2019-11-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag kan tyvärr inte hålla med dig om att PU är snyggt modererat, de skulle behöva uppbackning med 1 eller 2 till moderatorer då det är för få starkt (till min vetskap) aktiva moderatorer för den storlek som PU har blivit med allt vad amerikansk inrikespolitik heter som ett underforum ovanpå allt som rör Ryssland.

USA delen kan ibland kännas fruktansvärt tramsfylld under minst 24 timmar för att sedan få en storrensning på allt som är Off-topic samt rena regelbrott.

Jag skulle som sagt personligen vilja se PU bli mycket, mycket strängare speciellt i USA delen där vissa användare bokstavligen bombar trådarna med rent skit.

Snabbare moderering skulle vara bra. Där kan jag hålla med dig. Det skulle ju få folk att förstå innan de får varningar och stängs av.
Citera
2019-11-22, 20:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Det krävs så grova regelbrott att moderatorerna inte kan blunda för dem om anti-Trumpare ska bli avstängda i PU. Pro-Trumpare som skriver regelbundet i PU kan i princip inte undgå avstängning. Och det är inte bara jag utan flera andra pro-Trumpare som fått varningar upphävda efter partiskt muppmodererande i PU USA.

0.03 är inte grovt...
Citera
2019-11-22, 20:59
Medlem
Lost.Villains avatar
Största problemet med det delforumet är att moderatorerna är partiska och låter trumphatare svamla fritt. De 3-4 mest aktiva i delforumet har runt 15-20 inlägg per dag och ungefär 50% off-topic.
Citera
2019-11-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Största problemet med det delforumet är att moderatorerna är partiska och låter trumphatare svamla fritt. De 3-4 mest aktiva i delforumet har runt 15-20 inlägg per dag och ungefär 50% off-topic.

Skriver de inte om ämnena då? Rapporterar du dessa inlägg?
Citera
2019-11-22, 22:23
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Skriver de inte om ämnena då? Rapporterar du dessa inlägg?

Att sitta och rapportera 60 inlägg om dagen är inget jag vill ödsla min tid på.
Citera
2019-11-22, 23:04
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Det krävs så grova regelbrott att moderatorerna inte kan blunda för dem om anti-Trumpare ska bli avstängda i PU. Pro-Trumpare som skriver regelbundet i PU kan i princip inte undgå avstängning. Och det är inte bara jag utan flera andra pro-Trumpare som fått varningar upphävda efter partiskt muppmodererande i PU USA.
1. Dina konspirationsteorier faller på att alla avstängningar avgörs genom omröstningar inom hela moderatorkåren och inte är något som PU-moderatorer bestämmer.
2. Du har märkligt svårt att styrka din tes om partisk moderering med något konkret.
3. Om du upplever så många regelbrott är det lustigt att det var fem år sedan du sist rapporterade ett inlägg i Politik Utrikes.

Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Att sitta och rapportera 60 inlägg om dagen är inget jag vill ödsla min tid på.
Du har inte tid att rapportera regelbrott men du har tid att klaga på modereringen? Oookej...
Citera
2019-11-22, 23:16
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
1. Dina konspirationsteorier faller på att alla avstängningar avgörs genom omröstningar inom hela moderatorkåren och inte är något som PU-moderatorer bestämmer.
2. Du har märkligt svårt att styrka din tes om partisk moderering med något konkret.
3. Om du upplever så många regelbrott är det lustigt att det var fem år sedan du sist rapporterade ett inlägg i Politik Utrikes.

Du har inte tid att rapportera regelbrott men du har tid att klaga på modereringen? Oookej...

Du menar skillnaden mellan att rapportera 60 inlägg per dag jämfört med att skriva ett med konstruktiv kritik?

OOOOOOOOkkkkkkkkeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjjjj....
Citera
2019-11-23, 02:26
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity

BULLSHIT!
Moderatorerna inte är partiska ska jag ge exempel??? Bernad_law? Läs hans inlägg.

Eller andra användare (som jag inte vill nämna) som borde stängas av . Sedan finns det användare som blivit avstängda osv.
Ska jag nämna användare tycker du? Är det bevis? Jag kan göra det om ni vill.
Senast redigerad av Tarstan 2019-11-23 kl. 02:28.
Citera
2019-11-23, 02:29
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
BULLSHIT!
Moderatorerna är partiska ska jag ge exempel??? Bernad_law? Läs hans inlägg.

Är du dum i huvudet? Som användare och panelhöna så har hen rätt att vara hur partisk som helst. Det som diskuteras här är partiskhet vid moderering.
Skilda saker äro de tu.

Nämn gärna användare.
Citera
2019-11-23, 02:34
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Är du dum i huvudet? Som användare och panelhöna så har hen rätt att vara hur partisk som helst. Det som diskuteras här är partiskhet vid moderering.
Skilda saker äro de tu.

Nämn gärna användare.
Nej jag tänker inte nämna användare.
Unity krävde bevis, det vore bra om h*n klargjorde vad som krävs.

Jag tänker inte anmäla ditt personangrepp heller, nån måtta får det vara.

Bernad_Law är anti Trump oavsett vad du skriver förövrigt.
Citera
2019-11-23, 02:35
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Snacka inte skit. Vi som följt spektaklet i PU under många år vet exakt vad som försiggår. Och jag vet att andra moderatorer här på flashback är fullt medvetna om problemet.

Och ändå agerar inte admin. Undrar varför.
Citera
2019-11-23, 02:37
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Nej jag tänker inte nämna användare.
Unity krävde bevis, det vore bra om h*n klargjorde vad som krävs.

Jag tänker inte anmäla ditt personangrepp heller, nån måtta får det vara.

Bernad_Law är anti Trump oavsett vad du skriver förövrigt.

Hen har all rätt i världen att vara anti Trump. Varför skulle hen inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in