2019-11-23, 14:17
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om jag inte minns fel handlade det om att tungbenet var krossat på Epstein - en ovanlig följdskada vid självmord - dock en skada som blir allt vanligare desto äldre personen är, och Epstein var ju inte direkt pur-ung. Ovanligt vad det verkar, men inte på något sätt omöjligt med andra ord - därav har det rådet en hel del tjafsande mellan olika åsikter i den frågan.
Ok fast enlig obducenten som av Epstein's bror anställdes , så ska han efter många år i branschen sagt att det är väldigt ovanligt att det benet går av utav att ta självmord, eftersom att man måste ta i väldigt mycket hårdare än vad som sker av hängning. Men det är väl som du säger, det handlar väl om olika åsikter och vad man vill tro. Men den anställde obducenten skulle tydligen vara så duktig och erkänd i sitt yrke så HBO använde honom för nån detektiv serie som går där. Så jag tror mer på hans ord än den första obducentens uttalanden.

Citat:
Michael Hutchence var sångare i ett mycket framgångsrikt band som hette INXS, han dog genom att hänga sig i ett skärp i ett dörrhandtag. Vissa uppgifte säger att det var en olycka eftersom han tydligen gärna ägnade sig åt "autoerotisk asfyxi" - dvs sex/onani i kombination med strypning..

Duncan var lite mer långsökt - hon var en världsberömd dansare som ströps när hennes scarf fastande i hjulet på bilen hon körde. Egentligen irrelevant här eftersom det blir som en extra part som ströp henne - men jag kunde inte låta bli att nämna ett sånt öde :-)
Ja fast dom här fallet är väl inte riktigt samma sak? Eller? Iallafall inte den sista. Där har du ju ett däck som fortsätter att dra åt och strypa hårdare.

Sen så undrar jag vad du tror att Epstein skulle ha använt som snara? Och vart ska han ha knutit den?
Citat:
]Nja, det var det väl inte alls vad vi vet? Epstein hade onekligen kontakter mycket högt upp och han kom undan helt horribelt billigt, men åtalen gällde enbart honom själv och hans övergrepp mot flickor.
Alex Acosta påstår detta. Nu minns jag inte om han var åklagaren eller domaren vid tidpunkten, men han har i intervjuer sagt att han fick till sig att Epstein skulle tillhöra/jobba med underrättelse. Och därför undkom fängelse. Menar du att han ljuger? Eller så var du kanske inte medveten om att han skulle ha sagt så? Han kan ju absolut ljuga för att undkomma ansvar, men någon har fått domaren/åklagaren att avstå att straffa honom. Då är systemet mer korrupt än om han tillhörde underrättelse.

Allt det här stinker nåt så enormt. Inget är vad det verkar. Kanske är det till och med så att Epstein är ute och lever livet undangömd nånstans. Det skulle absolut inte vara omöjligt.
Citera
2019-11-23, 17:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Sen så undrar jag vad du tror att Epstein skulle ha använt som snara? Och vart ska han ha knutit den?
Har för mig att det sas att han använde lakanet och fäste det i sängen/en sängstolpe..

Citat:
Alex Acosta påstår detta. Nu minns jag inte om han var åklagaren eller domaren vid tidpunkten, men han har i intervjuer sagt att han fick till sig att Epstein skulle tillhöra/jobba med underrättelse. Och därför undkom fängelse. Menar du att han ljuger? Eller så var du kanske inte medveten om att han skulle ha sagt så? Han kan ju absolut ljuga för att undkomma ansvar, men någon har fått domaren/åklagaren att avstå att straffa honom. Då är systemet mer korrupt än om han tillhörde underrättelse.

Allt det här stinker nåt så enormt. Inget är vad det verkar. Kanske är det till och med så att Epstein är ute och lever livet undangömd nånstans. Det skulle absolut inte vara omöjligt.

Acosta ska ha sagt nåt åt det hållet som förklaring när han anställdes av Trump - men sen dess har han - vad jag vet - vägrat att kommentera saken...
That smells suspiciously like a BS excuse concocted by Acosta to explain away his horrid sweetheart plea deal for Epstein and preserve his chances of becoming Trump’s pick at Labor. “I wanted to prosecute him but I couldn’t. The Men In Black needed him! Very hush-hush!”
men visst - inte är det omöjligt, dock verkar det helt saknas bevis för påståendet..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-11-23 kl. 17:50.
Citera
2019-11-30, 14:21
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Har för mig att det sas att han använde lakanet och fäste det i sängen/en sängstolpe..
Så vart menar du att den kraften, och trycket som knäckte tungbenet ska ha kommit ifrån? Hade kunnat köpa det, om han hängde sig själv från nån höjd, men att strypa sig själv till döds från sängen torde väl inte generera den kraft att tungbenet ska gå av. Eller?

