2019-11-22, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Bl.a. E R*lkert om själv sagt att han var nykter på stadt. Kanske vet någon något som gör det osannolikt men i första skedet är denna info minst lika het som den om PU, BW kan jag tycka. Han har t.o.m. sett HA ringa som jag tidigare sagt. Inte många verkar betrakta det som hett men...

Eftersom ER och KM:s dåvarande
sambo hade släktband, är det rimligt att tro att KM och ER som minst visste om varandra.
Citera
2019-11-22, 18:40
Medlem
Helena var kanske inte den allra vackraste, men absolut en av de attraktiva tjejerna i stan -92!

Många slängde blickarna åt hennes håll, inte bara PU.

Men hon hade stil. För mig är det otänkbart att hon kliver in i en bil FRIVILLIGT ihop med typer a’ la’ Krämer och liknande klientel.

Nej, övertygelsen är att dådet är relationsrelaterat. Åtrå som gick överstyr? Svartsjuka? Obesvarad kärlek som HGM inte kunde hantera i stundens hetta?

Utifrån ovan kan ett antal namn strykas från listan som HGM.

Min lista på HGM är reducerad..
Nr. 1 är fortfarande ”Mannen med pilotglasögon”. Björn finns kvar på listan, däremot inte Per....Ej heller Tummas
Citera
2019-11-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Men hon hade stil. För mig är det otänkbart att hon kliver in i en bil FRIVILLIGT ihop med typer a’ la’ Krämer och liknande klientel.

Nej, övertygelsen är att dådet är relationsrelaterat. Åtrå som gick överstyr? Svartsjuka? Obesvarad kärlek som HGM inte kunde hantera i stundens hetta?

Är med dig om motivet, men är inte beredd att stryka något namn då det finns tydliga länkar mellan H och det andra klientelet du beskriver - en sådan är t ex BW. Tror nog hon kan ha klivit in i vilken bil som helst med självmotiveringen "Björn är ju med".

Den här Tummas förresten bodde han i lidköpingstrakten numer, och är det några fler initialer som diskuterats som bor där?
Citera
2019-11-23, 00:53
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Infon jag fick 2018 var från en användare som påstod sig vara kusin med ER och KB (KMs sambo). ER hade varit ovillig att prata om kvällen men hade sagt att han varit på stadt "nykter och kört bil" och även sett HA ringa. Han hade vidare intygat att KM var på stadt men att han verkligen inte trodde att han skulle vara inblandad. Vid tiden hade han en vit mustang enligt användaren, jag hade reg.numret men har tappat meddelanden. Kanske skickade jag PM till dig U. All sådan här info måste vägas men användaren bad mig att inte skriva detta öppet vilket gör att det inte bör vara helt uppenbar planterad information i alla fall.

Ok, ER verkar ha haft lite koll och varit nära händelsernas centrum. Det är rätt bra jobbat att både ha sett KM samt ha sett Helena ringa.

Min fetning: Hmmm, nu är det varningsflagg på riktigt. Jag har sedan radioprogramserien sändes fått flera PM med information som avsändarna har bett mig att behandla på ett liknande sätt (ligg lågt, lägg inte ut det, vill anförtro mig dig, du verkar vara skärpt och bla, bla, bla). Är det månne någon eller några som ligger i bakgrunden och förser trådmedlemmar med "lämplig information"? Någon eller några som kontinuerligt förser "oss" med information i försök att fästa fokus på fel saker? Intressant!
Citera
2019-11-23, 01:06
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Helena var kanske inte den allra vackraste, men absolut en av de attraktiva tjejerna i stan -92!

Många slängde blickarna åt hennes håll, inte bara PU.

Min lista på HGM är reducerad..
Nr. 1 är fortfarande ”Mannen med pilotglasögon”. Björn finns kvar på listan, däremot inte Per....Ej heller Tummas

Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Är med dig om motivet, men är inte beredd att stryka något namn då det finns tydliga länkar mellan H och det andra klientelet du beskriver - en sådan är t ex BW. Tror nog hon kan ha klivit in i vilken bil som helst med självmotiveringen "Björn är ju med".

Den här Tummas förresten bodde han i lidköpingstrakten numer, och är det några fler initialer som diskuterats som bor där?

Håller med Judaland. Anledningen till brottet kan vi nog vara överens om, men inte så mycket mer. Nummer ett också för mig är "mannen med pilotglasögon". Och visst finns det gångbara "bryggor" mellan Helena och "klientelet", absolut. Inte heller jag stryker något namn, särskilt inte PU. PK må ha varit en "typ", men så länge ingen kan svara på frågan varför han lägger ut så grova beskrivningar som han gör om PU (observera dock att PK väl aldrig rakt ut har anklagat PU för att ha mördat Helena?), kan PU inte räknas bort. Visst skulle de två ha kunnat "spela en charad", men vem gör det med allt det oerhört negativa som kan bli följden för privatlivet?

Sedan funderar jag över varför du, Propparn, så tydligt har valt att plocka bort PU. Så lät det inte tidigare, utan det har kommit nu på senare tid. Hur kommer det sig?
Citera
2019-11-23, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ok, ER verkar ha haft lite koll och varit nära händelsernas centrum. Det är rätt bra jobbat att både ha sett KM samt ha sett Helena ringa.

