Citat:
Ursprungligen postat av
Propparn
Helena var kanske inte den allra vackraste, men absolut en av de attraktiva tjejerna i stan -92!
Många slängde blickarna åt hennes håll, inte bara PU.
Men hon hade stil. För mig är det otänkbart att hon kliver in i en bil FRIVILLIGT ihop med typer a’ la’ Krämer och liknande klientel.
Nej, övertygelsen är att dådet är relationsrelaterat. Åtrå som gick överstyr? Svartsjuka? Obesvarad kärlek som HGM inte kunde hantera i stundens hetta?
Utifrån ovan kan ett antal namn strykas från listan som HGM.
Min lista på HGM är reducerad..
Nr. 1 är fortfarande ”Mannen med pilotglasögon”. Björn finns kvar på listan, däremot inte Per....Ej heller Tummas
Citat:
Ursprungligen postat av
Judaland
Är med dig om motivet, men är inte beredd att stryka något namn då det finns tydliga länkar mellan H och det andra klientelet du beskriver - en sådan är t ex BW. Tror nog hon kan ha klivit in i vilken bil som helst med självmotiveringen "Björn är ju med".
Den här Tummas förresten bodde han i lidköpingstrakten numer, och är det några fler initialer som diskuterats som bor där?
Håller med Judaland. Anledningen till brottet kan vi nog vara överens om, men inte så mycket mer. Nummer ett också för mig är "mannen med pilotglasögon". Och visst finns det gångbara "bryggor" mellan Helena och "klientelet", absolut. Inte heller jag stryker något namn, särskilt inte PU. PK må ha varit en "typ", men så länge ingen kan svara på frågan varför han lägger ut så grova beskrivningar som han gör om PU (observera dock att PK väl aldrig rakt ut har anklagat PU för att ha mördat Helena?), kan PU inte räknas bort. Visst skulle de två ha kunnat "spela en charad", men vem gör det med allt det oerhört negativa som kan bli följden för privatlivet?
Sedan funderar jag över varför du, Propparn, så tydligt har valt att plocka bort PU. Så lät det inte tidigare, utan det har kommit nu på senare tid. Hur kommer det sig?