Jag håller fortfarande vid den anställda obducentens expertis om att det ska till ett jävla tryck för tungbenet ska åka av. Och att han ska ha mördats.

Citat:
]Acosta ska ha sagt nåt åt det hållet som förklaring när han anställdes av Trump - men sen dess har han - vad jag vet - vägrat att kommentera saken...
That smells suspiciously like a BS excuse concocted by Acosta to explain away his horrid sweetheart plea deal for Epstein and preserve his chances of becoming Trump’s pick at Labor. “I wanted to prosecute him but I couldn’t. The Men In Black needed him! Very hush-hush!”
men visst - inte är det omöjligt, dock verkar det helt saknas bevis för påståendet..

Ja det kan absolut vara så att han ljuger. Men borde inte en utredning startas för att granska varför Epstein undkom straff? Om man nu inte tror att det var för att han tillhörde underrättelse som han kom undan.
Citera
2019-11-30, 14:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så vart menar du att den kraften, och trycket som knäckte tungbenet ska ha kommit ifrån? Hade kunnat köpa det, om han hängde sig själv från nån höjd, men att strypa sig själv till döds från sängen torde väl inte generera den kraft att tungbenet ska gå av. Eller?
Ingen aning - jag får lita på läkarna som hävdar det eftersom jag inte själv har den specialkunskapen. Men om man tänker på hans ålder och hur äldre kan bli så bensköra så lårben och annat går av för minsta snedsteg så finner djag det inte direkt osannolikt att det inte krävdes några jättekrafter.

Citat:
Jag håller fortfarande vid den anställda obducentens expertis om att det ska till ett jävla tryck för tungbenet ska åka av. Och att han ska ha mördats.
Jag märker det. Själv låter jag det vara osagt tills mer fakta ligger på bordet..

Citat:
Ja det kan absolut vara så att han ljuger. Men borde inte en utredning startas för att granska varför Epstein undkom straff? Om man nu inte tror att det var för att han tillhörde underrättelse som han kom undan.
Vet inte - vem skulle tillsatt den utredningen?
Citera
2019-11-30, 15:52
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ingen aning - jag får lita på läkarna som hävdar det eftersom jag inte själv har den specialkunskapen. Men om man tänker på hans ålder och hur äldre kan bli så bensköra så lårben och annat går av för minsta snedsteg så finner djag det inte direkt osannolikt att det inte krävdes några jättekrafter.
Jo absolut men så gammal var inte Epstein. Gubbar som blir så sköra brukar väl bli det när dom närmar sig typ 80 år. Finns säkert fall där nån är 60 och varit så skör i skelettet. Men det torde tillhöra ovanligheterna. Min lekmanna gissning.

Du skrev att du får lita på läkarna, vilka läkare?

Citat:
Jag märker det. Själv låter jag det vara osagt tills mer fakta ligger på bordet..
visserligen har du rätt i att man bör låta det vara osagt tills man vet mera, men du har ju själv tydligen köpt den officiella storyn om att han ska ha tagit sitt liv.

Citat:
Vet inte - vem skulle tillsatt den utredningen?
Det undrar jag med, men nån borde väl finna det hela märkligt och vilja undersöka det hela. Undkom Epstein sitt straff för att domaren var korrupt och blev betald för att ge honom den sweet dealen som han nu fick, eller talar Acosta sanning och Epstein verkligen tillhörde underrättelse. Oavsett så borde det undersökas djupare.
Citera
2019-11-30, 16:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jo absolut men så gammal var inte Epstein. Gubbar som blir så sköra brukar väl bli det när dom närmar sig typ 80 år. Finns säkert fall där nån är 60 och varit så skör i skelettet. Men det torde tillhöra ovanligheterna. Min lekmanna gissning.
Ja, jag gissar också lite utifrån vad jag läst, t.ex:
Faktum är att var fjärde man över 50 någon gång kommer att få en fraktur på grund av osteoporos. Det innebär att risken för osteoporos är större än risken för prostatacancer.
Epstein var 66 år...
http://www.bristguiden.se/vad-ar-ost...poros-hos-man/

