2019-11-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Balkong? Väl kallt för växter denna årstid.
Vissnar dessa vid ozon behandling?
Japp ozon påverkar alla levande organismer negativt. Även människor får symptom men växter kan bli ganska risiga. Beror säkert på hur lång behandling o.s.v hur illa det blir.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
🤔 Du har iofs rätt, vanliga apparater drar inte så mycket. Uppvärmning däremot 😱 Fast det här lär väl röra sig om en hyresrätt där uppvärmning ingår 🤔
Värme brukar ingå, men den är inte alltid tillräcklig för den frusne.
Då kanske ett el element får ge extra värme
Citera
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Men bortsett från det vi redan vet och misstänker. Vad har vi då? Inget?

Citat:
Angående elförbrukning. En del dagar kan det verkligen dra iväg. Kyl, frys, tvättmaskin, spis, ugn, datorer. Bara kolla sin egen förbrukning på Vattenfall.se, ibland blir man bra förvånad över hur mycket man använt under en och samma dag och förstår inte hur det gick till.
Håller med, kollade nu via Greenly-appen som jag har och skillnaden mellan förra torsdagen (40kwh) och lördagen (60kwh) var 50% mer förbrukning under helgen. Inte så konstigt om det ökar 20-25kwh för en sån sak om man har egen tvättstuga (kanske var det han gjorde iofs?) och diskmaskin m.m.
Citera
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Ni som bor i Uddevalla, hur ser det ut på andra sidan av huset han bor i? Kommer man ut ur fastigeten den vägen?

Hur är källarna, kan man gå genom hela huset (alltså komma in i trappuppgången bredvid) via källaren?

Jag har kollat street view och har så svårt att se framför mig att han skulle ha fått ut henne den vägen utan att väcka uppmärksamhet.

Och det där med elförbrukningen är verkligen en nöt för polisin att knäcka! Det sägs att de läser här men det kan ta tid så jag hoppas någon har skickat en skärmdump.

Baksidan på huset (https://minfil.com/2bKf68Ban0/552CD97E-54BD-4243-9532-87F8C865D0A7_png)

Finns även garage på sidan.
Citera
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Kurden ville inte släppa in W fader när han knackade på.... Han höll väl på att "sanera"

helt sjukt. då får man ju trycka sig in...
Citera
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetmissyM
Röjer ingen. Men är uppriktigt fundersam. Undrar om polisen hämtar in sån info?

Ugnen?
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
🤔 Du har iofs rätt, vanliga apparater drar inte så mycket. Uppvärmning däremot 😱 Fast det här lär väl röra sig om en hyresrätt där uppvärmning ingår 🤔
Det har inte ens varit kallt ute, jag har 78 kvadratmeter och förbrukar ca 16 kWh /dygn för Värme, varmvatten tvätt och diskmaskin, dator tv etc
Citera
2019-11-23, 22:40
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Pappan - Bilverkstad?

Bilverkstad adress - Bilbrand?

Bilverkstad - Ozon?

Ozonmaskin - Hög elförbrukning?

Inte helt orimligt ändå!

Ozonmaskiner drar inte så mycket ström. Typ 100 watt max skulle jag säga. Den skulle alltså behöva vara igång 300 timmar då för den här höjningen i förbrukning. Så det faller lite på det.
Citera
2019-11-23, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS
Står i tidningen Bohuslänningen att "ärendet kommer nu att tas över av polis".( Artikel daterad 08:54-23 nov,2019 )

Ja men frågan är väl om polisen ser en eventuell koppling mellan brotten eller inte?
Citera
2019-11-23, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ozonmaskiner drar inte så mycket ström. Typ 100 watt max skulle jag säga. Den skulle alltså behöva vara igång 300 timmar då för den här höjningen i förbrukning. Så det faller lite på det.

Ja det gör det ju minsann isåfall
Citera
2019-11-23, 22:41
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotAnotherSheep
Japp ozon påverkar alla levande organismer negativt. Även människor får symptom men växter kan bli ganska risiga. Beror säkert på hur lång behandling o.s.v hur illa det blir.
Tack för infon. Kollade lite dessa drar mindre än 100w måste varit något mer?
Citera
2019-11-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tackar!

Det sista jag såg var att det diskuterades om knark och skulder men vad handlade det om? Är det någon som är missbrukare?
Det hade kanske ingen substans eller?

Är sökandet lika intensivt eller har dem dragit sig tillbaka?

Är mkt långt ifrån den mest insatte i fallet men kan nog hävda att inget konkret som har kunnat bekräftas har framkommit sedan häktningen.

Sökandet verkar fortgå lika intensivt. Minst.👍👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in