2019-11-23, 08:48
Medlem
Kattskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Jobbade han helt skift/8 Tim dessa dagar eller va det bara strötimmar? Märkligt trodde denna fantastiska man med så många jobb i sitt cv iaf hade fast anställning hos hemtjänsten.

Han gjorde hel tur vad jag förstått och vad jag tror nu är att de tog honom mellan två hembesök. Men vet inte 100.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Likhundar kan ha markerat i en eller flera av pappans bilar.

Ja de kan vi hoppas på, då sitter han/dom risigt till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Det ovan citerade ur ditt inlägg är mest BS!

Pojkvännen är häktad på sannolika skäl misstänkt för mord! MGM heter Tishk0 4hmed Sh4baz (0=o, 4=a) är 22 år och grunden för misstankarna består dels i genomförda förhör, vittnesmål samt teknisk bevisning enl. utsago från rättsvårdande instans!
Han kom till Sverige som barn ifrån Irak. Han fick svenskt medborgarskap 2014.
Enl. uppgifter via MSM (bl.a. GT) anges att han ska vara extremt svartsjuk.

Det här med sannolika skäl ska man inte ta allt för seriöst, räcker med att han var den sista som sett henne, messat henne och en granne hört nån duns i trappan för att få han häktad på sannolika skäl.

Domarna bifaller häktning många gånger "för säkerhets skull", här handlar det trots allt om en tjej på 17 som är försvunnen. Domaren precis som försvaret är i ett så här tidigt stadium utlämnad åt åklagaren som är den enda som har lite koll och får fritt välja själv vad han redovisar. Åklagaren behöver definitivt inte vara objektiv så här kort in i förhandlingen, inget som gynnar MGM lämnas i det här stadiet fram.

Extremt svartsjuk skriver du, är extremt ditt förstärkningsord eller vart kommer extremt ifrån. Jag hittar tyvärr inte det.
Citera
2019-11-23, 08:50
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Kan det väl visst göra. Kan ju vara så att han faktiskt avvikit från jobbet, vilket syns hos arbetsgivaren, vilket polisen får reda på och han har ingen bra förklaring till detta och därför sitter han där han sitter.
De har ingen kropp, ingen händelse de utgår ifrån ändå är han häktad = De har något på han som han inte har en bra förklaring till.
Nej och nej, dessutom om han använt deras bil med gps i skulle polisen få se exakt hur han kört och hittat henne..
Han har ju knappast gått i terräng med henne bärandes i Beckmörker
Citera
2019-11-23, 08:54
Medlem
Tror det är helkört för honom
Hade ju varit fantastiskt om hon kom till rätta levande , den önskan tror jag alla har.
Citera
2019-11-23, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HannahGraafRyttare
Ja, det hoppas de flesta friska människor.

Dock kan man ju anta att om det verkligen var så att hon höll sig undan att hon inte skulle gå omkring fritt i en stad. Hon har ju knappast missat i sådana fall att man letar efter henne.

Lär även behöva hjälp med husrum el mycket kontanter med sig, mat lär hon behöva köpa och ingen kan väl vara så korkad att man hjälper en att hålla sig undan med nuvarande pådrag?
Kurdens släkt som hjälper henne då för att mgm ska få ut skadestånd för häktningstiden? Nja är nog inte W som vandrat öppet i en stad.
Citera
2019-11-23, 08:58
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag hoppas du skämtar? Eftersökshundar är inte ens i närheten av vad en likhund är. Det är som att säga "kom så går vi o plockar äpplen - där är ett päronträd"

Jag tror de hittar henne....så småningom.
Varför tror du inte att de gör det/var finns hon?
Trott från början kurden är smart o hal som en hål. Han har dumpat henne i vatten på djup tror jag.
Citera
Medlem
Går rykte om att han är skyldig någon / några , en hel del pengar.
Spekuleras i att dom har tagit henne, och att han inte vågar ange.?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskatt
Han gjorde hel tur vad jag förstått och vad jag tror nu är att de tog honom mellan två hembesök. Men vet inte 100.

Tack, försök luska vidare och uppdatera tråden👍
Citera
2019-11-23, 09:01
Medlem
Är det ingen annan som tycker att detta är märkligt?

