2019-11-23, 10:07
Medlem
tomyhockeys avatar
Tycker konstigt att grannarna inte sett någonting där MGM bor .bor MGM i 1a våning eller 2a våning
Citera
2019-11-23, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Läs här:

https://www.expressen.se/gt/krim/polisen-soker-med-hundar-i-omradet-dar-jacka-hittades/

Vassbovägen, Kolbengtserödsjön.
Ca 15-20 minuters bilfärd från MGM bostad om man ska tro Google Maps.

Vet inte om han har koppling dit.

Ok tack. Lite intressant, men det kan o andra sidan vara någon helt annan som var ute i skumheter. Verkar lite konstigt om man skulle återkommit i helgen. Fast inte helt ovanligt att gm återkommer förstås.

Skulle polisen hitta en koppling till området i Ljungkile så förmodar jag att de skulle gå all in där dock, så antar att de inte gjort så.
Citera
Medlem
tomyhockeys avatar
Apropå pengar , någon som vet spelade han poker eller andra spel varför var han skyldig pengar var spenderade han pengar han hade inget bil . Har han tagit droger på kredit ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peeero
Jag förstår precis vad du menar, man kan inte alltid bedömma folk efter hur dom ser ut, skenet kan bedra, men han ser verkligen inte ut som en härdad typ, han ser ut som typen som inte kunde behärska sina känslor vid ett specifikt tillfälle, man ser på folk som gått igenom saker, som till exempel klädstil, frisyr och liknande.

E nog tämligen exakt så jag menar. Topp.
Citera
2019-11-23, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
För det första är det ju för sent när en tonårsflicka väljer att flytta in med en äldre man. Då har man redan misslyckats och det finns inte så mycket att göra som förälder. Med det sagt kan man i alla fall stänga av mobilen om man betalar för den och strypa pengarna. Det försvårar i vart fall. Sen kan man vara besvärlig. Man kan åka hem till den här personen och ta med sig dottern hem. Om hon vägrar komma hem sitter man utanför och väntar tills hon kommer ut. Vid minsta aggression från den här mannen slår man sönder honom. Ungefär så hade väl jag gjort.

Ja men hon har ju uppgett vad jag förstått att allt varit ”så himla bra” det var väl nu senast som de fått skenet av att han skulle vara svartsjuk. Sen vet vi inte heller om hon bodde där permanent eller var där ofta. För hon är ju ej skriven där. Men eftersom hon inte saknades på massor av dagar så tror jag ärligt talat inte hennes relation till föräldrarna var särskilt bra. Sorgligt nog, hade kunnat varit hennes räddning ..
Citera
2019-11-23, 10:11
Medlem
FurirRevaers avatar
Om hon är död, vilket tyvärr verkar vara fallet, tror jag inte kroppen är så värst långt borta. Finns väl vatten inte så långt från där hon och pojkvännen bodde?

I ett mordfall hittades kroppen under en säng i samma lägenhet. Hoppas verkligen man vänt upp och ner på de allra närmaste platserna. T ex källare och sådant. Mördare är sällan smarta...
Citera
2019-11-23, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskatt
Det har letats i det området. Kan det ha hittats något intressant där av sökare? Lite fynd har ju ändå lämnats till polisen.
Kör snart förbi igen får se om de är kvar då! Men har det redan sökts av och de är där igen känns det ju som det är intressant igen.
Citera
2019-11-23, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
För det första är det ju för sent när en tonårsflicka väljer att flytta in med en äldre man. Då har man redan misslyckats och det finns inte så mycket att göra som förälder. Med det sagt kan man i alla fall stänga av mobilen om man betalar för den och strypa pengarna. Det försvårar i vart fall. Sen kan man vara besvärlig. Man kan åka hem till den här personen och ta med sig dottern hem. Om hon vägrar komma hem sitter man utanför och väntar tills hon kommer ut. Vid minsta aggression från den här mannen slår man sönder honom. Ungefär så hade väl jag gjort.

Finns ingen anledning för en tonåring att flytta hemifrån om hemmet är ok för henne.
Och det finns ingen anledning för föräldrarna att underlätta detta OM det inte är så att de egentligen önskar slippa föräldraansvaret och lägga det på en ung och problematisk kurd och hans familj istället..
Citera
2019-11-23, 10:16
Medlem
tomyhockeys avatar
Någon såg Wilma runt Walkesborg förra torsdagen men VEM , hon hade inga kompisar . Vad gjorde hon i Walkesborg brukade hon ta bussen Lysekil till Uddevalla ?
Citera
2019-11-23, 10:18
Medlem
Hmm satt och tänkte på följande,
Han har planterat kläderna vid skogsområde i syfta att vilseledda utredarna att leta i skogen och ta bort uppmärksamheten från vattnet. Jag tror stenhårt på att hon ligger i vattnet. Tror inte han styckat henne utan att hon är inplastad och eventuellt några stenar från skogen så att kroppen inte ska stiga.

Han känner väl till området, jag tror man får kolla på alla anhöriga/vänners bildäck, finns det jord, växter som kan kopplas till skogen? Förhoppningsvis har det gjorts vid det här laget..

Tror även pappan/familjen vet att han gjort det, solklart. För deras familj ansågs hon som en svensk tjej m.m, kan även vara anhöriga som har haft inflytande att han ska ha mördat henne. De har troligtvis sagt hon kommer aldrig passa in i ditt liv osv..
Citera
2019-11-23, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Intressant fråga!

Hur är det med mgm har han många vänner? Vi har hört att W har varit ganska ensam men hur är det med honom? Är det sant det som framkommit att han går runt och är hög och skyldig massa pengar?
Hade verkligen velat veta om det stämmer el om det har blandats ihop med fallet i början av tråden??
Citera
2019-11-23, 10:19
Medlem
Att han är häktad på sannolika skäl bevisar att dom har något på han. Frågan är bara "när"" dom knäcker han. Att sitta med två grova brotts utredare på förhör och finta bort dom är inte enkelt. Visst han kan komma med det vanliga "ingen kommentar" då det är åklagaren som har bevisbördan. Men tror att han bryter ihop inom snar framtid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in