2019-11-23, 11:46
Medlem
Styckmord och sedan lagt kroppsdelarna i hans och grannarnas soptunnor utomhus. Har han tur så var sopgubbarna morgontrötta dagen efter och märkte inget. Och nu ligger de i brännbart. Tar max en dag och sedan bara städa rent hemma och i soptunnorna och leva som vanligt för att få ett alibi. Krävs stor kyla dock.
Senast redigerad av raggeboii 2019-11-23 kl. 11:48.
Citera
2019-11-23, 11:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Tjejen som sägs vara inneboende är inte det egentligen utan bara skriven där, den tjejen kommer från en religiös kurdisk familj som också bor i Uddevalla, hennes ena bror gör videos på Youtube. Men hon har inget med MGM's familj att göra så vitt jag vet. MGM's familj består av pappan, mamman och deras tre söner varav ena är Tishko.
Vad kan vara anledningen till att hon är skriven där? Om hon nu inte bor där?
Citera
2019-11-23, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Troligtvis pga socialbidrag, men är inte helt säker. Brukar oftast vara anledningen.
Citera
2019-11-23, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Den hon bor hos kanske har socialbidrag, bostadsbidrag eller andra bidrag. Då blir h*n av med det ifall någon skriver sig där. Så då kan den man bor med vara skriven nån annanstans.
Citera
2019-11-23, 11:52
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
https://www.facebook.com/tishkoshabaz

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Peeero
Jag förstår precis vad du menar, man kan inte alltid bedömma folk efter hur dom ser ut, skenet kan bedra, men han ser verkligen inte ut som en härdad typ, han ser ut som typen som inte kunde behärska sina känslor vid ett specifikt tillfälle, man ser på folk som gått igenom saker, som till exempel klädstil, frisyr och liknande.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaj.3
Hm.. Jag vet inte hur mycket man vågar berätta utan att folk ska känna igen en från händelserna. Men T har kommit på ”besök” på plusgymnasiet till W ett X antal gånger. Blivit ovän med hennes vänner etc. Det finns flera händelser som varit oroväckande för många och han har bl.a hotat med att skjuta en klasskompis till W med pistol för han lagt sig i när T skrikit h*ra efter Ws kompis. Frågar du Ws Fd klasskompisar skulle alla hålla med om att T var ett riktigt svin. Han tränade även fotboll och både lagkompisar och tränare kan vittna för en kille som såg svart när saker gick snett

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Stämmer bra på mina källor med. Vet du vilket fotbolls lag han spelade i?

Jag ser på bilden en kille som är nöjd med sig själv. Han är van att få som han vill, utan större ansträngning. Vilket kan ha kommit som en smärre chock på de olika arbetsplatserna, att han kan ha haft svårt att foga sig, svårt med auktoriteter. Han tycker utan att han förtjänar saker utan större ansträngning. Detta kan säkert visa sig som envishet och samarbetsovilja i förhören. Han vill inte ge sig.
Jag ser en kille som så många andra arabkillar är familjens guldklimp, bortskämd och van att bli specialbehandlad.

Han har har troligen försökt styra Wilma på alla sätt. Incidenterna på skolan tyder ju på ett starkt kontrollbehov, svartsjuka och försök till att isolera henne från hennes väninnor. Övervaka och kontrollera och isolera - en klassiker i ett destruktivt förhållande, som handlar om makt. Om det ligger något i informationen om att hon skulle ut på på festligheter med väninnorna på onsdagen så har det säkerligen utlöst ett megagräl. Likaså om det ligger nåt i uppgifterna att hon sökt lähenhet i Sthlm och han fått nys om detta så kan dessa båda ”självständighetshandlingar” ha utlöst en farlig situation med tanke på uppgifterna om hans stora svartsjuka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggeboii
Styckmord och sedan lagt kroppsdelarna i hans och grannarnas soptunnor utomhus. Har han tur så var sopgubbarna morgontrötta dagen efter och märkte inget. Och nu ligger de i brännbart. Tar max en dag och sedan bara städa rent hemma och i soptunnorna och leva som vanligt för att få ett alibi. Krävs stor kyla dock.