Citat:
Du skrev att du får lita på läkarna, vilka läkare?
Obducenten Barbara Sampson t.ex.:
The hyoid can break when a person dies by hanging, particularly when a person is older. But it can also provide tell-tale clues that a person was strangled.
Barbara Sampson, New York City's chief medical examiner who is handling Epstein's autopsy, said that the discovery of the broken hyoid doesn't determine anything. The cause of the financier's death is still pending.
https://eu.usatoday.com/story/news/h...er/2017579001/
Citat:
visserligen har du rätt i att man bör låta det vara osagt tills man vet mera, men du har ju själv tydligen köpt den officiella storyn om att han ska ha tagit sitt liv.
Varför säger du det? Jag har inte tagit ställning vare sig för eller emot självmord.

Citat:
Det undrar jag med, men nån borde väl finna det hela märkligt och vilja undersöka det hela. Undkom Epstein sitt straff för att domaren var korrupt och blev betald för att ge honom den sweet dealen som han nu fick, eller talar Acosta sanning och Epstein verkligen tillhörde underrättelse. Oavsett så borde det undersökas djupare.
Förhoppningsvis görs det nu, men jag vet inte..
Citera
2019-11-30, 16:19
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ja, jag gissar också lite utifrån vad jag läst, t.ex:
Faktum är att var fjärde man över 50 någon gång kommer att få en fraktur på grund av osteoporos. Det innebär att risken för osteoporos är större än risken för prostatacancer.
Epstein var 66 år...
http://www.bristguiden.se/vad-ar-ost...poros-hos-man/

Obducenten Barbara Sampson t.ex.:
The hyoid can break when a person dies by hanging, particularly when a person is older. But it can also provide tell-tale clues that a person was strangled.
Barbara Sampson, New York City's chief medical examiner who is handling Epstein's autopsy, said that the discovery of the broken hyoid doesn't determine anything. The cause of the financier's death is still pending.
https://eu.usatoday.com/story/news/h...er/2017579001/

Varför säger du det? Jag har inte tagit ställning vare sig för eller emot självmord.

Förhoppningsvis görs det nu, men jag vet inte..
Det är väl en stor skillnad på att få frakturer på ben och andra skelletdelar som överansträngs, och ett litet ben bakom strupen som sägs vara svår att bryta.

Okej det var som jag trodde, det var häktets obducent som åsyftades av dig. När du skrev läkare så trodde jag att du menade att fler än henne hade uttalat sig i ämnet och gett henne medhåll. Sen så säger hon att den går av vid hängning, men han hängde inte sig själv ju.

Ok då ber jag om ursäkt för att jag antog att du hade köpt den officiella storyn.
Citera
2019-11-30, 16:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är väl en stor skillnad på att få frakturer på ben och andra skelletdelar som överansträngs, och ett litet ben bakom strupen som sägs vara svår att bryta.
Tydligen inte om man ska lita på t.ex. obducenten..

Citat:
Okej det var som jag trodde, det var häktets obducent som åsyftades av dig. När du skrev läkare så trodde jag att du menade att fler än henne hade uttalat sig i ämnet och gett henne medhåll.
Jodå, det finns förstås fler.
Such injuries can occur in a suicide by hanging, especially in older people like the financier, who was 66.
...
Marcella Sorg, a forensic anthropologist, cautioned against drawing any direct conclusions solely from the fact that Mr. Epstein’s hyoid bone was broken.

“It’s not a slam dunk,” said Ms. Sorg, who teaches at the University of Maine and does forensic work in various states. In an interview, she said a broken hyoid is “a sign of neck trauma. Neck trauma can occur due to a strangulation. It can also occur during a suicide hanging.”
...
Dr. Burton Bentley II, the head of Elite Medical Experts, a consulting firm based in Arizona, said a broken hyoid bone was not strong enough evidence to determine a cause of death.
https://www.nytimes.com/2019/08/15/n...tein-neck.html

Citat:
Sen så säger hon att den går av vid hängning, men han hängde inte sig själv ju.
Jasså? Hur gick det till då?

Citat:
Ok då ber jag om ursäkt för att jag antog att du hade köpt den officiella storyn.
Ingen fara. Jag gör ju oftast det enligt vad de flesta här påstår...
Citera
2019-11-30, 17:00
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Tydligen inte om man ska lita på t.ex. obducenten..

