2019-11-23, 10:21
Medlem
Orobanches avatar
Frågor jag funderar över:

En död kropp är svårt att hantera och eftersom Wilma inte hittats i närheten av den f.d. pojkvännen borde vänner/släkt varit till hjälp att forsla bort den.
Om de brända persedlarna som hittats är Wilmas kan de lagts ut som villospår.
Vem pratade killen med på telefon efter att Wilma försvunnit? De skulle jag förhört och även gjort husrannsakan och låtit likhundar gå igenom vänkretsens bilar även familjens.
Wilma kan lika gärna ha blivit begravd på Lysegårdens golfbana. Helt folktomt på nätterna.
Och har kroppen lagts i en bil för att forslas bort finns spår som likhundar omedelbart känner.
Så det finns många frågor som sagt.
Att Wilma är vid liv ger jag tyvärr inte mycket hopp om.
Citera
2019-11-23, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Bra att du tog dig ur skithögen!
Det är ju just nu försent för Wilmas föräldrar att göra något. Vi kan väl i alla fall hoppas på att de varnade henne för att umgås med kurder och andra klanfolk..

Kurder, klanfolk, svennar...... min pojkvän var så jävla svensk man kunde bli men still ett riktigt rövhål.
Citera
2019-11-23, 10:24
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Att han är häktad på sannolika skäl bevisar att dom har något på han. Frågan är bara "när"" dom knäcker han. Att sitta med två grova brotts utredare på förhör och finta bort dom är inte enkelt. Visst han kan komma med det vanliga "ingen kommentar" då det är åklagaren som har bevisbördan. Men tror att han bryter ihop inom snar framtid!

Nej han verkar kall mördare han gick till jobbet som vanligt han lade upp på sin Facebook att wilmam efterlyses . Jag tror inte han ger sig lätt.
Citera
2019-11-23, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Frågor jag funderar över:

En död kropp är svårt att hantera och eftersom Wilma inte hittats i närheten av den f.d. pojkvännen borde vänner/släkt varit till hjälp att forsla bort den.
Om de brända persedlarna som hittats är Wilmas kan de lagts ut som villospår.
Vem pratade killen med på telefon efter att Wilma försvunnit? De skulle jag förhört och även gjort husrannsakan och låtit likhundar gå igenom vänkretsens bilar även familjens.
Wilma kan lika gärna ha blivit begravd på Lysegårdens golfbana. Helt folktomt på nätterna.
Och har kroppen lagts i en bil för att forslas bort finns spår som likhundar omedelbart känner.
Så det finns många frågor som sagt.
Att Wilma är vid liv ger jag tyvärr inte mycket hopp om.
Man har hållit massor av förhör så att de skulle missa vilka han haft kontakt med i närtid till mordet ska du nog inte oroa dig för. Att extrahera data ur mobil och dator är rutin numera.
Citera
2019-11-23, 10:28
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Nu är det poliser vid Runnevattnet. Såg ingen båt dock.

Edit: Drönare och hund. Ligger fö en liten roddbåt på land.
Bra... Det är ett ypperligt läge att stanna till och göra sig av med "något" snabbt
Citera
2019-11-23, 10:33
Medlem
Kattskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatcha
Är det någon här som har en stark teori om var han kan ha gömt henne? Ska ut och leta, men känner att jag vill ge mig ut själv och söka av områden som en så länge inte blivit sökta.
Tänker främst norr om dalaberg i skogarna.

Stadsfjället in mot Sågebackens skjutfält tänker jag...
Citera
2019-11-23, 10:34
Medlem
welcometorealitys avatar
Enligt GP imorse.

Citat:
Vid 08.30 på lördagen gick polisen ut med följande meddelande:

"Wilma är ännu inte funnen. Vi utökar vårt sökområde mer och mer, men rör oss fortsatt i Uddevalla och dess omnejd. Vi använder oss av drönarna, sjöpolis och en stor hundresurs. Polis tar fortfarande emot tips"
Citera
2019-11-23, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Nej han verkar kall mördare han gick till jobbet som vanligt han lade upp på sin Facebook att wilmam efterlyses . Jag tror inte han ger sig lätt.

Inget ovanligt att de "hjälper" till vid sökandet.
Han som hade ihjäl Pernilla uppe i Bassköp utanför Kristianstad var med och "letade" efter henne.
Dock fattade polisen ganska omgående misstankar att han var inblandad.
Citera
2019-11-23, 10:35
Medlem
Kattskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Kör snart förbi igen får se om de är kvar då! Men har det redan sökts av och de är där igen känns det ju som det är intressant igen.

Så tänker jag också. De var där i onsdags. Tar väl lite tid för polisen att analysera alla fynd. De sökte dock på land så kanske mer fokus på vattnet nu.
Citera
2019-11-23, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Ok tack. Lite intressant, men det kan o andra sidan vara någon helt annan som var ute i skumheter. Verkar lite konstigt om man skulle återkommit i helgen. Fast inte helt ovanligt att gm återkommer förstås.

Skulle polisen hitta en koppling till området i Ljungkile så förmodar jag att de skulle gå all in där dock, så antar att de inte gjort så.
Nä det behöver inte ha med försvinnandet att göra men varför chansa?
På torsdags kvällen hör grannen bråk och dunsar i MGM lägenhet som plötsligt tystnar. På natten mellan torsdag och fredagen hör en granne "tunga steg" i trappen. Hur hörs "tunga steg" undrar jag. Hade personen cementklumpar på fötterna eller drog personen något efter sig i trappen som slog i nästa trappsteg så det lät som "tunga steg"?
Samma natt mitt ute ingenstans (där ingen brukar vara så här års) märker en boende att någon kommer med bil. Ljus från bilen och hund som reagerar starkt. En biltur som är ca 15-20 minuter lång räknat från MGM bostad. Natten efter gör en annan boende i området en annan iakttagelse som inte redogörs i tidningen. Jag tror att dessa nattliga aktiviteter har samband med wilmas försvinnande. Hur ofta är folk ute och ränner i skogen, vid en sjö mitt i natten? MGM behöver inte ha någon speciell koppling till platsen mer än att han har varit där och känner till att där är få boende. Hade jag fått bestämma hade jag satt likhundar i det området och dykare i sjön. Jag tror hon är i den sjön. Hata slumpen som GW säger.
Citera
2019-11-23, 10:39
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskatt
Stadsfjället in mot Sågebackens skjutfält tänker jag...

Hur är det vid Köperödsjön?
Ensligt verkar gå en väg ända fram
Citera
2019-11-23, 10:40
Medlem
TubbyTommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Vem har sagt att hon är död ?
Oavsett så i ett tidigt skede så är ju en värmekamera ett bra alternativ.

Ledsen om mina spekulationer sårar, men logik är mitt bränsle.
Håller fö absolut med om FLIR eller infraröd kamera. Dock inom rimlig tid.
Drönare är ALDRIG fel, behöver utrustas med rätt verktyg bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in