Eller nergrävd ute i någon småländsk skog där ingen utom älgar passerar. På några dagar hinner man ju köra fram och tillbaka över landet utan problem. Någon glad arkeolog hittar väl skelettet om 100 år.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Vi pratar inte om en kvinna här, vi pratar om ett barn. Ett barn som har sitt hem hos föräldrarna men fått tillåtelse att bo hos en 22-åring,

Du kan heller inte ta ett inlägg i tråden för intäkt att det stämmer överens med vad du vill tro. Det finns även inlägg som säger att MGM är skyldig folk pengar och att W är kidnappad. Det snackas myket på skolgården i den där åldern ....

Stämmer det att styvmamman driver ett HVB hem?

Ett barn är ännu lättare att kontrollera, manipulera och isolera. Hade W*ilma varit en äldre mogen kvinna hade MGM inte haft lika lätt att styra henne. Det kanske är därför han valde just ett barn som flickvän?

Jag har följt tråden sedan dag ett och det är min personliga åsikt att hon verkar ha blivit isolerad av MGM. Du och andra behöver givetvis inte tycka och tänka samma sak.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Någon som igen vet vad Wilma heter på instagram?
https://www.instagram.com/wilmanouvelle/
Citera
2019-11-23, 11:53
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Finns styvmamman än på fb ? Hur hittar man henne? Vet någon något om biologiska mamman ? Hade dom någon kontakt? Tragiskt annars ...

Hennes förehavanden på Facebook har diskuterats i ungefär 3000 inlägg av 6000 här i tråden. Sök så hittar du länk till och med. Skriv Facebook i sökrutan.
Citera
2019-11-23, 11:55
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Svartsjuka och otrohet är starka drivkrafter oavsett varifrån GM är.

Okej, och du rättfärdigar deras förhållande med ett sådant citat... En relation mellan en gymnasietjej och 5-6 år äldre herre och du vill inte ifrågasätta det? Det skulle bli många utfrågningar frön min del, SPECIELLT om det var en afghansk flykting.
Citera
2019-11-23, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag ser på bilden en kille som är nöjd med sig själv. Han är van att få som han vill, utan större ansträngning. Vilket kan ha kommit som en smärre chock på de olika arbetsplatserna, att han kan ha haft svårt att foga sig, svårt med auktoriteter. Han tycker utan att han förtjänar saker utan större ansträngning. Detta kan säkert visa sig som envishet och samarbetsovilja i förhören. Han vill inte ge sig.
Jag ser en kille som så många andra arabkillar är familjens guldklimp, bortskämd och van att bli specialbehandlad.

Han har har troligen försökt styra Wilma på alla sätt. Incidenterna på skolan tyder ju på ett starkt kontrollbehov, svartsjuka och försök till att isolera henne från hennes väninnor. Övervaka och kontrollera och isolera - en klassiker i ett destruktivt förhållande, som handlar om makt. Om det ligger något i informationen om att hon skulle ut på på festligheter med väninnorna på onsdagen så har det säkerligen utlöst ett megagräl. Likaså om det ligger nåt i uppgifterna att hon sökt lähenhet i Sthlm och han fått nys om detta så kan dessa båda ”självständighetshandlingar” ha utlöst en farlig situation med tanke på uppgifterna om hans stora svartsjuka.
Kan inte annat än att hålla med dig. Det finns nog en orsak till att han valde en, då, femtonåring. Han var 20 år och hon 15 år. Lättstyrd. Ser upp till honom. Lydig kanske? Och han kan peka med hela handen - vilket troligen inte behövts - och hon gör som han säger. Att hon dessutom åker hem till hans pappa och pratar ut när de tjafsat låter illavarslande. Det tyder på total kontroll av henne. Inget som visas utåt, utan bara mellan fyra väggar.
Citera
2019-11-23, 11:56
Medlem
Citat:
Finns styvmamman än på fb ? Hur hittar man henne? Vet någon något om biologiska mamman ? Hade dom någon kontakt? Tragiskt annars ...

Jag vet inte hur många gånger som det har länkats till hennes Facebook. https://www.facebook.com/emmeli.selande*

Biologiska mamman får du leta reda på efter uppgifter själv här inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in