2019-11-23, 14:50
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sensei
Har ingen aning om hur denna schampo doftar, men gillar du doften av mandel så kan du testa Guerlain - L'Homme Ideal Cologne

Mandelnoten finns i nästan hela L'Homme Ideal-serien, inte bara i Cologne.
Citera
2019-11-23, 15:58
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth

Så är det. Valde just Colognen eftersom den varit så hajpad och kanske faller mest i smaken.

AdP har Mandorlo di Sicilia med mandel också. Kan inte minnas att jag skulle ha testat denna dock.
Citera
2019-11-23, 18:45
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth

Citat:
Har ingen aning om hur denna schampo doftar, men gillar du doften av mandel så kan du testa Guerlain - L'Homme Ideal Cologne
Det står organic almond milk & organic agave sap på förpackningen. Doftar sött.
Citera
2019-11-23, 19:43
Medlem
Tänkte höra vart ni köper era decants? Ifall det finns någon här i Sverige som säljer så hade det ju varit perfekt, Lite segt att behöva betala orimliga fraktkostnader. Vet att det finns flera butiker som säljer mindre samples men jag tänkte mer i 5-10ml
Citera
2019-11-23, 20:13
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Det står organic almond milk & organic agave sap på förpackningen. Doftar sött.

Kan inte minnas att jag någon gång skulle hört talas om att man använt agave i en parfym. Inte så vanligt med mandel heller... Är det nån blandning mellan "rent och fräscht" och sött?
Citera
2019-11-23, 20:28
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aventurus
Tänkte höra vart ni köper era decants? Ifall det finns någon här i Sverige som säljer så hade det ju varit perfekt, Lite segt att behöva betala orimliga fraktkostnader. Vet att det finns flera butiker som säljer mindre samples men jag tänkte mer i 5-10ml

De stora amerikanska sidorna har ibland mini och travel sprays. Tull- och moms kan tillkomma. Slapp det dock själv förra veckan..

Notino har sällan så stora. Däremot finns det ett par sidor i England som gör decants. Googla bara på "decant perfume uk". Den första träffen tillhör Greggieboy76 på Youtube som är hyfsat känd profil där inom parfym.
Citera
2019-11-23, 20:41
Medlem
Citat:
De stora amerikanska sidorna har ibland mini och travel sprays. Tull- och moms kan tillkomma. Slapp det dock själv förra veckan..

Notino har sällan så stora. Däremot finns det ett par sidor i England som gör decants. Googla bara på "decant perfume uk". Den första träffen tillhör Greggieboy76 på Youtube som är hyfsat känd profil där inom parfym.

tycker frakten är lite väl dyr från de flesta sidorna från England. USA har jag aldrig vågat köpa från pga tull och moms, förstår inte hur du slapp det nu när dom alltid tar sånt
Citera
2019-11-23, 21:40
Medlem
Citat:
Om du gillar iris, men tycker att DHI och Prada L'Homme är för starka att ha på jobbet så testa t.ex. Prada L'Homme Intense eller Valentino Uomo Intense.
Okej, tack.
Citat:

Citat:

Citat:
tycker frakten är lite väl dyr från de flesta sidorna från England. USA har jag aldrig vågat köpa från pga tull och moms, förstår inte hur du slapp det nu när dom alltid tar sånt
Jag har beställt massor från USA och har aldrig någonsin behövt betala tull, "moms" (vad är det ens? Varför skulle man behöva betala det?) eller något.
Det där med tull och skit verkar bara vara en myt.
Tycker inte att frakten är speciellt dyr heller.

Amerikanska som jag har beställt från:
www.theperfumedcourt.com , www.myperfumesamples.com .
Och från Storbritannien: www.fragrancesamplesuk.com .
Och jag har nyligen beställt från www.notino.se men har inte fått paketet än. Deras utbud är extremt begränsat, men de har många parfymer från Parfums de Marly.
Citera
2019-11-23, 21:50
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panterlon
Okej, tack.Jag har beställt massor från USA och har aldrig någonsin behövt betala tull, "moms" (vad är det ens? Varför skulle man behöva betala det?) eller något.
Det där med tull och skit verkar bara vara en myt.
Tycker inte att frakten är speciellt dyr heller.

Jag har beställt direkt från parfymtillverkare tidigare. Åkte då på moms. Men när jag beställde från en av de stora sidorna slapp jag det. När jag kollar på kartongen så ser den ganska anonym ut och en engelsk adress som avsändare istället. Paketet gick från USA via England och kanske den vägen "lurade" tullen här.

Här kan man räkna ut moms och tullavgift.
https://www.tullverket.se/sv/privat/tjansterforprivatpersoner/tullraknarenraknautvadvarankostar.4.7df61c5915510c fe9e710532.html

Fyll i kosmetika som produkt.
Citera
2019-11-23, 21:59
Medlem
Citat:
Jag har beställt direkt från parfymtillverkare tidigare. Åkte då på moms. Men när jag beställde från en av de stora sidorna slapp jag det. När jag kollar på kartongen så ser den ganska anonym ut och en engelsk adress som avsändare istället. Paketet gick från USA via England och kanske den vägen "lurade" tullen här.

https://www.tullverket.se/sv/privat/tjansterforprivatpersoner/tullraknarenraknautvadvarankostar.4.7df61c5915510c fe9e710532.html

Moms måste man alltid betala, så länge man handlar som privatperson. Jag förstår inte varför man skulle behöva betala extra moms.
Men som sagt, jag har aldrig behövt betala någon tull, extra moms, eller något skit. Så jag behöver inte kika på den där sidan, eftersom jag redan vet att det alltid är gratis för mig
Citera
2019-11-23, 22:11
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panterlon
Moms måste man alltid betala, så länge man handlar som privatperson. Jag förstår inte varför man skulle behöva betala extra moms.
Men som sagt, jag har aldrig behövt betala någon tull, extra moms, eller något skit. Så jag behöver inte kika på den där sidan, eftersom jag redan vet att det alltid är gratis för mig

Du betalar extra moms när du beställer varor från utanför EU. Kanske har vi sluppit med exemplet jag tidigare förklarade
Citera
2019-11-23, 22:21
Medlem
Citat:

Vilka är dom "stora sidorna"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in