera
2019-11-24, 01:35
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amsun
Såg klippet på Aftonbladet där man letat i Unda (camping?), skulle kroppen ha flutit dit på en vecka? Om hon hamnat i vattnet i centrala Uddevalla så tror jag att man ska leta låååångt längre ut än vid Uddevallabron. Nån expert på vattenströmmar här?
Flutit dit från vart då?
Citera
2019-11-24, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandos
I min erfarenhet så är både "laminatparkett" och laminatgolv väldigt känsliga för överdriven fukt, det tar inte många minuter innan det tränger igenom springorna. Typ våttorkning är den mängd det faktiskt tål men inte så mycket mer. Torkat man upp ett stort läckage inom en minut eller så så kommer nog inget hända, men ligger det längre så blir det nästan alltid någon liten missfärgning eller att träet "ställer" sig upp i skarven.

Ja, precis helst bara fuktig trasa.
Citera
2019-11-24, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandos
I min erfarenhet så är både "laminatparkett" och laminatgolv väldigt känsliga för överdriven fukt, det tar inte många minuter innan det tränger igenom springorna. Typ våttorkning är den mängd det faktiskt tål men inte så mycket mer. Torkat man upp ett stort läckage inom en minut eller så så kommer nog inget hända, men ligger det längre så blir det nästan alltid någon liten missfärgning eller att träet "ställer" sig upp i skarven.

Har man laminat i hyreslägenheter? Är det inte parkett eller linoleumgolv? Badrum då eller kök?
Laminat med fuktskydd finns ju också så inte vet jag vad för golv det finns just i den här lägenheten.
Citera
2019-11-24, 01:43
Medlem
tigerwolfs avatar
Förövrigt tror jag inte hon ligger i något vatten, hon är nedgrävd el lagd i ett gammalt förråd uthus el håla brunn som han el någon han känner har haft tillgång till på någotvis...
Har han haft tanken på detta länge så finns det en plan på vart han skulle forsla henne, el så har han haft hjälp av tex pappan, en 22 åring är rätt begränsad i tanken akut vad man gör efter dådet om det skett oplanerat.

Annars har han delat kroppen och spritt ut den, då 50 kilo väger mer än man tror helt lealös, det är inget man bara bär ner hur som helst i en trapp.
Och då lär de hittat många spår i lägenheten trots försprång på flera dygn.

El så har mordet skett ute, men ff måste han fått någon hjälp att gömma kroppen, annars hade den hittats vid det här laget.

Pappan vet nog mer än vad han yttrar garanterat, han vill skydda sin unge alt tiom gett råd ang deras ”situation”, hon var väl inte rätt ”svärdotter”, men han borde tänka på hur han skulle känt över att leta efter sin egen son inte få veta vad som hänt honom och inte få ge en värdig begravning innan han multnat bort ! 🤬
Senast redigerad av tigerwolf 2019-11-24 kl. 01:45.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Flutit dit från vart då?

En skribent föreslog att kroppen kan ha dumpats från bron.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Om W inte längre är i livet så hittas hon säkert förr eller senare. BO i Trollhättan 2013 mördades 30 juni och hittades 8 augusti. Kompisar till GM hade hjälpt till att frakta bort BO.

Ja. Men det finns ju exempel på de som försvunnit och aldrig påträffats. Vi kan bara hoppas.

Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Han kan skydda någon också. Därför han inte berättar. Han kan vara psykotisk eller ruva på grymma hemskheter. Eller så känner han sig bara säker på att komma undan om de inte hittar henne. Wilma är späd och inte tung. 50 kilo är ingen match för en ung stark man att bära nerför en trapp. Tunga steg låter mer som att någon förflyttar något tungt nerför en trapp i säck typ. En kropp måste läggas i en säck ganska snart om den ska vara lätt att hantera. Likstelheten gör kanske att någon vill dela på kroppen om armar och ben petar ut åt fel håll.

Jo. Kan inte säga emot, givetvis. Har ingen klar uppfattning. Kan bara hoppas på att fallet får en lösning, bortom alla tvivel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in