2019-11-23, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Försökt dölja blod vilket är nästan hopplöst... Skurmaskin? Ozonmaskin eller vad den kallas för att neutralisera lukt 2kwh?
Ozon är inte orimligt. Låter knappt något alls och GM kan använda den när han är på jobbet. Tar ju dock bara bort lukt.
Citera
2019-11-23, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetmissyM
Undrar om polisen tar reda på förbrukningen av el i lägenheten? Vad för saker kan det finnas som fördubblar ens förbrukning under ett dygn?
Intressant!

Hade det varit 1995, så skulle jag säga hembrännare.

Extra värmekälla?

Måste väl nästan vara någon förbrukare som går mer eller mindre konstant, och en kraftig sådan, om man ska fördubbla förbrukningen?
Citera
2019-11-23, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hej tråden. Har inte haft tid att läsa sedan igår kväll. Vad har hänt sedan häktningen och artikeln om att polisen var i hans bostad?
Något nytt som framkommit?

Nada.
Citera
2019-11-23, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KenD
Hmm... en köttkvarn på 2 kw som ”maler” i 15 timmar...
Som låter och luktar.

Och då ska han ha avlägsnat mjuk vävnad från ben innan nedmalningsprocessen, för att sedan sitta med en skalle och benrester tillsammans med sin ca. 35kg slamfärs efteråt.

Jättesannolikt för en MENA-skit på 22 bast som skall ha bragt sin käresta om livet.
Citera
2019-11-23, 22:18
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Klorin har väll de flesta hemma och raderar DNA/blod effektivt.

Det gäller att veta hur man ska städa bara
Citera
2019-11-23, 22:18
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotAnotherSheep
Ozon är inte orimligt. Låter knappt något alls och GM kan använda den när han är på jobbet. Tar ju dock bara bort lukt.
Bilverkstäder Rekond kör dessa i bilar för att neutralisera bort lukt. Har det visat sig funnits blod kanske MGM trodde han kunde lura hundarna 😩🙈
Citera
2019-11-23, 22:19
Medlem
Med denna information om elförbrukningen så började Hjärnkontoret arbeta.

Möjligt scenario:
MGM och BO hamnar i en mer extremt bråk än det normala. Därför granne uppmärksammar skrik från hen torsdag kväll.
I detta bråk råkar MGM skada BO på sådant sätt att hon håller på att förlora livet.
Ringer sin far som kommer över för att konstatera att hon redan är död.
Istället för att utsätta sin son för ett kommande liv som trolig mördare. Skickar han iväg honom, ringer de kontakter han vet som städar upp lägenheten.

Kan förklara varför sonen har jobbat som det skulle vara ingenting. För han har blivit drillad av sin far hur han ska agera. Och eftersom han troligen inte vet mer om henne än att hon senast låg på hans golv. Så kan han sitta tyst i häktet. För han vet faktiskt inte mer.

Inte alla som litar på rättväsen som vi gör I Sverige. Många kommer från bakgrunder där korruption härjar.

Jag tror inte MGM skulle vara kapabel till att dölja en kropp såhär länge. Men om en mer erfaren vuxen man, som kanske har haft ett förflutet med liknande scenario. Så tror jag det mesta kan hända.

OM denna elförbrukning är sann. För då pekar väldigt mycket på att ett arbete har gjorts under lördagen, som troligen skulle rensa alla troliga spår för polisen.

Men ja bara mina tankar efter alla dessa sidor.
Citera
2019-11-23, 22:20
Medlem
Angående elförbrukning. En del dagar kan det verkligen dra iväg. Kyl, frys, tvättmaskin, spis, ugn, datorer. Bara kolla sin egen förbrukning på Vattenfall.se, ibland blir man bra förvånad över hur mycket man använt under en och samma dag och förstår inte hur det gick till.
Citera
2019-11-23, 22:21
Medlem
tomyhockeys avatar
jag tycker att mgm gett sig på en svag tjej med svag familj

hade mgm gett sig på en familj med samma ursprung som han då hade han bajsat på sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tirzah
Med denna information om elförbrukningen så började Hjärnkontoret arbeta.

Möjligt scenario:
MGM och BO hamnar i en mer extremt bråk än det normala. Därför granne uppmärksammar skrik från hen torsdag kväll.
I detta bråk råkar MGM skada BO på sådant sätt att hon håller på att förlora livet.
Ringer sin far som kommer över för att konstatera att hon redan är död.
Istället för att utsätta sin son för ett kommande liv som trolig mördare. Skickar han iväg honom, ringer de kontakter han vet som städar upp lägenheten.

Kan förklara varför sonen har jobbat som det skulle vara ingenting. För han har blivit drillad av sin far hur han ska agera. Och eftersom han troligen inte vet mer om henne än att hon senast låg på hans golv. Så kan han sitta tyst i häktet. För han vet faktiskt inte mer.

Inte alla som litar på rättväsen som vi gör I Sverige. Många kommer från bakgrunder där korruption härjar.

Jag tror inte MGM skulle vara kapabel till att dölja en kropp såhär länge. Men om en mer erfaren vuxen man, som kanske har haft ett förflutet med liknande scenario. Så tror jag det mesta kan hända.

OM denna elförbrukning är sann. För då pekar väldigt mycket på att ett arbete har gjorts under lördagen, som troligen skulle rensa alla troliga spår för polisen.

Men ja bara mina tankar efter alla dessa sidor.

Låter högst troligt skulle jag säga
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Bilverkstäder Rekond kör dessa i bilar för att neutralisera bort lukt. Har det visat sig funnits blod kanske MGM trodde han kunde lura hundarna 😩🙈
Tänker att vid teorin att strypning förekommit, kanske ozonen kan ta bort liklukten tillräckligt för att hundar inte ska känna den. Då finns inga spår längre helt plötsligt. Nu vet jag inte om hundar är för känsliga för att luras av detta eller om det skulle fungera i praktiken.
Citera
2019-11-23, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Polisen kan ju räkna antalet sängar och jämföra med hur många som är skrivna där...Skatteverket lär ju veta det.

Har pappan varit på förhör? Hans lägenhet, bilar och biutrymmen och arbetsplats genomsökts?
Nån som vet?

Han verkar skum och opålitlig av det lilla som har citerats av vad han har sagt hittills. "Wilma kommer hit när de har bråkat" etc etc. Varför skulle hon gå hem till HONOM??? Naturligtvis skulle hon gå till sina egna föräldrar, eller till nån kompis.

Kan vara så att hans pappa bor närmare eller erbjudit sig att stödja dem.
Medan styvmamman /syskon vill respektera deras integritet.
Folk har olika inställning helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in