2019-11-23, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Tror inte klanen skulle sälja honom för 50k.
Nu kommer det ju aldrig hända att polisen går ut med belöning. Har aldrig hänt i Sverige tidigare vad jag kan minnas. Här är de brottslingarna som håller i släggan.
Citera
2019-11-23, 12:37
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Ännu en dag... måste börja hända nåt snart.

Polisens presstalesperson Anna Göransson säger att anledningen till att de letar vid framför allt terräng och vattendrag, är för att detta är platser som intressanta för polisen.
De måste ju finnas nåt som leder dom till dom platserna... eller är de för att det inte finns andra platser som känns aktuella att leta på?

Tänker på mordet i Långshyttan.
Då var man flera stycken och de var planerat. Ändå hade dom svårt att göra sig av med kroppen.
Där uppe finns mängder med skog, vatten och gruvhål att dumpa en kropp.
Nu är det nåt som (förmodligen) inte är planerat. De är mitt i natten. Han är (till en början i alla fall) helt ensam och de lär brinna i skallen när han förstått att han dödat henne.

Finns hon i skogen så är de ju relativt nära en skogsväg dit man kört med bil.
Dvs inte där det finns vägbommar eller andra hinder.
Djupt inne i skogen lär man inte heller ta sig i detta fall, även om man har hjälp då det är helt mörkt och jobbigt att bära kroppen.
Detta borde minska ner sökområdena.

Finns kroppen i skogen bör den gå att hitta då den inte bör vara nergrävd utan bara övertäckt då det är för svårt att gräva för hand i skogen. Djur bör ha rivit på platsen också vid de här laget.
I vatten kan de ta längre tid om man lyckats sänka kroppen rejält men de är också relativt svårt, speciellt i stress och panik.

Hade jag varit polisutredare hade jag haft koll på samt avlyssnat anhöriga och vänner då den som ev hjälpt till just nu går fri med uppgifter man vill ha tag på.

Tror snarare att hon blev halalslaktad och styckad och sedan sold till narmaste pizzeria som pizzafyllning. Sakert uppaten vid det har laget. Dessutom protesterar jag mot att guldklimpen(hennes pojkvan) som mordade henne skulle vara 22 ar. Han har naturligtvis ljugit om sin alder som alla andra papperslosa inkraktare fran iraq/Afghanistan och formodligen minst 40 ar gammal.
Senast redigerad av jori9900 2019-11-23 kl. 12:44.
Citera
2019-11-23, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Var kommer uppgiften om tillställning eller fest ifrån?
En granne påstår att han stötte på henne när hon var på väg ut, finklädd "som om hon skulle på fest". Självklart vet jag inte om det var så, men det kan ha varit så och att detta utlöst ilska, svartsjuka och känsla av kontrollförlust hos mgm.
Citera
2019-11-23, 12:39
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
En granne sett henne festligt klädd:

https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-3/

”En annan granne berättar att han mötte Wilma i trappuppgången på onsdagskvällen, klädd för att gå ut på festlighet. Han säger att allt verkade vara som vanligt.”

Ett citat från din länk, så att man slipper läsa hela artikeln.

Citat:
En annan granne berättar att han mötte Wilma i trappuppgången på onsdagskvällen, klädd för att gå ut på festlighet. Han säger att allt verkade vara som vanligt.
Citera
2019-11-23, 12:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Ännu en dag... måste börja hända nåt snart.

Polisens presstalesperson Anna Göransson säger att anledningen till att de letar vid framför allt terräng och vattendrag, är för att detta är platser som intressanta för polisen.
De måste ju finnas nåt som leder dom till dom platserna... eller är de för att det inte finns andra platser som känns aktuella att leta på?

Tänker på mordet i Långshyttan.
Då var man flera stycken och de var planerat. Ändå hade dom svårt att göra sig av med kroppen.
Där uppe finns mängder med skog, vatten och gruvhål att dumpa en kropp.
Nu är det nåt som (förmodligen) inte är planerat. De är mitt i natten. Han är (till en början i alla fall) helt ensam och de lär brinna i skallen när han förstått att han dödat henne.

