2019-11-23, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Sen när blev detta en tråd om asyl och invandring överlag ?
En blott 17 årig tjej är mördad och du tjattrar om asyl. Det räcker med att läsa en gång om var han kommer ifrån.

Det finns ett moderatormeddelande att läsa och ta till dig innan du postar. Gör det så slipper vi dessa ideliga upprepningar om sådant som inte är trådens ämne.

Fast nu handlade det om var MGM vistats under rätt många år. Levde han och familjen gömd i Sverige så är det av intresse! Likaså om de levt och sökt asyl i annat land? Allt detta är av intresse för att förstå MGM bakgrund, psyke och mående. Det kan i förlängningen leda till svar på många frågor här. Det viktigaste, var är Wilma och vad har hänt henne?
Kan hon möjligen finnas någonstans där de gömt sig? Jag menar då om och när de ev levt som gömda i Sverige förstås!
Senast redigerad av DEF1 2019-11-23 kl. 15:54.
Citera
2019-11-23, 15:45
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexpanelen
Varför överklagar inte MGM häktningen? Är han oskyldig så tycker jag att det är väldigt konstigt

Står i media att pojkvännen var förberedd på att bli häktad. Lite som att han räknade med det. Han måste vara rätt säker på att kroppen aldrig kommer hittas får jag känslan av. När han bara sitter där i lugn och ro och nekar.
Citera
2019-11-23, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sexpanelen
Varför överklagar inte MGM häktningen? Är han oskyldig så tycker jag att det är väldigt konstigt
MGM borde överklaga häktning, utan tvivel.
Men kanske är hans allmänna ombud en ren wt-figur, en lokal sån i uddevalla? Som går åklagarmyndighetens ärenden?
Citera
2019-11-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mördar någon men är rädd om skogen, jag är skeptisk.

Eldar eventuellt upp tillhörigheter och annat potentiellt komprometterande och gömmer kroppen, men kastar mordvapnet i ett dike vid en välbesökt rastplats, jag förbluffas av resonemanget.

Ja. Brottslingar är oftast korkade, särskilt när de handlar i uppstressat tillstånd. Det gäller att försöka tänka som de. Eldar man i skogen vill man väl inte bli upptäckt, vilket är risken vid skogsbrand.
Senast redigerad av DEF1 2019-11-23 kl. 15:57.
Citera
Medlem
Har missat en stor del av inläggen här på Flashback senaste och det fylls på så ofta att jag inte hinner läsa allt. Men, vad har hänt? Vad vet man? Är det någon som vill göra en liten uppdatering med information vi har eller tror oss ha?

Jag är nyfiken på vad som finns på pojkvännen, att han häktas på sannolika skäl utan en kropp kräver helt klart en hel del bevis att han skulle vara skyldig. Vad kan detta vara tro ?
Jag gissar att man hittat sms eller annat där han uttalar sig om mordet, alternativt att han är förbannad på Wilma av någon anledning. Man kan också tittat på hälsa appen i en iPhone för att se hur han rört sig under torsdagen.. som man gjorde med Billy i mordet på tova.
Man kan också ha hittat spår i lägenheten, inköpta föremål som kan ha använts.
Eller så är det närstående, vänner som vittnat om att han kan vara skyldig.
Det är ju högst sannorlikt att hon är död och att han är mördaren. Frågan är vart han dumpat kroppen.. det är oavsett ganska tungt att bära ut en kropp i en bil ex. Även om hon inte är så stor!
Citera
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Står i media att pojkvännen var förberedd på att bli häktad. Lite som att han räknade med det. Han måste vara rätt säker på att kroppen aldrig kommer hittas får jag känslan av. När han bara sitter där i lugn och ro och nekar.

Ja men det kan ju vem som helst räkna ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Jag känner till varenda liten vrå, bara att hojta om du undrar över något
Vet du vart dem håller till nu? Har det letats mer vid dynamitbacken och Bäveån? Ska strax åka ut och leta, men jag kommer att åka mot Ljungkile till att börja med.
Citera
Medlem
Någon från Uddevalla som känner till Uddevalla bra och i synnerhet övergivna/ödehus skriva ett PM till mig? Akut!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markenswe
Jag är också fortfarande inne på detta. Har varit och letat där själv. Kommer förmodligen åka dit idag också, om någon har möjlighet att komma så hade det varit bra. Ju fler desto bättre!

Har varit längst sjön idag och gått i skogen, men finns så mycket platser kvar att söka av där så alla som kan borde definitivt åka och söka här!
Citera
2019-11-23, 15:48
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det krävs massor av ved. Massor. Och massor av brandfarlig vätska. Och tid. Betänk att kroppar innehåller mycket vätska. Går inte på en kvart.

Nu tror jag att han slängt henne i närmaste vatten, i ren panik, och därefter bränt upp lite skor och hennes läsglasögon - men misslyckades. Vi får förhoppningsvis veta så småningom vad som hänt.
Ja, en sån brasa som krävs för att bränna en kropp skulle väcka uppmärksamhet i trakten. 2 kbm bra ved som får brinna i minst två timmar. Hög temp och tid är de väsentliga faktorerna, så därför gör brännbar vätska endast nytta för att få fyr på brasan. Det hela måste ske på en plats man tar sig till med bil och släp alt mindre lastbil. Fixar man en sån sak så har man resurser, kunskap och tillgång till en avskild plats som ligger långt utanför mgm:s förmåga.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
När har polisen sagt det?
Det har citerats tidigare i tråden.
Citera
Medlem
Pajosvs avatar