2019-11-22, 23:16
Medlem
Vi vet väl inte om han hade stadig tillgång till bil själv? En av pappas bilar han väl ha varit hans som bara stod på pappan. Om han ens har körtkort som sagt. Men det är väl min fördom att man skaffar tidigt i såna här hålor.
Citera
2019-11-22, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Du kan väl göra det? Tack på förhand.

z

Jag är dessvärre nytillkommen i ärendet och till tråden, därav min fråga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sayli
Finns det någon sammanfattning av viktiga delar i detta i tråden ännu? Eller planerar någon att påbörja en?

En del, finns i tråden från igår (eller förrgår, osäker..)
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Från MPS:
Hon är försvunnen sedan den 14 november 2019 då hon senast sågs i Uddevalla.
Var såg man henne sist månne??
Vart var hon på väg???
För det skulle vara intressant att försöka ta reda på då löser man nog en del av fallet!

Kan väl tänka mig att det var han som sitter häktad nu, som såg henne då den 14 nov. Förutom att familjen pratat med henne.
Citera
Medlem
tomyhockeys avatar
Många Skäggiga Araber Kör Taxi Idag Så Alternativ Att Mgm Användt Taxi Kompis Kan Finnas
Citera
2019-11-22, 23:18
Medlem
Tuttelisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Dem har inga luckor hemtjänsten kan jag lova diig de har nog ont om tid som dem har, De har i snitt 30min på sig hos varje person dem besöker i hemmet och då ska dem hinna med allt som ska göras!
30 min, det var att ta i... Där jag jobbar har vi i snitt 5-7 min.
Citera
2019-11-22, 23:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Eller hon som hittades i sin egen villakällare har jag för mig.

Therese Palmkvist i Långshyttan
Citera
2019-11-22, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Man gör nog av sig med kroppen snarast möjligt dock. Så låt oss säga en dag. Inte ens en blatte sitter hemma med ett lik sittandes vi köksbordet tänkandes i flera dygn var han ska dumpa kroppen.

Tror från mord till dumpning utav kropp gjordes relativt snabbt.

Ja kroppen lämnade nog lägenheten samma natt, är hon utomhus så är det ju en fördel att det är svalt ute så kroppen hålls intakt längre men nackdelen är att de inte kommer uppstå så kraftig stank som folk som söker skulle kunna känna på långt avstånd om det varit varmare ute.verkar ligga inom kyl temperatur i Uddevalla nu.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttelisa
30 min, det var att ta i... Där jag jobbar har vi i snitt 5-7 min.
Ja beror på ort och ställe misstänker jag, Men det är lite så 5-7min i storstäder och du håller nog med mig den teori som vissa fantiserar kring hemtjänst spåret!
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja natten till fredag tros mordet varit och tisdag fm greps han, så 5 nätter och 4 dagar varav det nämnts i tråden att han ska ha jobbat 2 av dessa sågar och varit som vanligt.
Konstigt att det inte kommit fram vilka dagar han jobbat, fredag o måndag eller jobbat helg?

Tänk dock på att pappan började försöka ta kontakt med dem i fredags och började stressa på i lördags. Så ett dygn hade han kanske i ”lugn och ro” sen var det säkert panik. Tror inte han är så smart, han har nog inte haft nån plan...förutom då att han tänker neka tills hon hittas.

Och ni som tror att han har fått hjälp, jag tror ni har fel. Och snälla ni som känner till grabben, har han körkort och tillgång till bil??
Citera
2019-11-22, 23:22
Medlem
Härregud.......

När de vanliga FB-puckona kommer in så blir trådarna omöjliga att följa. Blomvattnare, du gör ditt bästa.

Jag avundar dig inte, det är nästan omöjligt.

Vad vet vi? En försvunnen svensk tjej 17-åring, snuten och andra letar. Pojkvän anhållen pga. konstigt uppträdande eller möjligen konstigt uppförande och uttalande i övrigt. Rätt misstänkt MGM enligt slaskpressen.

Kurdiskt namn säger en del, jag vet inte, Tischa är det det? Jag har mest koll på Nujen och det är fan i mig kurdiskt.

Resten i tråden är BS.
Citera
2019-11-22, 23:22
Medlem
Kattskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Ok, tack. 👍

Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja natten till fredag tros mordet varit och tisdag fm greps han, så 5 nätter och 4 dagar varav det nämnts i tråden att han ska ha jobbat 2 av dessa sågar och varit som vanligt.
Konstigt att det inte kommit fram vilka dagar han jobbat, fredag o måndag eller jobbat helg?

Han jobbas måndag och tisdag. Alltså dagen innan och samma dag han greps. Säker källa = hans kollega
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in