Finns hon i skogen så är de ju relativt nära en skogsväg dit man kört med bil.
Dvs inte där det finns vägbommar eller andra hinder.
Djupt inne i skogen lär man inte heller ta sig i detta fall, även om man har hjälp då det är helt mörkt och jobbigt att bära kroppen.
Detta borde minska ner sökområdena.

Finns kroppen i skogen bör den gå att hitta då den inte bör vara nergrävd utan bara övertäckt då det är för svårt att gräva för hand i skogen. Djur bör ha rivit på platsen också vid de här laget.
I vatten kan de ta längre tid om man lyckats sänka kroppen rejält men de är också relativt svårt, speciellt i stress och panik.

Hade jag varit polisutredare hade jag haft koll på samt avlyssnat anhöriga och vänner då den som ev hjälpt till just nu går fri med uppgifter man vill ha tag på.

Problemet att hitta en bra dumpningsplats i Långshyttan kan knappast härledas till en fattig geografi, snarare satt problemet i wt-gängets desperata behov av att snabbt kunna leva ut sina önskningar om att kunna äta obegränsat på McDonalds, en guldkant på tillvaron.

Lägg därtill wt-folkets uppenbara intelligensbrist, mördarkollektivets motsvarighet till polisens Kling och Klang.

Fallet är inte jämförbart på något sätt och vis.
Citera
2019-11-23, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En granne påstår att han stötte på henne när hon var på väg ut, finklädd "som om hon skulle på fest". Självklart vet jag inte om det var så, men det kan ha varit så och att detta utlöst ilska, svartsjuka och känsla av kontrollförlust hos mgm.
Kan vara så att hon träffade nån kille på festen.
Citera
2019-11-23, 12:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Kan vara så att hon träffade nån kille på festen.
Det räckte nog att kurden trodde att hon träffat någon.
Citera
2019-11-23, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ett barn är ännu lättare att kontrollera, manipulera och isolera. Hade W*ilma varit en äldre mogen kvinna hade MGM inte haft lika lätt att styra henne. Det kanske är därför han valde just ett barn som flickvän?

Jag har följt tråden sedan dag ett och det är min personliga åsikt att hon verkar ha blivit isolerad av MGM. Du och andra behöver givetvis inte tycka och tänka samma sak.
Hemskt hon blir verkligen i underläge 😢 vet själv hur det är, var i tonåren ihop med en äldre kontrollerande man. Och det blir inte bättre med komplicerade familjeförhållande. Jag hade vänner som stöttade mig. Och han hade inte en ” klan ” bakom sig dock. Blir så berörd😭
Citera
2019-11-23, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Antagligen sökt asyl i något annat land.

Sen när blev detta en tråd om asyl och invandring överlag ?
En blott 17 årig tjej är mördad och du tjattrar om asyl. Det räcker med att läsa en gång om var han kommer ifrån.

Det finns ett moderatormeddelande att läsa och ta till dig innan du postar. Gör det så slipper vi dessa ideliga upprepningar om sådant som inte är trådens ämne.
Citera
2019-11-23, 12:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Sen när blev detta en tråd om asyl och invandring överlag ?
En blott 17 årig tjej är mördad och du tjattrar om asyl. Det räcker med att läsa en gång om var han kommer ifrån.

Det finns ett moderatormeddelande att läsa och ta till dig innan du postar. Gör det så slipper vi dessa ideliga upprepningar om sådant som inte är trådens ämne.
Det är naturligtvis inte ointressant att det finns personer skrivna i pappans lägenhet som inte bor där. Likaså är det självklart av intresse om personer som är intressanta i utredningen lever under falskt namn, vilket det framgick av posten jag svarade på.
Citera
2019-11-23, 12:47
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det räckte nog att kurden trodde att hon träffat någon.

Precis.
Det räckte nog att hon borstade håret och satte på läppglans innan hon skulle gå ut, för att topplocket skulle gå hos honom.
Citera
2019-11-23, 12:48
Medlem
Fick höra av väldigt säker källa att de brutit upp golvet och undersökt i MGM's lägenhet, men inte tagit något med sig. Frågan är om de hittat något, eller om det gjorts pga brist på fynd i lägenheten, tänker då främst blod och liknande..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in