2019-11-23, 13:50
Medlem
Meeraks avatar
Känns som att hela Västra Götaland är aktiv i sökningen på Wilma, fokusen har landat på sjöarna runt om staden och ännu inga direkta spår har hittats som leder till Wilma.

Spenderade några minuter på googlemaps för att gå igenom de teorier jag har kring försvinnandet på Wilma har jag kommit fram till att:
Om man söker på adressen Göteborgsvägen 23C (tillhör MGM) och drar med musen till Junogatan 18 (en ganska sliten båtplats lättare att se vad jag menar om man använder Satellit bild)

Så ser detta ut som ett intressant ställe för att göra sig av med "liket" det är ett mycket tyst och obelyst område efter klockan 21.00 (då Ica kvantum stängs)

Länken nedan visar vart jag menar

https://imgur.com/a/e9CYp8y
Citera
2019-11-23, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vad är det som lutat åt Ljungskile egentligen?
En brandsläckare i ett dike. Läst det i GT tror jag.
Citera
2019-11-23, 13:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jag läste att nån anmälde att det låg en brandsläckare i ett dike, och den låg inte där i fredags. Tror du T-bone steak man hade med sig brandsläckare ut i skogen för att släcka en eventuell skogsbrand när han brände Wilmas kropp? Nä, polisen släppte Ljugskile spåret.

Jag tror ingenting om brandsläckare, konstaterar bara att åklagaren grundar sin häktningsframställan delvis på något som har med Ljungskile att göra.

Däremot så tror jag att MGM har haft hjälp om något i Ljungskile har med W att göra.

Har MGM lånat ett fordon av någon, hur tog han sig till Ljungskile om han nu har varit där?
Citera
2019-11-23, 13:53
Medlem
Igår var ju polisen vid MGM’s bostad och tog sig in i något utrymme i källaren (minns ej exakt vad det var). Kan det alltså vara så att polisen inte har gått igenom källare/vind/soprum/cykelrum m.m innan igår? Är det isf inte jävligt mysko?

Är det någon som vet ngt mer om pappan? Jag tar för givet att han är hörd ang vart han befann sig under dessa dygn och att även hans mobil och bilar är kollade. Och iom att han inte är anhållen så kan de inte koppla honom till mordet. Eller hur tänker ni?

En tanke jag har är att W kanske inte ens var dumpad innan MGM anhölls? Kroppen var kanske bara gömd och sen har någon annan haft hur mkt tid som helst att göra sig av med den långt bort i tjotahejti?
Citera
2019-11-23, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Kan jakthundar användas till människosök?

Ja, om de har grundläggande lydnadskurser på SBK och fått träna "spår och rapport". Men det är sällsynt att vältränade jakthundar används för sök efter försvunna människor, levande eller döda. I allmänhet är jakthundar, olika kategorier, familjehundar under perioder då jakt inte pågår. Då är husse och matte ute och går med sina hundar i koppel som vilka andra hundar som helst. Jag har lite svårt att tänka mig att MP och FIKK har medsökanden som kommer med ställande älg- och björnhundar eller drivande taxar eller grythundar.
Citera
2019-11-23, 13:57
Medlem
Om det stämmer att man brutit upp golv så har man sannolikt hittat blod på golvet. Förmodligen har han försökt att städa efter mordet. Luminol är ju ett bra medel som kan användas för att upptäcka blodet och i vissa fall bryter man upp ett trägolv för att se mängden samt kunna individbestämma blodet.

Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Kanske en hund markerade där? Tror inte de bryter upp golv på måfå så att säga.
Citera
2019-11-23, 13:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meerak
Känns som att hela Västra Götaland är aktiv i sökningen på Wilma, fokusen har landat på sjöarna runt om staden och ännu inga direkta spår har hittats som leder till Wilma.

Spenderade några minuter på googlemaps för att gå igenom de teorier jag har kring försvinnandet på Wilma har jag kommit fram till att:
Om man söker på adressen Göteborgsvägen 23C (tillhör MGM) och drar med musen till Junogatan 18 (en ganska sliten båtplats lättare att se vad jag menar om man använder Satellit bild)

Så ser detta ut som ett intressant ställe för att göra sig av med "liket" det är ett mycket tyst och obelyst område efter klockan 21.00 (då Ica kvantum stängs)

Länken nedan visar vart jag menar

https://imgur.com/a/e9CYp8y

Exakt.

Från området öster om bron( Göteborgsvägen) över vattnet och till den plats som du pekar ut, rimliga dumpningsplatser om MGM inte hade tillgång till fordon.
Citera
2019-11-23, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror ingenting om brandsläckare, konstaterar bara att åklagaren grundar sin häktningsframställan delvis på något som har med Ljungskile att göra.

Däremot så tror jag att MGM har haft hjälp om något i Ljungskile har med W att göra.

Har MGM lånat ett fordon av någon, hur tog han sig till Ljungskile om han nu har varit där?
Hon redogjorde förmodligen för vad polisen hade gjort hittills. Om T nämnt Ljugskile i förhör har han försökt vilseleda = skäl för häktning.
Citera
2019-11-23, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
gp.se citat;

När åklagaren Caroline Fransson lade fram sin bevisning under fredagens häktningsförhandling var utöver uppgifter från bland annat förhör vad GP erfar även information från en händelserapport som polisen skrivit från Ljungskile en del av bevisningen.

Vad sjuttsingen kan det här handla om?

Har polisen gjort fynd i Ljungskile som kan läggas MGM till last?

Att kurden stoppats i en trafikkontroll: olovlig körning pga avsaknad av körkort?

Eller kört påverkad?

Tippar hursomhelst på att det är nåt trafikrelaterat.
Citera
2019-11-23, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Ja, om de har grundläggande lydnadskurser på SBK och fått träna "spår och rapport". Men det är sällsynt att vältränade jakthundar används för sök efter försvunna människor, levande eller döda. I allmänhet är jakthundar, olika kategorier, familjehundar under perioder då jakt inte pågår. Då är husse och matte ute och går med sina hundar i koppel som vilka andra hundar som helst. Jag har lite svårt att tänka mig att MP och FIKK har medsökanden som kommer med ställande älg- och björnhundar eller drivande taxar eller grythundar.
Tror du menar "apport"

Ruttnande kött, djur eller människa, älskar alla hundar och de söker sig till det om det finns i närheten. På livesändningen hade man med flera privathundar. En irländsk setter (stående fågelhund) och nån sorts staffe såg jag också.

Man tar nog med sin hund vare sig det är en tax eller terrier. Det viktigaste är att de har en nos med luktsinne.
Senast redigerad av Picasso2 2019-11-23 kl. 14:04.
Citera
2019-11-23, 14:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge

Inte alls svårt att tänka sig att de inte har sådana hundar med i eftersöket, de är inte utbildade på att markera likdoft, ej heller kvalitetssäkrade för det samma, varken hund eller förare.
Citera
2019-11-23, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
En brandsläckare i ett dike. Läst det i GT tror jag.
förstår inte vad den skulle ha med dådet att göra. Mycket diverse skräp som ligger i våra diken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in