2019-11-23, 15:25
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man KAN inte bränna ett lik så att det mesta försvinner i en vanlig "lägereld". Det krävs mycket högre temperaturer för sånt.

Har för mig det var någon som hade gjort det med bara bensin. Gick på tv för några år sen nått av GWs fall. Men det var längesen jag såg med så kan mycket väl minnas fel.
Citera
2019-11-23, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
För mig som inte orkar leta runt. Någon som orkar sammanfatta snabbt om denna brandsläckare?
En brandsläckare blev funnen i et dike.
Citera
2019-11-23, 15:26
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intevetjag1337
Ser ut att vara en väldigt tät skog uppe vid Tureborg? Finns det ingen möjlighet att hon ligger där uppe någonstans?

Hur som helst så måste MGM haft något fordon om han ska ha kunnat transporterar bort kroppen en bit ifrån hemmet annars har han fått hjälp.
Men som jag har påpekat tidigare så tror jag tyvärr hon ligger i vattnet.
Väldigt svårt att se detta som planerat, svartsjukedrama som gick för långt MGM stressad, panikslagen och fylld med ånger dumpar henne i närheten av hemmet antingen i vattnet eller i närmsta skog.

Inte speciellt tät. Skogen där är en samlingsplats för alla pundare på sommaren.
Citera
2019-11-23, 15:26
Medlem
Vart kommer källan ifrån att hon eventuellt var på en fest? Vart var festen? Hennes telefon? Snapchat historik?
Citera
2019-11-23, 15:28
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Har för mig det var någon som hade gjort det med bara bensin. Gick på tv för några år sen nått av GWs fall. Men det var längesen jag såg med så kan mycket väl minnas fel.

Det går, men det kräver rejäla brasor och rejält med tid.. att få en kropp förkolnad är en grej, men att få den att försvinna är inget man gör över "grilla-korv-eld", som bilderna tycks visa.

Lutar bra mycket mer åt random eld eller på sin höjd få bevis att försvinna.
Citera
2019-11-23, 15:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vart kommer källan ifrån att hon eventuellt var på en fest? Vart var festen? Hennes telefon? Snapchat historik?
Polisen säger att dom har förhört festdeltagarna. Så jag antar att polisen är en av källorna.
Citera
2019-11-23, 15:29
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Grannen tyckte hon var klädd för fest. That's it.
Citera
2019-11-23, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte alls svårt att tänka sig att de inte har sådana hundar med i eftersöket, de är inte utbildade på att markera likdoft, ej heller kvalitetssäkrade för det samma, varken hund eller förare.

Numera är det nog bara poliser och arkeologer som har hundar som specialtränats för eftersök på mänskliga kvarlevor. Sjöberg, som var ägare till kelpien Zampo, var dock först i Sverige med en sådan tränad och certifierad hund. Zampo var tränad i Skottland för Kustbevakningens sökande av drunkningsoffer utmed den nordliga Atlantkusten. Det var Sjöberg som s.a.s. introducerade första "likhunden" i Sverige. Tycker den skotska kustbevakningens kvalitetstest räcker bra som certifiering. Sjöbergs arbetsgivare (Försvaret) var i huvudsak intresserade av vakt- och bevakningshundar. Men efter Zampos bedrifter, särskilt i de s.k. Quick-utredningarna under 1990-talet, så vaknade polisens intresse för denna sökinriktning. Vi känner alla till hur duktiga de tre hundarna var i sökandet ute över vatten i Køgebukten 2018, då Madsen mördat Kim Wall. Den äldsta av de tre hundarna gick i "pension" nu våren 2019 vilket stämmer bra med hur "snabbt" Polisens Tjänstehundssektion kunnat träna upp egna "likhundar"

Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo
Privata sökhundar är ute. Hundar som bla tävlar på Elitnivå är ute. Dom gör även uppletanden.... Så som plånböcker,nycklar ,vantar osv.
Så dom letar människor och föremål. Vet att det finns några riktigt skarpa privata hundar ute idag. sen kan ju även viltspårarna snappa upp.

Mycket skönt att höra om elithundarna ute och hjälper till. Vilket bra tillfälle för dessa ekipage att få arbeta så här. Jag gissar att polisledningen är mycket medvetna om vilka hundar och hundförare som är ute i söker i detta trista november väder och allvarliga fall.
Citera
2019-11-23, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi behöver väl inte grotta ner oss i det, när frågan handlar om det ologiska i att ha en brandsläckare till hands när man har för avsikt att elda upp så mycket man bara kan?

Frågan handlar väl om brandsläckaren som mordvapen..

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Säkert nån som vet här. Det jag vill minnas är att brandsläckaren INTE låg i nära anslutning till bränderna. Men jag kan minnas fel.

Vill minnas detsamma. De brända skorna t.ex hittades i Uddevalla medan brandsläckaren hittades i Ljungkile?

Citat:

En granne som mötte Wilma tyckte att hon såg festklädd ut.
Citera
2019-11-23, 15:31
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TealSeamTix
Det går, men det kräver rejäla brasor och rejält med tid.. att få en kropp förkolnad är en grej, men att få den att försvinna är inget man gör över "grilla-korv-eld", som bilderna tycks visa.

Lutar bra mycket mer åt random eld eller på sin höjd få bevis att försvinna.

Ok, tack för infon.
Vet du plats på elden?
Citera
2019-11-23, 15:32
Medlem
tomyhockeys avatar
jobbar man på hemtjänsten så har han en telefonn som tillhör Uddevalla kommun som kan spåras
men jag tror mordet var väl planerad tid plats och metod och resväg
Citera
2019-11-23, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Polisen säger att dom har förhört festdeltagarna. Så jag antar att polisen är en av källorna.
När har polisen sagt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in