2019-11-22, 23:10
Medlem
Finns det någon sammanfattning av viktiga delar i detta i tråden ännu? Eller planerar någon att påbörja en?
Citera
2019-11-22, 23:10
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det enda jag läst är att man pratat med henne på torsdag. Huruvida hon setts på torsdag eller inte har jag inte läst något om. Bara att kontakt fanns med henne då.
Från MPS:
Hon är försvunnen sedan den 14 november 2019 då hon senast sågs i Uddevalla.
Var såg man henne sist månne??
Vart var hon på väg???
För det skulle vara intressant att försöka ta reda på då löser man nog en del av fallet!
Citera
2019-11-22, 23:11
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayli
Finns det någon sammanfattning av viktiga delar i detta i tråden ännu? Eller planerar någon att påbörja en?
Du kan väl göra det? Tack på förhand.

z
Citera
2019-11-22, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Torsdag är sista gången som W sågs i samma område som MGM har lgh, Frågan är mer vilken tidpunkt var sista gången hon sågs - vart var hon på väg och vilket håll gick hon!

Dagen före är skit vart vad hon gjorde!

Sedan allt tugg om han hade tillgång till hemtjänstens bil nyckar etc jag lovar er alla och det kan ni kolla med dem som jobbar inom hemtjänsten, Dem har så lite tid med besöken och varje besök loggas när dem kommer och när dem går så han har ingen chans med att frakta någon kropp!

Men, det är kanske just därför han är misstänkt på sannolika skäl; att han inte gjorde de besök som fanns på jobblistan! Polisen måste ha något starkt indicium, kanske är det luckor i jobbschemat och han har kanske förklarat det med att han åkte och letade efter henne då, eller liknande!?

Eller har polisen hittat något annat, hört något annat, som ger den högre misstankegraden?
Citera
2019-11-22, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Gick hon sista året på gymnasiet? Hon kanske ville börja på SU nästa är. Då får man börja leta bostad i god tid.
Nä som 02a så går hon andra året och alla linjer är minst 3 år nu så ett år kvar.
Citera
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Ja, jag har en tös. Vilket dock är helt irrelevant för en utomståendes position.

- Känslomänniskor står för detta lands nedgång!
Vore W din tös skulle du sluta att flumma och vilja veta helst igår vad som hänt. Att prata om 1 eller 3 dagar kvittar... när man letar efter ens barn pratar man minuter. Ryck upp dig och ta vara på din tös.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Man gör nog av sig med kroppen snarast möjligt dock. Så låt oss säga en dag. Inte ens en blatte sitter hemma med ett lik sittandes vi köksbordet tänkandes i flera dygn var han ska dumpa kroppen.

Tror från mord till dumpning utav kropp gjordes relativt snabbt.

Ja egentligen tar det inte mer än drygt 1 timme till en hamn på västkusten Ta båt en bit ut och dumpa liket med tyngder där. Sedan kan alla leta i Uddevalla helt förgäves.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
det först man brukar göra vid brott eller allvarliga brott som mord så brukar man spärra av området
DET GJORDES INTE I DETT FALL . jag är inte polis men jag är inte imponerad av polisens uttalande som först " vi misstänker mord " dagen efter " vi tror vi hittar henne vid liv " DET ÄR HÅN MOT FAMILJEN

Spärrades av gjordes det garanterat vid gripande av MGM.
Och ang deras uttalande så vill iaf jag minnas att jag läste ”Vi hoppas på att hitta henne vid liv.”
Stor skillnad på hoppas och tror.
Alltså vid tiden för det uttalandet- dom misstänker mord men hoppas (trots allt) att hitta henne vid liv.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anekdoten
Jag tror inte heller på hemtjänstens bil men brukarna är mer oklart. Jag kan för lite om hemtjänsten men för 5-10 år sedan så kunde du säkerligen låna en brukares bil utan att det märktes. Speciellt på de ställen där folk knappt låser dörren. Är nån gamling gaggig så bryr de sig inte så mycket om bilen bytt parkeringsplats.
Nu kan du inte det då dem har inmonterade externa GPS system i bilarna så dem vet var dem är i real tid, Sedan så när passet är över loggar dem ut lämnar av nycklar och allt åt tex nattpasset som tar vid med samma utrustning!

Så den teorin kan man glömma för dem är på rulle under nattetid också!
Citera
2019-11-22, 23:13
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Men, det är kanske just därför han är misstänkt på sannolika skäl; att han inte gjorde de besök som fanns på jobblistan! Polisen måste ha något starkt indicium, kanske är det luckor i jobbschemat och han har kanske förklarat det med att han åkte och letade efter henne då, eller liknande!?

Eller har polisen hittat något annat, hört något annat, som ger den högre misstankegraden?
Dem har inga luckor hemtjänsten kan jag lova diig de har nog ont om tid som dem har, De har i snitt 30min på sig hos varje person dem besöker i hemmet och då ska dem hinna med allt som ska göras!
Citera
2019-11-22, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
Ett smart tips är att hitta en docka som är i ungefär samma storlek som wilma . Sen hitta en person som är typ lika stor som MGM och se om det går att bära ner dockan 3 våningar . Där kan man även kolla om det krävs en person till och hur långtid de har hållt på att bär henne i trappan . Tror att det kan ge en viss nyttig info för att på något sätt kunna fastställa vilken dag och tid på dygnet det skedde .
Och vart. Det behöver inte ha skett i lägenheten. Han kan ha lånat en bil som löser skett i, mordet kan ha skett utomhus. Bevisen i lägenheten behöver inte ha med mordplatsen att göra, det kan vara tändvätska, det kan vara skor vars lerfläckar skall jämföras med fyndplatser osv.
Citera
2019-11-22, 23:16
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anekdoten
Jag tror inte heller på hemtjänstens bil men brukarna är mer oklart. Jag kan för lite om hemtjänsten men för 5-10 år sedan så kunde du säkerligen låna en brukares bil utan att det märktes. Speciellt på de ställen där folk knappt låser dörren. Är nån gamling gaggig så bryr de sig inte så mycket om bilen bytt parkeringsplats.
Är nån gammal och gaggig får man hoppas att de inte kör bil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in