Flashback bygger pepparkakshus!
2019-11-22, 21:00
Medlem
SkogsKonungs avatar
Luktar flopp. Men vem vet. Käre Musk har överraskat förut. Dock episkt misslyckande att rutorna sprack. Wtf liksom?
Citera
2019-11-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Kanske det bara förstärker illusionen om att det är på riktigt

Med tanke på att de sköt upp en tesla roadster i atmosfären, så vet man aldrig vart man har dem , de är de folket gillar med detta varumärke, de går sin egen väg och vågar bjuda på sig själva
Citera
2019-11-22, 21:09
Medlem
Jag tror att om Tesla kommer kunna pumpa ut tillräckligt med såna här bilar med 2.9sec 0-96km/h som kostar bara under 700 tusen kronor. Och med över 800km räckvid. Så kommer massor köpa såna här. Då kommer det krävas nån system som gör att bilarna inte accelererar så snabbt. Jag menar 2.9sec
0-96km/h. Det är snabbare än dom flesta sportbilarna. Lamborghini och Ferrari inkluderat. Det kommer/kan komma någon lag som kommer stoppa dessa hastigheter.
Senast redigerad av WoWMeister 2019-11-22 kl. 21:55.
Citera
2019-11-22, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Luktar flopp. Men vem vet. Käre Musk har överraskat förut. Dock episkt misslyckande att rutorna sprack. Wtf liksom?

Rutorna känns som ett pr-trick. Alla verkar ju prata om den nu. Jag vill ha den.
Citera
2019-11-22, 21:31
Medlem
Jag som tyckte Model X var ful, är detta Teslas nya formspråk är det nog slutet för herr Musk.

Skämt och sido, kan vara en av de fulaste skapelserna jag sett. Den försöker för mycket vilket gör att den bara blir pinsam. Hoppas det bara är ett PR-trick och att de visar upp den riktiga modellen senare.

Tvivlar däremot inte på att den kommer sälja. Kan Model X sälja kan även detta missfoster till bil sälja
Citera
2019-11-22, 21:44
Medlem
Eldebrinks avatar
Ett stort skämt, precis som hela företaget och dess nuvarande VD. Någon stackars student fick göra nåt i Auto-cad och sen fick en påtänd Musk presentera spektaklet bäst han kunde. Ingen stor gåta att det bara kostar 100$ att göra en reservation. TSLA equity är värt 0$.
Citera
2019-11-22, 21:51
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Känns som en bil som använts i en sci-fi från 80-talet.
EXAKT min tanke. "Hur framtiden ser ut", sett från 80-talet. Bland det fulaste jag skådat. Kanske designteamet från Fiat Multipla fått arbete på Tesla?

https://wheels.ae/car-culture/ntfh/a...-fiat-multipla
Citera
2019-11-22, 22:01
Medlem
Men dra åt helvete vilken styggelse!
Är det där slutgiltig design??
Det luktar illa det här...
Har oljebolagen infiltrerat företaget för att konkursa det?
Citera
2019-11-22, 22:06
Bannlyst
haha , fulaste bilen jag nog någonsin sett nej skulle hellre åka runt i en rostig Trabant , än i denna lådbil
Citera
2019-11-22, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsrov
haha , fulaste bilen jag nog någonsin sett nej skulle hellre åka runt i en rostig Trabant , än i denna lådbil

Jag tror du kommer ändra dig när du väl sätter dig i en. Och föraren säger, sätt på bältet och håll dig i hatten. Sen sätter han gasen i botten. Ni är på 100km/h på under 3 sekunder.

Komforten i bilen är underbar. Känner knappt nån stöt. Pga. Teslas nya fjädringssystem.

Och det kommer inget motorvrullande heller för att bilen går på el. Så det är i princip en tyst acceleration skulle jag gissa. Men man kan nog fixa några högtalare från Tesla som gör ljud för motorn. Fejkljud.

Rymdskepp är kanske inte heller så fina, men dom är gjorda för praktikalitet istället.
Senast redigerad av WoWMeister 2019-11-22 kl. 22:42.
Citera
2019-11-22, 22:22
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Hur är krocksäkerheten med plåt som inte verkar ge med sig?
Och hur är säkerheten för den som krockar med denna bil?
Citera
2019-11-22, 22:24
Medlem
CompressorVanes avatar
Skum modell på den. Såg inte allt för tilltalande ut...

Jag brukar kalla tesla annars för prostata moped, för jag ser mest vithåriga gamla gubbar komma körandes i dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in