Citat:
Ursprungligen postat av
aina08
Ännu en dag... måste börja hända nåt snart.
Polisens presstalesperson Anna Göransson säger att anledningen till att de letar vid framför allt terräng och vattendrag, är för att detta är platser som intressanta för polisen.
De måste ju finnas nåt som leder dom till dom platserna... eller är de för att det inte finns andra platser som känns aktuella att leta på?
Tänker på mordet i Långshyttan.
Då var man flera stycken och de var planerat. Ändå hade dom svårt att göra sig av med kroppen.
Där uppe finns mängder med skog, vatten och gruvhål att dumpa en kropp.
Nu är det nåt som (förmodligen) inte är planerat. De är mitt i natten. Han är (till en början i alla fall) helt ensam och de lär brinna i skallen när han förstått att han dödat henne.
Finns hon i skogen så är de ju relativt nära en skogsväg dit man kört med bil.
Dvs inte där det finns vägbommar eller andra hinder.
Djupt inne i skogen lär man inte heller ta sig i detta fall, även om man har hjälp då det är helt mörkt och jobbigt att bära kroppen.
Detta borde minska ner sökområdena.
Finns kroppen i skogen bör den gå att hitta då den inte bör vara nergrävd utan bara övertäckt då det är för svårt att gräva för hand i skogen. Djur bör ha rivit på platsen också vid de här laget.
I vatten kan de ta längre tid om man lyckats sänka kroppen rejält men de är också relativt svårt, speciellt i stress och panik.
Hade jag varit polisutredare hade jag haft koll på samt avlyssnat anhöriga och vänner då den som ev hjälpt till just nu går fri med uppgifter man vill ha tag på.
Problemet att hitta en bra dumpningsplats i Långshyttan kan knappast härledas till en fattig geografi, snarare satt problemet i wt-gängets desperata behov av att
snabbt kunna leva ut sina önskningar om att kunna äta obegränsat på McDonalds, en guldkant på tillvaron.
Lägg därtill wt-folkets uppenbara intelligensbrist, mördarkollektivets motsvarighet till polisens Kling och Klang.
Fallet är inte jämförbart på något sätt och vis.