Som jag förstår detta fall som jag följt mycket nära (denna tråd,offentlig information,Nyheter) Så har man ännu inte hittat något konkret på vad som tyder på kan ha hänt med W. Kunde man med säkerhet binda dom brända skorna till W? Såg en intervju men vice chefsåklagaren där denne säger att häktningen har dom som grund av uppgifter som visats av den tekniska undersökningen men även uppgifter från förhör, Men inget mer specifikt.

Om vi backar bandet till liknande fall med unga kvinnor som anmäldes försvunna och som det initialt inleddes med en gigantisk sökinsats efter, Lisa Holm - Ensam GM (omdiskuterat om han agerat helt på egen hand) Där hittades spår efter henne som antydde på människorov eller värre inom ett par dagar.

Fallet Tova, Ensam GM. Överhängande uppgifter från hennes dagbok att han ev hade det i sig att brå henne om livet (vilket tyvärr visade sig vara sant) Hon hittades efter 3 dagar.

Sen finns det både fallet Carolin och Engla, Som det kom in helt avgörande uppgifter från allmänheten om tidigt i undersökningarna (inom ett par dagar)

Det jag vill ha sagt är, Min egen teori där jag tyvärr utgår från att hon är mördad, Är att detta är ett mord som denne man som är misstänkt inte kan ha utfört 100% själv (om det nu är han som sitter häktad som gjort det) Det känns för rent och prydligt, Antingen så hade han planerat detta in i minsta detalj eller så har han fått hjälp. Och om det hade planerats så minutiöst av honom så hade polis förmodligen hittat någon form av denna planering. Jag tror heller inte att hon har blivit mördad i GMs bostad utan att det känns mer som om det skulle ha hänt i en bil eller utomhus för att sedan beläggas i plast för att minimera dna avfall i direkt omgivning. Och för att om han nu planerat mordet, Så tror jag inte att han tänkte "ähh jag bär ner henne i trappuppgången död över axeln" Självklart så är det omöjligt att ens spekulera ett definitiv i att om det är ett "planerat" eller "panik" mord som begåtts. Jag tror på att GM har fått uppbackning av familj.

Var kropp kan återfinnas känns rätt svårt att spekulera i, Området har stor tillgång till såväl vatten som land. Och vi har tidigare fall i svensk historia där dom hittat kroppen inom ett par hundra meter från bostäder fast efter flera veckor. Då dom har börjat sökandet direkt på tips och iakttagelser istället för att jobba sig från misstänkt plats och utåt

Kort och gott, Jag tror detta är större än vad man tror

Notera att detta är skrivet med morgongrus i ögonen så ta hänsyn till stavfel, Om man känner att något är helt knäppt i min text så kan vi föra en resonlig diskussion om detta. Jag tror vi alla här har någon form av egen uppfattning om vad som skett och ville bara dela med mig av min.
Citera
2019-11-23, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Går rykte om att han är skyldig någon / några , en hel del pengar.
Spekuleras i att dom har tagit henne, och att han inte vågar ange.?

Låter inte så troligt.
Hörde själv ett rykte om att hon hade gått på en fest i Stenungsund och därefter inte kommit tillbaka. Är ju massvis med rykten hela tiden dock, så man vet inte vad man ska tro.
Citera
2019-11-23, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Måttlig svartsjuka kan väl vara ok åtminstone i början innan man vet exakt var man har varandra.

Men när man ställer till helveten eller som denna MGM verkar ha isolerat W*lma från omvärlden p.g.a. svartsjuka då ska man bara springa för livet!

W*lma var tyvärr alldeles för ung och naiv för att inse hur farligt svartsjuka är. Hon kanske trodde det var normalt beteende i förhållanden.

Att hon är isolerad, grundrar ni på att inga vänner till henne skriver på forumet eller att hon hoppat av gymnasiet eller både och?

Ifall det stämmer att hon hoppat av gymnasiet så hoppas jag verkligen att hennes föräldrar tagit ett snack med henne, gymnasielärarna har självklart kontakt med föräldrarna. Fastän avhopp får tjejen fortfarande bo hos MGM för föräldrarna. Här har föräldrarna ett stort ansvar, det kanske dom med tagit och det finns naturliga val till att W hoppat av, om hon nu gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in