Min fetning: Hmmm, nu är det varningsflagg på riktigt. Jag har sedan radioprogramserien sändes fått flera PM med information som avsändarna har bett mig att behandla på ett liknande sätt (ligg lågt, lägg inte ut det, vill anförtro mig dig, du verkar vara skärpt och bla, bla, bla). Är det månne någon eller några som ligger i bakgrunden och förser trådmedlemmar med "lämplig information"? Någon eller några som kontinuerligt förser "oss" med information i försök att fästa fokus på fel saker? Intressant!

Kan vara sant iofs. Det är väl bra jobbat, absolut. Har ingen mer info om ER aktuell kväll, ännu. Oavsett detta så är infon om KM från helt andra källor.
Senast redigerad av lubbe75 2019-11-23 kl. 08:27.
Citera
2019-11-23, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobsson
En rättelse. Tjejen sa samma och inte mamma. Allt enligt min yngre släkting. Tjejen sa att hon kände Helena och många omkring henne. Tyvärr kände min släkting inte till Helena fallet.

Så mamman är altså inte utpekad som alibi?
Citera
2019-11-23, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Jag tror att den sa det och den har hört det är inget som ska tas riktigt på allvar . Ryktet om mammans oro ? Har någon som hört detta som första hands information ? Den som skriver här har hört ” mamman säga det själv ? Är så inte fallet så ska man definitivt inte se detta som något med sanning i . Det har gått många år sedan H försvann , folk pratar , teorier om vad denne fått hört av ” någon . Minsta lilla uttalande kan höras” av en person som får till en höna av en fjäder . Ska tråden komma framåt så är ” rykten och påstående måste skrivas från denne person som hört det sägas . I ett fall där jag bor ( killen är inte hittat och han försvann för 11 år sedan ) har än den ena pekats ut . Killen var funktionshindrad och ” någon hade hört en person säga att sådana inte gjorde någon nytta och bara kostade pengar 😕 med detta så var denne person en av många misstänkta länge . Även ryktades om att en person ringt och lockat ut killen för att sedan mörda honom . Det är flera här som skriver ..... jag har hört av någon som hört av en annan osv ..... dessa upplysningar ska definitivt tas med en liten nypa salt .Det sitter massor av människor garanterat än idag som kommer på något som de i dag analyserar och får till ett rykte / teori av 😕
Det måste finns någon som har hört själva saker som är i detta fall intressant och av stort värde ? Men som vanligt så är dessa personer som bortblåst och tiger .
Eller är Mariestads borna som det funkar i många små byar .... det om sägs och görs här .... stannar här .

Monicas oro är inget tyckte, det är fakta.
Uppgiften kommer från en av väninnorna som var med när hon yttrade att hon inte visste om hon kunde lita på sin son BW.
Citera
2019-11-23, 10:58
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobsson
En rättelse. Tjejen sa samma och inte mamma. Allt enligt min yngre släkting. Tjejen sa att hon kände Helena och många omkring henne. Tyvärr kände min släkting inte till Helena fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Så mamman är altså inte utpekad som alibi?

Önskar också ett förtydligande av Hobsons inlägg, som var ganska så svårtolkat.
Citera
2019-11-23, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Sedan funderar jag över varför du, Propparn, så tydligt har valt att plocka bort PU. Så lät det inte tidigare, utan det har kommit nu på senare tid. Hur kommer det sig?

Har fått indikationer på att historien med taxikön verkligen har ägt rum. Tiden var c:a 03.
OM PU är inblandad i dådet, måste han omgående ha blivit transporterad ned till centrum för att visa sig bland folk och umgås.

Tiden känns väl tight för att få in honom i händelseförloppet i dungen.
Citera
2019-11-23, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Monicas oro är inget tyckte, det är fakta.
Uppgiften kommer från en av väninnorna som var med när hon yttrade att hon inte visste om hon kunde lita på sin son BW.

Fast detta är ju än en gång någon som hört av denne osv . Du har hört det av någon som är i bästa fall tredje hands informatör . Under den rapporteringen från mun till mun kan saker tolkas fel el läggas till eller dra ifrån 🤔 om mammans ” Väninna själv kommit in i tråden och skrivit vad HON har hört är det en helt annan femma . Så dessa hört av säker källa hit och dit är långt ifrån en ” sanning ” som ska tas på fullt allvar . Det blir bara skvaller och spekulationer .
Har själv en son som för flera år sedan definitivt inte hörde till de lugna” grabbarna . Var det slagsmål , inbrott så tog det snabbt fart att den och den minsan hade sett , hört att han varit en av de inblandade . Många ggr var han inte ens i samma stad när sakerna skett ? Men jodå från mun till mun så var han inblandad och skyldig 😕 inte ens jag trodde honom flera ggr eftersom man alltid var orolig vad han hade hittat på . Idag är han skötsam m jobb och familj .
Citera
2019-11-23, 19:14
Medlem
viper71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland

Tummas jobbar som ergonom på Volvo PV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in