2019-11-23, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetmissyM
Det ser nog inte så bra ut om han ringer o ger den infon. Då personen har info som han egentligen inte borde ha.
Sånt här gillar jag. Bra tänkt att kolla detta! Borde få löneförhöjning på studs. Är det enbart lördagen som sticker ut?
Citera
2019-11-23, 22:06
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetmissyM
Om man i vanliga fall förbrukar 10-15 kWh/dygn och helt plötsligt under ett dygn förbrukar över 40 kW, vad kan vara orsaken? En avfuktare?
Försökt dölja blod vilket är nästan hopplöst... Skurmaskin? Ozonmaskin eller vad den kallas för att neutralisera lukt 2kwh?
Citera
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Två stycken som ligger mitt i stan

Tack. Har jag förstått dig rätt då att två centralt belägna begravningsplatser inspekterats hittills? Av vem/vilka i sådant fall? Finns det fler begravningsplatser som det skulle vara befogat att man tittade närmare på tror du?
Citera
Medlem
Antar att de har span och avlyssning på
Pappan..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Precis!

Och det ser inte ut som att dem är grannar när man söker på dem heller.

Så med stor sannolikhet bor dem tillsammans..
Ja 🤨
Citera
2019-11-23, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svampmaja
Svenska polisen är ju inte utvecklingsstörda samhallsarbetare. Det som skrivs här är offentligt synligt.....
Sitter utredare dygnet runt och läser här!
Det är klart! Men om de läser alla inlägg är mer tveksamt. Skadar därför inte att tipsa om något så här viktigt om man nu har belägg för vad man säger.
Citera
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Om uppgifterna stämmer, att elförbrukningen i lägenheten gått upp med 30kwh under ett dygn. Då är nog den där lägenheten jävla urblåst på bevis. Slipat, damsugit, städat med maskiner. Inte ens en frys drar så mycket om den går järnet hela tiden.

Man får lite mörka tankar om redskap/verktyg samt en frys som går järnet... Kan vara vad som helst.

Hoppas någon kan tipsa polisen om att se över hans elförbrukning veckan när hon försvann. Lördagen den 16 speciellt.

Kan du ge exempel på något som drar så mycket då?
Citera
Medlem
Antonov14s avatar
En normal lägenhet med två personer förbrukar ca 7-10 kw/h dygn.
(Om det inte är en egen uppvärmnings anl i lägenheten).
Lägg på någon kw/h vid fler personer.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Men borde inte grannarna reagerat om de hört massa jäkla verktyg och städredskap... tänker eftersom de lägger märke till ”tunga steg” och ”bråk” 🤔

Jo det kan man ju tycka. Men det beror kanske lite på vilken tid det sker också. Stegen i trappen var mitt i natten om jag fattat rätt. Men visst.

Men med infon on elförbrukningen bör dom ju analysera hans ugn, frys, och allt annat som förbrukar mycket i lägenheten om dom går för fulla muggar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS
Antag att det vore ett extra elelement på 2000 watt som går kontinuerligt.På en timme drar det 2 Kwh.
På ett dygn blir det 24x2 Kwh. Dvs 48 kwh. Det finns folk som är frusna av sig och vill köra på med extra värme.Fast dyrt är det i längden.
Hmm... en köttkvarn på 2 kw som ”maler” i 15 timmar...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS
Jag håller med.Det är väldigt ofta som närstående är GM. I detta fall pojkvännen.Det är statistik.Men att hon befann sig på fel plats vid fel tidpunkt är inte helt osannolikt heller.Folk mördas och skjuts i stor mängd nuförtiden.Då brukar en kropp dyka upp ganska snabbt.
Fast en sak är skum är att ev kropp är försvunnen.Inget spår alls.Ev mördare vill helt klart dölja brottet och spår.Eftersom kroppen troligen skulle avslöja mördaren.

Tänker bara att kroppen faktiskt kan vara närmare än vad man tror också, ingen vet ju men det är svårt att hitta i skog och sjöar. Sen behöver kroppen inte ens finnas i Uddevalla heller.
Frågan är när han började jobba dagen efter, om det var ett dagspass så han började tidigt.. då har han haft mindre tid på sig om han inte lät kroppen ligga i lägenheten under tiden och sen fraktade bort henne under fredag eftermiddag/kväll/natt..
Citera
2019-11-23, 22:09
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack. Har jag förstått dig rätt då att två centralt belägna begravningsplatser inspekterats hittills? Av vem/vilka i sådant fall? Finns det fler begravningsplatser som det skulle vara befogat att man tittade närmare på tror du?

Jag vet inte om någon har inspekterats. Men det finns bara två begravningsplatser i uddevalla. Dessa ligger precis mitt i smeten så att säga och folk besöker dessa dagligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in