Citat:
Ok fast enlig obducenten som av Epstein's bror anställdes , så ska han efter många år i branschen sagt att det är väldigt ovanligt att det benet går av utav att ta självmord, eftersom att man måste ta i väldigt mycket hårdare än vad som sker av hängning. Men det är väl som du säger, det handlar väl om olika åsikter och vad man vill tro. Men den anställde obducenten skulle tydligen vara så duktig och erkänd i sitt yrke så HBO använde honom för nån detektiv serie som går där. Så jag tror mer på hans ord än den första obducentens uttalanden. Om jag inte minns fel handlade det om att tungbenet var krossat på Epstein - en ovanlig följdskada vid självmord - dock en skada som blir allt vanligare desto äldre personen är, och Epstein var ju inte direkt pur-ung. Ovanligt vad det verkar, men inte på något sätt omöjligt med andra ord - därav har det rådet en hel del tjafsande mellan olika åsikter i den frågan.
Citat:
Ja fast dom här fallet är väl inte riktigt samma sak? Eller? Iallafall inte den sista. Där har du ju ett däck som fortsätter att dra åt och strypa hårdare.
Michael Hutchence var sångare i ett mycket framgångsrikt band som hette INXS, han dog genom att hänga sig i ett skärp i ett dörrhandtag. Vissa uppgifte säger att det var en olycka eftersom han tydligen gärna ägnade sig åt "autoerotisk asfyxi" - dvs sex/onani i kombination med strypning..
Duncan var lite mer långsökt - hon var en världsberömd dansare som ströps när hennes scarf fastande i hjulet på bilen hon körde. Egentligen irrelevant här eftersom det blir som en extra part som ströp henne - men jag kunde inte låta bli att nämna ett sånt öde :-)
Duncan var lite mer långsökt - hon var en världsberömd dansare som ströps när hennes scarf fastande i hjulet på bilen hon körde. Egentligen irrelevant här eftersom det blir som en extra part som ströp henne - men jag kunde inte låta bli att nämna ett sånt öde :-)
Sen så undrar jag vad du tror att Epstein skulle ha använt som snara? Och vart ska han ha knutit den?
Citat:
Alex Acosta påstår detta. Nu minns jag inte om han var åklagaren eller domaren vid tidpunkten, men han har i intervjuer sagt att han fick till sig att Epstein skulle tillhöra/jobba med underrättelse. Och därför undkom fängelse. Menar du att han ljuger? Eller så var du kanske inte medveten om att han skulle ha sagt så? Han kan ju absolut ljuga för att undkomma ansvar, men någon har fått domaren/åklagaren att avstå att straffa honom. Då är systemet mer korrupt än om han tillhörde underrättelse.
]Nja, det var det väl inte alls vad vi vet? Epstein hade onekligen kontakter mycket högt upp och han kom undan helt horribelt billigt, men åtalen gällde enbart honom själv och hans övergrepp mot flickor.
Allt det här stinker nåt så enormt. Inget är vad det verkar. Kanske är det till och med så att Epstein är ute och lever livet undangömd nånstans. Det skulle absolut inte vara omöjligt.