2019-11-24, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Får lite Flashbacks från Fröken Bangsuans försvinnande i Boden. Svartsjuka, samma tidsspann på ett ungefär när det gäller tiden mellan hon försvann tills polis söker igenom MGM lägenhet. Grannar har hört ljud. Ingen kropp. Lilla Wilma var finns du. Detta känns inte muntert alls. Hennes telefon? Kläder? Spekulationer om inköp på mack. Känns som att när de finner henne så kommer det vara spektakulärt på nått sätt. Varför knäcks han inte och berättar? Vad är så hemskt?

Ja oundvikligen kommer tankarna även in på fallet Bangsuan. Hade man inte funnit kroppen (i delar) så hade ev GM gått fri.
Måtte man hitta W:s kropp.
Utan den så kanske MGM släpps fri. Sannolika till trots.
Citera
2019-11-24, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Väldigt vad folk är otåliga gällande polis och bevisningen.
Polisen går aldrig ut med full info om det inte redan är klart ex gripen på bargärning eller ett fullständigt erkännande.
Bara för att vi på FB inte har svaren, innebär det inte att polisen står o trampar vatten.
Vissa fall tar tid, det gjorde många andra där man letat efter BO.

Utredningsarbete pågår hela tiden, liksom egna analyser, analyssvar från NFC tar tid, samtidigt kommer tips in osv.
Det gäller strikt förundersökningssekretess fram till åtal.

Tålmodighet är aldrig fel.
Citera
2019-11-24, 01:13
Medlem
Faxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Har du sett bilderna på rummet där martin Jonsson slog och sparka ihjäl Lotta Rudholm? På en kvart lyckades han solka ner hela rummet med blodstänk ifrån Lotta. Tror något liknande hänt här även om de flesta gissar på strypning. Galen svartsjuk person som ser rött och dunkar tjejen i golvet, uppåt väggarna, slår och sparkar...

Ja det verkade ha varit ett väldigt oljud ifrån lägenheten enligt grannar, låter som ett raseriutbrott med tillgängliga saker till hands som vapen.
Citera
2019-11-24, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Jo dessa är känsliga för fukt då kärnan består av MDF. Är lght inte renoverad går laminat bort.

I min erfarenhet så är både "laminatparkett" och laminatgolv väldigt känsliga för överdriven fukt, det tar inte många minuter innan det tränger igenom springorna. Typ våttorkning är den mängd det faktiskt tål men inte så mycket mer. Torkat man upp ett stort läckage inom en minut eller så så kommer nog inget hända, men ligger det längre så blir det nästan alltid någon liten missfärgning eller att träet "ställer" sig upp i skarven.
Citera
2019-11-24, 01:16
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandos
I min erfarenhet så är både "laminatparkett" och laminatgolv väldigt känsliga för överdriven fukt, det tar inte många minuter innan det tränger igenom springorna. Typ våttorkning är den mängd det faktiskt tål men inte så mycket mer. Torkat man upp ett stort läckage inom en minut eller så så kommer nog inget hända, men ligger det längre så blir det nästan alltid någon liten missfärgning eller att träet "ställer" sig upp i skarven.
Ja det är min erfarenhet med.
Citera
2019-11-24, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Jag håller med dig. Vet inte vad man ska tro, även om mycket pekar på att hon tyvärr inte lever längre. Finns säkert väääldigt många ställen att gömma en kropp på och har MGM även fått hjälp av någon kan ju kroppen flyttats rätt långt från Uddevalla också. Men jag tycker det känns konstigt alltihop. För mig kan hon lika gärna ha mördats av någon annan likaväl som att hon kan ha kidnappats och fortfarande lever likaväl som att någon annan kan ha våldtagit och misshandlat henne och hon ligger och lider nånstans likaväl som att hon själv kan ha försvunnit och håller sig borta. Dessutom har polisen sagt i media att de hoppas på att hitta henne i livet, så det finns ingen klarhet i att hon faktiskt är död och då låter det som att det inte heller finns några som helst bevis på att hon mördats.
Hon kan också ha varit rädd för MGM och någon för oss okänd person hjälper till att gömma henne. Lite långsökt tycker jag själv men ändå ett alternativ. Ja alltför långsökt kanske, men ändå.
Citera
2019-11-24, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Fotot till vänster ser mycket konstigt ut ,varför ?

Det har jag också reagerat på; att bilderna är så dåliga. Med dagens kameror och fotande i tid och otid borde det väl finnas bättre bilder är de tre (?) som delas hela tiden...? Eller hade hon verkligen inget umgänge alls med varken vänner eller familj? Om inte annat borde det finnas bilder på henne och systerbarnen/småsyskon etc...?
Citera
2019-11-24, 01:19
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Har du sett bilderna på rummet där martin Jonsson slog och sparka ihjäl Lotta Rudholm? På en kvart lyckades han solka ner hela rummet med blodstänk ifrån Lotta. Tror något liknande hänt här även om de flesta gissar på strypning. Galen svartsjuk person som ser rött och dunkar tjejen i golvet, uppåt väggarna, slår och sparkar...
Det var helt fruktansvärt. Jag tror mgm blev galen när hon inte ville konvertera ( trådsanning?) och han kände sig pressad av klanen för om det var så var det nog deras krav . Jag tror han totalt spårade ur och misshandlade henne till döds och ja isf finns det nog en hel del spår.
Citera
2019-11-24, 01:20
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja oundvikligen kommer tankarna även in på fallet Bangsuan. Hade man inte funnit kroppen (i delar) så hade ev GM gått fri.

Om W inte längre är i livet så hittas hon säkert förr eller senare. BO i Trollhättan 2013 mördades 30 juni och hittades 8 augusti. Kompisar till GM hade hjälpt till att frakta bort BO.
Citera
2019-11-24, 01:21
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Han kan skydda någon också. Därför han inte berättar. Han kan vara psykotisk eller ruva på grymma hemskheter. Eller så känner han sig bara säker på att komma undan om de inte hittar henne. Wilma är späd och inte tung. 50 kilo är ingen match för en ung stark man att bära nerför en trapp. Tunga steg låter mer som att någon förflyttar något tungt nerför en trapp i säck typ. En kropp måste läggas i en säck ganska snart om den ska vara lätt att hantera. Likstelheten gör kanske att någon vill dela på kroppen om armar och ben petar ut åt fel håll.
Senast redigerad av greta-forveten 2019-11-24 kl. 01:25. Anledning: Stavfel
Citera
2019-11-24, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Det var helt fruktansvärt. Jag tror mgm blev galen när hon inte ville konvertera ( trådsanning?) och han kände sig pressad av klanen för om det var så var det nog deras krav . Jag tror han totalt spårade ur och misshandlade henne till döds och ja isf finns det nog en hel del spår.

Det är nog en trådsanning va? Eller finns det något underlag på att det rör sig om någon religiös kurd?
Verkar dock vara så att han var rätt liten då han landade i Sverige. Runt 7 år? Nä, det är nog det gamla vanliga, svartsjuka, psykisk störning och separationsångest. Kanske hon ville avsluta relationen och då är det klippt oavsett om han är kurd, svensk eller något annat. Sjuklig svartsjuka finns ju också, men sällan slutar det i mord det gör det däremot i relationer där kvinnan vill avsluta.
Citera
2019-11-24, 01:26
Medlem
Såg klippet på Aftonbladet där man letat i Unda (camping?), skulle kroppen ha flutit dit på en vecka? Om hon hamnat i vattnet i centrala Uddevalla så tror jag att man ska leta låååångt längre ut än vid Uddevallabron. Nån expert på vattenströmmar här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in