2019-11-23, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Har för mig det var någon som hade gjort det med bara bensin. Gick på tv för några år sen nått av GWs fall. Men det var längesen jag såg med så kan mycket väl minnas fel.
Det krävs massor av ved. Massor. Och massor av brandfarlig vätska. Och tid. Betänk att kroppar innehåller mycket vätska. Går inte på en kvart.

Nu tror jag att han slängt henne i närmaste vatten, i ren panik, och därefter bränt upp lite skor och hennes läsglasögon - men misslyckades. Vi får förhoppningsvis veta så småningom vad som hänt.
Citera
Medlem
Peyzs avatar
Finns det några alternativa förklaringar till vad som har hänt?
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/fortsatt-s%C3%B6kande-efter-sp%C3%A5r-fr%C3%A5n-wilma-1.20687649

Händelserapporten lär röra detta, ett facebookinlägg jag uppmärksammade i Tisdags:

Från adressen där denne Kerstin bor och ska ha sett en tjej, finns en småbåtshamn som verkar blivit genomsökt i samband med att Kerstin då lämnat in sitt tips.

Fast han blir ju anhållen för mord, brottsrubriceringen är väl mord. En levande flicka, det borde ju mer bli människorov.

MGM hade ju förhörts i telefon före gripandet, undrar om denna händelserapport har att göra med en uppenbar lögn av något slag.

Spekulation.
Citera
2019-11-23, 15:34
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Hur lång tid tar det att dra med bil från Uddevalla till Norge?
Tullarna i Norge är på hugget... Det går bort
Citera
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Ok, tack för infon.
Vet du plats på elden?

Ingen aning tyvärr, söker själv efter viktiga platser så man kan, via nätet, skapa sig en riktig uppfattning om var polisen sökt och var de hålls nu och var man VET att de hittat fynd.. om man vet platser för det?

Är inte från området, så alltid bra att få en överblick över området, om så bara via nätet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
W har eventuellt varit på fest på onsdagskvällen. En granne såg och hälsade på henne i trapphuset och uppfattade W som "festklädd".

W har varit i kontakt med sin familj på torsdagen (tror jag), och varit synlig utomhus i Walkensborgsområdet. På kvällen/natten hör grannar bråk och dunsar ifrån MGMs lägenhet, och senare på natten hör granne dunsar/"tunga steg" i trapphuset.

W försvann torsdagkväll......

När hon kom tillbaka hem från festen blev det bråk ...
Citera
2019-11-23, 15:35
Medlem
Hon har ju garanterat snapchat, borde finnas mycket information på hennes telefon.
Vart hon har befunnit sig och vad hon har gjort.
Tycker också att grannarna borde ha hört något gräl och skrik vid händelsen om detta utspelade sig i bostaden.
Men det har väl bara framkommit att det var tunga steg i trapphuset?
Citera
Medlem
Vi får tänka på att det inte är någon smart mördare. Han lär ha lämnat några spår efter sig.
Citera
Medlem
Skumt att MGM nekar till brott, samtidigt som han inte vill överklaga häktningsbeslutet..
Citera
2019-11-23, 15:36
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TealSeamTix
Ingen aning tyvärr, söker själv efter viktiga platser så man kan, via nätet, skapa sig en riktig uppfattning om var polisen sökt och var de hålls nu och var man VET att de hittat fynd.. om man vet platser för det?

Är inte från området, så alltid bra att få en överblick över området, om så bara via nätet.

Jag känner till varenda liten vrå, bara att hojta om du undrar över något
Citera
2019-11-23, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intevetjag1337
Hon har ju garanterat snapchat, borde finnas mycket information på hennes telefon.
Vart hon har befunnit sig och vad hon har gjort.
Tycker också att grannarna borde ha hört något gräl och skrik vid händelsen om detta utspelade sig i bostaden.
Men det har väl bara framkommit att det var tunga steg i trapphuset?
Har telefonen hittats?
Citera
2019-11-23, 15:38
Medlem
zoomlanders avatar
föräldrars förråd, arbetsplatser, vänner till mgm deras förråd, kusiner mm. kolla allah.

jag har en bit till uddevalla men funderar på att åka dit o hjälpa till. hade gjort kaoz med de jävla araberna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in