Jodå, det finns förstås fler.
Such injuries can occur in a suicide by hanging, especially in older people like the financier, who was 66.
...
Marcella Sorg, a forensic anthropologist, cautioned against drawing any direct conclusions solely from the fact that Mr. Epstein’s hyoid bone was broken.

“It’s not a slam dunk,” said Ms. Sorg, who teaches at the University of Maine and does forensic work in various states. In an interview, she said a broken hyoid is “a sign of neck trauma. Neck trauma can occur due to a strangulation. It can also occur during a suicide hanging.”
...
Dr. Burton Bentley II, the head of Elite Medical Experts, a consulting firm based in Arizona, said a broken hyoid bone was not strong enough evidence to determine a cause of death.
https://www.nytimes.com/2019/08/15/n...tein-neck.html

Jasså? Hur gick det till då?

Ingen fara. Jag gör ju oftast det enligt vad de flesta här påstår...
När jag tänker på att hänga sig själv så tänker jag att man har knutit nåt i taket, och att när msn sen har släppt sig själv så gör vikten och gravitation sitt, och däri uppstår tillräckligt med kraft för att få halsbenet brutet. Att knyta lakanen på sängkanten och strypa sig till döds kan väl inte det heller heta hängning - eller? Det är ju inte riktigt samma sak dom två metoderna emellan. Kanske heter det hängning i bägge fallen, men i det sistnämnda så torde det vara ännu svårare att bryta halsbenet. Nu vet jag inget alls om hur tålig eller inte halsbenet är, men den anställde obducenten hsde sagt att det inte är lätt att få den bruten. Om jag minns det rätt så hade den anställde obducenten sett 50 000 fall under åren som obducent och ansåg att det är ovanligt/omöjligt.

Jaja snake, jag tackar för dina svar. Alltid trevligt att diskutera med dig.
Citera
2019-11-30, 17:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
När jag tänker på att hänga sig själv så tänker jag att man har knutit nåt i taket, och att när msn sen har släppt sig själv så gör vikten och gravitation sitt, och däri uppstår tillräckligt med kraft för att få halsbenet brutet. Att knyta lakanen på sängkanten och strypa sig till döds kan väl inte det heller heta hängning - eller? Det är ju inte riktigt samma sak dom två metoderna emellan.
Jag håller med dig, det känns intuitivt som om det borde vara ”rycket” som knäcker tungbenet - men det kanske är ryckningar i kroppen när ”repet” dragits åt? Jag vet inte, och eftersom läkarna verkar osäkra tänker inte jag heller uttala mig säkert..
Citat:
Kanske heter det hängning i bägge fallen, men i det sistnämnda så torde det vara ännu svårare att bryta halsbenet. Nu vet jag inget alls om hur tålig eller inte halsbenet är, men den anställde obducenten hsde sagt att det inte är lätt att få den bruten. Om jag minns det rätt så hade den anställde obducenten sett 50 000 fall under åren som obducent och ansåg att det är ovanligt/omöjligt.

Jaja snake, jag tackar för dina svar. Alltid trevligt att diskutera med dig.
Tack detsamma, du är en av få här som verkar kunna uppföra sig (därmed inte sagt att jag alltid gör det..)
Citera
2020-04-15, 19:34
Medlem
Ev1ld1cks avatar
Mouthy Buddah har länkat ihop en del händelser kring PG och framförallt Alefantis och Co.

Verkar vara nåt vidrigt på spåren.

https://youtu.be/m4uPgLMVI_g
Citera
2020-04-23, 20:36
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ev1ld1ck
Mouthy Buddah har länkat ihop en del händelser kring PG och framförallt Alefantis och Co.

Verkar vara nåt vidrigt på spåren.

https://youtu.be/m4uPgLMVI_g

Mouthy Buddha är sannolikt för nära någon slags sanning, YT har tagit ner videon.

Den finns däremot att se på bitchute: https://www.bitchute.com/video/m4uPgLMVI_g/

Jag tyckte den var sevärd. Välgjord dokumentär. Harvey Weinstein är en fågelunge jämfört med dessa as. Hoppas verkligen de exponeras förr eller senare. Men det ser inte så ut.

En annan dokumentär i samma ämne är Out of Shadows: https://www.bitchute.com/video/Y61HzoqQ36l2/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in